Mededeling

Collapse
No announcement yet.

maserati Ghibli of Porsche Macan ( diesel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Of met de nieuwe F-Pace S 380 natuurlijk. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Jaguar zegt me echt niks. Het merk dan. Ben daar misschien alleen in maar ik rangschik ze op hetzelfde niveau als Volvo, net onder de Duitse 3. Ieder zijn idiosyncrasieën

Testrit met de XE stelde mij ook teleur qua raffinement en gebruikte materialen.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      Jaguar zegt me echt niks. Het merk dan. Ben daar misschien alleen in maar ik rangschik ze op hetzelfde niveau als Volvo, net onder de Duitse 3. Ieder zijn idiosyncrasieën

Testrit met de XE stelde mij ook teleur qua raffinement en gebruikte materialen.
      Gebruikte materialen is inderdaad een mindere, heb ik vorig jaar in Parijs al kunnen vaststellen bij een XE.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Gebruikte materialen is inderdaad een mindere, heb ik vorig jaar in Parijs al kunnen vaststellen bij een XE.

Dat was een pre-productie. De uiteindelijke finale versie is gelukkig beter.
        Ik geef wel toe dat die op het salon van Parijs er waarschijnlijk nog slechter uit zag nadat ik er wat ben aan gaan prutsen. Maar ik weet niet meer of jij al voor mij was geweest of niet

Comment

Een XJ staat wel op een ander niveau maar die moet je dan vergelijken met een 7/S en dan weet ik niet of de XJ die test doorstaat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
            Dat was een pre-productie. De uiteindelijke finale versie is gelukkig beter.
            Ik geef wel toe dat die op het salon van Parijs er waarschijnlijk nog slechter uit zag nadat ik er wat ben aan gaan prutsen. Maar ik weet niet meer of jij al voor mij was geweest of niet
            😁
            Jij deugniet!
            😬

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Jij deugniet!

Was trouwens niet expres... de sierlijst viel er gewoon af toen ik uitstapte. Heb het dan maar braafkes teruggestoken, uit medelijden met de zenuwachtige informant die rond de auto liep

Comment

Enkel en alleen voor het uiterlijk zou ik voor de Ghibli gaan. Of doe eens gek en wacht op de Giulia QV

Comment

voor mij de Macan aub. Hoe mooi de maserati ook is, gaat mijn voorkeur naar de Porsche.
                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Voor mij echt een no brainer. De maserati. Als je voor een SUV zou gaan wat op zich wel kan, zou ik echt niet naar zo een Macan gaan neigen. Op zich is het een veredelde q3, de q3 is op zijn beurt een veredelde Tiguan. Als je dan de prijs van zo een Tiguan en Macan naast elkaar zet :o

Ook is die maserati gewoon exclusiever, mannelijker, mooier, emotioneler,....

Comment

Tja, als ge zo gaat redeneren is de 911 een afgeleide van de kever en de Beetle een afgeleide van de kever en vergelijk dan de prijs van een Beetle eens met die van een 911.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Tja, als ge zo gaat redeneren is de 911 een afgeleide van de kever en de Beetle een afgeleide van de kever en vergelijk dan de prijs van een Beetle eens met die van een 911.
                        Neen. Een Macan staat nu eenmaal op hetzelfde platform als een Q5, fact. Dat ongeveer 1/3 van de onderdelen op een Macan hetzelfde zijn is ook een feit. Dus het is helemaal geen rare vergelijking. Ik dacht dat de Tiguan op een ander platform stond eigenlijk
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ze gebruiken idd hetzelfde platform net zoals de A4, A5, A6, A7 en de A8 ( allemaal op het MLB platform), alleen verschillen ze wel op vele belangrijke punten.

bv PASM, directere sturing, andere luchtvering, andere vierwielaandrijving,...

De nieuwe Q7 staat ook op het MLB platform, enkel is dat generatie 2 al, samen met de A8 D5, A4 B9 en de Bentley Bentayga.

De MLB ( 1 en 2 ) zijn enkel weggelegd voor Porsche en audi. VW maakt hier geen gebruik van.

De eerste Q7, touareg en Cayenne staan dichter bij elkaar. Die staan op het PL71 platform en delen vele meer onderdelen dan enkel het platform zoals dat bij de MLB autos het geval is
                          Last edited by kefkie; 18/09/2015, 15:27.
                          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Ze gebruiken idd hetzelfde platform net zoals de A4, A5, A6, A7 en de A8 ( allemaal op het MLB platform), alleen verschillen ze wel op vele belangrijke punten.

De nieuwe Q7 staat ook op het MLB platform, enkel is dat generatie 2 al, samen met de A8 D5, A4 B9 en de Bentley Bentayga.

De MLB ( 1 en 2 ) zijn enkel weggelegd voor Porsche en audi. VW maakt hier geen gebruik van.

De eerste Q7, touareg en Cayenne staan dichter bij elkaar. Die staan op het PL71 platform en delen vele meer onderdelen dan enkel het platform zoals dat bij de MLB autos het geval is
                            Net zoals een Bentayga geen Q7 is is een Macan ook geen Q5.

Comment

CarAdvice.com.au pits the Audi SQ5 TDI against the new Porsche Macan S Diesel to see if it can retain its crown as the drag race champion.http://www.caradvic...

verrassend weinig verschil tussen de SQ5 en de Macan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Neen. Een Macan staat nu eenmaal op hetzelfde platform als een Q5, fact. Dat ongeveer 1/3 van de onderdelen op een Macan hetzelfde zijn is ook een feit. Dus het is helemaal geen rare vergelijking. Ik dacht dat de Tiguan op een ander platform stond eigenlijk
                                Wij delen het gros van ons dna met apen. Op enkele uitzonderingen na, zijn we wel heel wat anders hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Op enkele uitzonderingen na, zijn we wel heel wat anders hé.
                                  Meestal wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

MLB is nu pas aan eerste generatie toe, met de Q7 en de A4 als eerste toepassingen.

Vorige A4/huidige A5, huidige A6/A7 en huidige A8 hebben bij mijn weten allemaal aparte platforms.

Comment

Zonder twijfel de Maserati! Rijgedrag en looks zijn van een heel ander niveau (hart). En ik heb van de Maserati nog weinig fouts gehoord terwijl Porsche een auto is om op leeg te lopen,zeker de Macan,Cayenne en Panamera (verstand)
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                        MLB is nu pas aan eerste generatie toe, met de Q7 en de A4 als eerste toepassingen.

Vorige A4/huidige A5, huidige A6/A7 en huidige A8 hebben bij mijn weten allemaal aparte platforms.
                                        Nope, de nieuwe A4 en Q7 zijn MLBEvo! Alles sinds de A5 gelanceerd werd is MLB! (A8 weet ik niet) en A3 en Q3 zijn MQB
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

http://www.autofans.be/nieuws/fun/32985-dit-kan-wel-eens-de-nieuwe-audi-a5-zijn-render
                                          Last edited by kefkie; 22/09/2015, 07:12.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X