Mededeling

Collapse
No announcement yet.

maserati Ghibli of Porsche Macan ( diesel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
    Hm toch even nuanceren, ik rij met de naft versie (330pk) zou in principe iets sneller moeten zijn dan de diesel (270pk) dacht ik en ik rij altijd op sport en manueel en nagenoeg nooit wheelspin, in het begin paar keer gehad maar eens ge de wagen gewend bent dan niet meer, in het begin zelfs eens wheelspin toen ik in 4de reed, was me dat effe schrikken maar muziek stond hard en dacht dat ik in 5 of 6de bezig was maar zat in 4de aan 7000toeren ofzo .

Voor mij hoeft 4x4 niet want vind'k beetje saai

ps: rij ook niet met de ghibli in de winter
    Heeft weinig te maken met sneller/trager.

Ik vermoed alles met koppel?

Niet voor niets wordt de 335d enkel met Xdrive geleverd net als de M550d. Daar waar je een 335i wel zonder kan krijgen.

Ik zeg dat niet om "stoer" te willen doen he! Daarnet reed ik 110 en ik doe een kickdown en de achterkant ging wat links-rechts met slippend wielen.

Ik zou zeggen het zijn de banden maar mijn vorig setje was niet veel beter.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      Een Macan diesel is ook geen sportwagen maar het is tenminste wel een Porsche
      Euh... ja, en wat concludeer je daar dan uit? Is het gewoon de badge dan?
      Want - wat ze ook mogen beweren - in die zin zou je evengoed kunnen schrijven "Een Macan diesel is ook geen sportwagen maar het is tenminste wel een hertekende en duurder geprijsde Audi Q5"

Comment

Wel integendeel, het gaat net niet over de badge, meer zelfs, ik durf zelfs stellen dat de Maserati-kopers eerder badge buyers zijn.
        Elke Porsche is in zijn segment de referentie qua rijgedrag, dit geldt ook voor de Macan. Als je denkt dat dit een kopie van de Q5 is, dan raad ik je toch dringend aan om er eens mee te rijden...
        Een Maserati gaat niet beduidend beter rijden dan een 5 of een E of een A6. Wat je 'wint' aan zogenaamde exclusiviteit ga je verliezen op het vlak van prestaties, fiscale aftrekbaarheid, ergonomie, schoonheidsfoutjes,...
        En zoals hier al eerder werd gezegd, ik vind het Ghibli-exterieur nu ook niet zo waaaaauw met die kleine priemlichtjes op die oversized motorkap. Maar da's kwestie van smaak nietwaar.
        2.0 JTDm

Comment

ik vind de ghibli een prachtwagen en de macan gatlelijk dus voor mij makkelijke keuze.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Qua uiterlijk vind ik ze allebei iets hebben, maar nogmaals de achterkant van de maser is echt wel gedateerd, de lichten zijn misschien wat klein maar stoort niet vind ik.

Velen roepen dat de maser toch zo geweldig is, maar wie zou hem ook echt kopen ? het gaat hier natuurlijk over de vgl macan vs ghibli maar toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Velen roepen dat de maser toch zo geweldig is, maar wie zou hem ook echt kopen ? het gaat hier natuurlijk over de vgl macan vs ghibli maar toch.
              Nagel op de kop.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Wel integendeel, het gaat net niet over de badge, meer zelfs, ik durf zelfs stellen dat de Maserati-kopers eerder badge buyers zijn.
                Elke Porsche is in zijn segment de referentie qua rijgedrag, dit geldt ook voor de Macan. Als je denkt dat dit een kopie van de Q5 is, dan raad ik je toch dringend aan om er eens mee te rijden...
                Een Maserati gaat niet beduidend beter rijden dan een 5 of een E of een A6. Wat je 'wint' aan zogenaamde exclusiviteit ga je verliezen op het vlak van prestaties, fiscale aftrekbaarheid, ergonomie, schoonheidsfoutjes,...
                En zoals hier al eerder werd gezegd, ik vind het Ghibli-exterieur nu ook niet zo waaaaauw met die kleine priemlichtjes op die oversized motorkap. Maar da's kwestie van smaak nietwaar.
                Heb met de Macan gereden, dat rijdt geweldig goed. Ik geef je geen volledig ongelijk, maar zet een Audi SQ5 eens naast een Macan en ik weet niet of je nog zo zeker van je stuk zal zijn, duizend bommen en granaten!
                En nee, een Maserati rijdt niet beter dan de andere merken in het E-premium segment, maar ik ben o zo blij dat de Ghibli onze straten af en toe wat meer kleur geeft in die oersaaie grijze massa van Duitse heerschappij.

