Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar kopen jullie je banden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar kopen jullie je banden?

Ik vraag mij af waar het merendeel hier nieuwe banden koopt.

Gewoon in de garage, bij een bandencentrale of online?

Ik ben bijna aan nieuwe banden toe, en ik vraag mij af wat het voordeligst uitkomt.

Vroeger voor mijn motor heb ik eens prijs gevraagd bij mijn garage en bij een bandencentrale, en die bandencentrale was veel goedkoper. De garagist rekende de banden aan adviesprijs + zijn werkuren om ze te plaatsen, terwijl de bandencentrale sowieso al korting gaf op de adviesprijs en een vaste prijs rekende voor montage en uitbalanceren. Geen onaangename verrassingen daar, dus.

Als het niet te veel scheelt wil ik mijn garagist ze laten plaatsen, maar als ik 100 euro kan besparen denk ik toch wel twee keer na daarover.

En hebben er ervaring met online banden kopen? Want dan heb je wel de prijs van de band, maar moet je toch nog ergens heen om ze erop te laten leggen? Komt dit dan nog voordeliger uit, of betaal je dan gewoon meer voor de montage?
    27
    bij mijn garagist
    7,41%
    2
    bij een bandencentrale
    77,78%
    21
    14,81%
    4

Bij mijn bandenman, éénmanszaak in banden. Ik gun de mens dien 10 euro extra/band door de goede service itt online aankoop. Waar ik nooit meer kom is bij grote ketens a la Donckers, vroeger ging ik daar voor winter/zomerwissel en sommige studenten (want meestal krijg je die) kunnen amper de auto deftig opkrikken. Er had er is ene mijn breedset op rwd omgewisseld, vooraan 255 achteraan 225. Ze wilde mij er zelfs dubbel voor aanrekenen, uiteraard niet gedaan.

Comment

Meestal online.

Comment

Mijn winterbanden via bevriende garagist dus met korting (Lassa)
        Daarvoor ging ik altijd naar een bandencentrale die in tweedehandsbanden doet. Nu zou ik ze online kopen.

Comment

En online, hoe gaat dat dan?
          Want je moet ze dan laten monteren in een zaak waar je ze niet hebt gekocht, dus rekenen ze je niet extra aan omdat ze op de banden zelf niks aan je kunnen verdienen?

Ik zie dat leasingfirma's je voor andere banden naar een bandencentrale sturen i.p.v. naar de erkende garage waar je voor onderhoud moet gaan, dus ik vermoed dat een bandencentrale sowieso goedkoper zal zijn dan een garage?

Comment

Privé al eens bij lokale bandencentrale, en Auto 5. Beiden zeer tevreden over prijs, en service

Met leasewagen ook naar lokale bandencentrale.

Comment

De meeste online leveranciers werken samen met montagecentra (bandencentrales) waar je je banden tegen een vastgesteld tarief kan laten monteren.

En ja, bandencentrales zijn stukken goedkoper dan merkgarages als het op banden aankomt.

Comment

kleine bandencentrale niet ver van mijn deur.
                Daar heb ik steevast de beste service, pak goedkoper dan grote bandencentrales en dealers.
                Ik kies wel altijd welke band, type en exacte maat.
                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

ik bestel altijd online en vaak nog in het buitenland (duitsland).
                  scheeld hem toch wel veel. mijn toyos in duitsland waren voor 4stuks aan huis geleverd voor 43€/stuk.
                  bij pneus-online kon ik die toen kopen voor 46€/stuk (nog niet geleverd).
                  in de lokale handel vroegen ze meer dan 80€ voor dezelfde band. aangezien ik nog al vaak banden/velgen wissel, heb ik mezelf dan ook een bandenmontagemachiene gekocht. heeft zichzelf op een paar maand terug verdiend.
                  garages vragen tot 10€ voor een band af te halen. dus een setje velgen wisselen is:
                  -4 goeie banden van mijn huidige velgen halen: 40€
                  -4 banden van de andere velgen halen: 40€
                  -4 goeie banden op de 2de set velgen monteren: 40€
                  en daar balanceren nog bij

Comment

Waar kopen jullie je banden?

Heb 2 vrienden die in banden doen.
                    Vroeger online en dan laten opleggen door een centrale die samenwerkt met hun.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      ik bestel altijd online en vaak nog in het buitenland (duitsland).
                      scheeld hem toch wel veel. mijn toyos in duitsland waren voor 4stuks aan huis geleverd voor 43€/stuk.
                      bij pneus-online kon ik die toen kopen voor 46€/stuk (nog niet geleverd).
                      in de lokale handel vroegen ze meer dan 80€ voor dezelfde band. aangezien ik nog al vaak banden/velgen wissel, heb ik mezelf dan ook een bandenmontagemachiene gekocht. heeft zichzelf op een paar maand terug verdiend.
                      garages vragen tot 10€ voor een band af te halen. dus een setje velgen wisselen is:
                      -4 goeie banden van mijn huidige velgen halen: 40€
                      -4 banden van de andere velgen halen: 40€
                      -4 goeie banden op de 2de set velgen monteren: 40€
                      en daar balanceren nog bij
                      Wat kost zo'n machine ongeveer?

Comment

Vroeger kocht ik ze online, dat was altijd in samenwerking met een bandencentrale in je buurt. Je kocht eigenlijk online de banden + meteen een afspraak bij je bandencentrale in jouw buurt. De banden werden daar geleverd en je diende enkel naar bandencentrale te rijden op het afgesproken tijdstip en daar werden ze gemonteerd.

nu heb ik een lease en de mensen van de bandencentrale komen naar de parking van't werk om de wissels zomer/winterbanden te doen.
                        Ferm gemakkelijk, bespaart me een trip naar de bandencentrale

Comment

Het is nogal een verschil afhankelijk van wat en welke maat je zoekt.

Ben ook op zoek naar een set voor mijn nieuwe X5.

En denk online te kopen deze keer.

Iemand ervaring met OPONEO ?http://www.banden-oponeo.be/band-details/hankook-i-cept-evo-w310-255-55-r19-111-v-xl#92756691

Prijsverschil met de bandencentrale is 50euro per band
                          Montage weet ik is 40 euro.
                          Dus das 160 euro goedkoper.

Comment

Kijk eens op eBay.de
                            Als het veel scheelt loont dat...want montage kosten heen je sowizo
                            Polo 6n 1.4

Comment

Ninove? Voordeligste is bij de Ninoofse bandencentrale. Wilfried is dan bovendien nog een motorfreak.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ok, bedankt voor de tip.
                                Vroeger ging ik altijd bij Gentse bandencentrale, nu zoek ik iets dichter in de buurt maar er zijn er zoveel dat ik niet weet wat kiezen.

Ik vind hier op het forum trouwens geen topic met bandenreviews terug, klopt dat? Altijd interessant om ervaringen van anderen te lezen alvorens een band te kiezen.

Comment

Er is hier een banden en velgen topic.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                  X