Comment

Zonder twijfel de Porsche.

Tenzij je met je naakte voeten in je docksides, rode floeren broek, hemdje van league of gentlemen en paars truitje losjes over je schouders gedrapeerd uit het zonnebankcentrum komt geflanneerd. Dan zou ik de ghibli nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Tenzij je met je naakte voeten in je docksides, rode floeren broek, hemdje van league of gentlemen en paars truitje losjes over je schouders gedrapeerd uit het zonnebankcentrum komt geflanneerd. Dan zou ik de ghibli nemen.
                    Tiens, tiens,... dat is nu toevallig helemaal het beeld dat ik heb van een gemiddelde Macan / Cayenne / Panamera rijder in de sjieke cotés in het Brusselse.
                    Je bent daarbij nog een paar belangrijke details vergeten: bril (niet noodzakelijk zonnebril) in het met brillantine naar achter gekamde grijzende haar, hemd moet uit de broek hangen, en liefst nog een duur horloge aan elke pols

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      Tiens, tiens,... dat is nu toevallig helemaal het beeld dat ik heb van een gemiddelde Macan / Cayenne / Panamera rijder in de sjieke cotés in het Brusselse.
                      Je bent daarbij nog een paar belangrijke details vergeten: bril (niet noodzakelijk zonnebril) in het met brillantine naar achter gekamde grijzende haar, hemd moet uit de broek hangen, en liefst nog een duur horloge aan elke pols
                      Hahaha idd dat typische kapsel vergeten.

Comment

Waw wat een stereotyp beeld hier....

Maser rijdt weldegelijk beter dan een 5, E en al zeker beter dan een A6....
                        Het enige waarom er bij ons toen geen Ghibli gekozen werd is omdat dit moeilijker zou liggen bij klanten, anders was het zéker die geworden.
                        Enige nadelen aan de Maser: Bepaalde knoppen/hendels (bv die satellieten aan het stuur) zie je ook in bepaalde Fiat's en als je de koffer hard dicht sloeg, zag je dat het 3e remlicht niet zo vast hing. Ook het multimedia systeem vond ik niet super (persoonlijk).
                        Wel geen kraakjes of dergelijke tijdens het rijden.
                        Maar voor de rest, het leder, de stoelen, etc waren prachtig, véél mooier aan te kleden dan een Macan. En Porsche staat nu ook niet gekend voor z'n topkwaliteit binnenin hé
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Maser is binnenin inderdaad iets chiquer met vol-leder pakket.

Alleen is de versnellingspook dan weer om te huilen bij de maser en is dit bij de macan wel hoe het behoort te zijn.

Met een maser val je volgens mij veel meer op.

Wat ik bizar vond aan de ghibli - als je volledig draait in zo goed als stilstand dan schuren de achterwielen over het wegdek, zeer rare gewaarwording

Comment

Maser is binnenin inderdaad iets chiquer met vol-leder pakket.

Alleen is de versnellingspook dan weer om te huilen bij de maser en is dit bij de macan wel hoe het behoort te zijn.

Met een maser val je volgens mij veel meer op.

Wat ik bizar vond aan de ghibli - als je volledig draait in zo goed als stilstand dan schuren de achterwielen over het wegdek, zeer rare gewaarwording
                            Hoezo om te huilen ?
                            Ja je valt wel meer op, is ook een prachtkar hé
                            Dat schurend geluid heb ik niet gevoeld/gehoord..
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Zonder twijfel de Porsche.

Hm, ik draag vaak sportschoenen, jeans broek/trainingsbroek, t-shirt, niets over schouders en heb nog van m'n leven niet naar de zonnebank geweest

@ germinal: klopt volledig, had ook dat fenomeen van die schurende banden bij het draaien is idd blijkbaar gewoon door de lange wielbasis. Ivm versnellingspook heb ik na 1j. nog steeds miserie om die direct in reverse te krijgen.
                              Last edited by Schnippy; 15/09/2015, 19:53.

Comment

Vandaag test-rit gemaakt met een Macan op 21 inch Turbo velgen ( zonder twijfel de knapste voor deze wagen) en air suspension.

Toch echt een wagen waar je serieus mee kan boenderen, absoluut het tegenovergestelde van een boot.

Nadeel van dergelijke grote velgen is wel dat je die slechte wegdekken (harder) voelt doorkomen

Wagen had binnenin ook natuurleer, wat wel chique is maar volgens mij gaat het er nogal snel oud uitzien. Niet echt "robuust".

Ik zou eens met een Kia Sportage moeten rijden om eens vast te stellen waar die 40 a 50.000 euro extra voor gebruikt wordt en hoeveel % daarvan louter en alleen in de Badge zit ?

Comment

Vandaag test-rit gemaakt met een Macan op 21 inch Turbo velgen ( zonder twijfel de knapste voor deze wagen) en air suspension.

Toch echt een wagen waar je serieus mee kan boenderen, absoluut het tegenovergestelde van een boot.

Nadeel van dergelijke grote velgen is wel dat je die slechte wegdekken (harder) voelt doorkomen

Wagen had binnenin ook natuurleer, wat wel chique is maar volgens mij gaat het er nogal snel oud uitzien. Niet echt "robuust".

Ik zou eens met een Kia Sportage moeten rijden om eens vast te stellen waar die 40 a 50.000 euro extra voor gebruikt wordt en hoeveel % daarvan louter en alleen in de Badge zit ?
                                  Een Santa Fe kost al makkelijk 48k (catalogus) en heeft geen zo een potente motor, automaat, ophangingen, interieur, etc.

En badge.

En heritage.

Comment

"...@ germinal: klopt volledig, had ook dat fenomeen van die schurende banden bij het draaien is idd blijkbaar gewoon door de lange wielbasis. Ivm versnellingspook heb ik na 1j. nog steeds miserie om die direct in reverse te krijgen."...

dit is nu juist wat mij tegenhoudt van exotische wagens : ergerende problemen die niet opgelost geraken, en mijn plezier dagdagelijks zou kelderen. Geef mij dan een saaie A6 met een vlot werkende reverse en een technische omgeving die mijn mogelijke problemen wel kan oplossen

Comment

Een Santa Fe kost al makkelijk 48k (catalogus) en heeft geen zo een potente motor, automaat, ophangingen, interieur, etc.

En badge.

En heritage.
                                      Je hebt gelijk. Eigenlijk kan je motorisch/interieur enkel vergelijken met een X4 30d ( hoewel geen leder mogelijk buiten zetels) GLC 350d ? Zelfs een evoque en XC90 hebben geen 6 cilinder.

Comment

Je hebt gelijk. Eigenlijk kan je motorisch/interieur enkel vergelijken met een X4 30d ( hoewel geen leder mogelijk buiten zetels) GLC 350d ? Zelfs een evoque en XC90 hebben geen 6 cilinder.

.... edit

Comment

Of met de nieuwe F-Pace S 380 natuurlijk. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X