Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grote twijfel: grand scenic of new touran of V60 of (active/grand) tourer 216

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• grote twijfel: grand scenic of new touran of V60 of (active/grand) tourer 216

Zoals de topic titel aangeeft

Ik ben een redelijke autoleek en nu op zoek naar een nieuwe bedrijfswagen. Mijn huidige wagen is een C4 grand picasso, maar mijn nieuwe werkgever laat gene citroen toe.
    Ben ondertussnen enkele garages langsgeweest en heb voor het beschikbare budget volgende opties:

* volkswagen new touran trendline
    * renault grand scenic
    * volvo v60 ocean's race
    * bmw 216d active tourer of grand tourer.

Handig voor in het weekend zou zijn dat er 3 kinderzitjes op de achterbank kunnen. Van de touran en de scenic ben ik daar zeker van omdat de achterbank uit 3 losse volwaardige stoelen bestaat. De V60 en bmw hebben dat niet maar volgens de verkopers moet het lukken, weliswaar krap, maar het moet kunnen.

Op weekdagen rijd ik alleen in de auto, dus mag er ook wat rijcomfort mag zijn (om in de file te staan ) Het gaat in alle gevallen over een automaat.
    Op basis van de garagebezoeken spreken de bmw en de touran me het meeste aan. Maar misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen die jun ervaring willen delen? Alvast erg bedankt !
    1
    VW new touran trendline
    45,00%
    15
    Volvo V60 D2 ocean's race
    18,00%
    6
    Renault Grand Scenic
    24,00%
    8
    BMW 216d active tourer
    6,00%
    2
    BMW 216d gran tourer
    6,00%
    2

Er staat net een test van de VW in Autowereld met alleen maar positieve commentaren.
    De Scenic geraakt wat gedateerd en de BMW vind ik echt lelijk.
    De Volvo is dan weer een totaal ander model.
    Voor mij de Touran of de Volvo naargelang wat je het best kan gebruiken.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Uit die lijst de Touran.

Comment

Maak een testrit met deze vier wagens, en bepaal voor jezelf welke auto het best je eisen voldoet. Vergeet ook niet naar het kostenplaatje te kijken (VAA in functie van CO2 en aankoopprijs).
        Op 't forum gaat niemand je de BMW aanprijzen, want 3 cylinder en voorwielaangedreven,, not done volgens goegemeente hier.
        Trek je eigen conclusies na een testritje, zou ik zo zeggen
        BMW 420dA : >>>

Comment

Met drie kinderen gaat ge toch niet kloten in een gewone break. Heb indertijd eens 3 kinderzitjes in mijn Passat gehad en ook 1 keer in de huidige Octavia. Ik doe dat niet meer. Als BMW geen 3 aparte zetels aanbiedt zou ik gaan voor VW of de Renault.

Comment

Vw of grand scenic. Deze beiden eens gaan testrijden. De andere die je aangaf, zullen u als persoon mis beter aanvoelen, maar de eerste 2 zijn groter..

Comment

De Volvo V60 is een gewone break, zou ik inderdaad niet doen als je 3 kinderzitjes wil (en sowieso veel bagage moet meenemen?). En de BMW is ook een gewone 'kleine' break. Ik ben daar gaan naar zien omdat ik 3 kinderzitjes moet kunnen zetten en BMW reclame maakt dat die voor 'grote' gezinnen is. Toen ik de verkoper erop wees dat dat een gewone achterbank is net zoals in mijn huidige break merkte hij op dat er wel degelijk 3 kinderitjes in kunnen. Ja, van die 3 smalle BMW zitjes, enkel via ISOFIX en zonder volledige zijdelingse steun.... en dat voor amper 1000 euro. Tja, dan kan dat in iedere fatsoenlijke break natuurlijk. In dergelijke halfslachtige zitjes zet ik alleszins geen kinderen. En dan is die verder ook nog klein binnenin, lelijk van buiten en voorwielaandrijving... waar zit de meerwaarde nog? Kan je net zo goed geen BMW nemen.

Maw, de VW Touran of Renault Grand Scenic uit dat rijtje. De VW is veel moderner, de Renault gaat veel beter uitgerust zijn voor hetzelfde budget. Beide proefrijden zou ik zeggen.

Comment

3 kinderzitjes in een V60 gaat echt niet lukken; in mijn V70 krijg ik tussen de 2 volwaardige Isofix-kinderstoelen zelfs geen deftig verhoogkussen gepropt; in een V60 die nog wat smaller is, is dat denk ik helemaal mission impossible. En ook al is zo een Ocean Race het leukste aanbod van de 4 voor de chauffeur, zal de kofferruimte krap zijn met drie kinderen.

In de categorie monovolumes zou ik uit de lijst voor de Touran gaan: veel actueler dan de Renault, ruimer dan de BMW en mooi afgewerkt. Opel heeft met de Zafira trouwens ook een leuk product; weet niet of dat in de car policy past?

Comment

Ik heb de VW gekozen, als tweede keuze zou ik Scenic nemen. Dit puur omwille van de drie kinderzitjes, anders resoluut de V60.

Comment

De Scénic.

Vorig jaar voor dezelfde keuze gestaan voor mijn vrouw en toen voor de Scenic gekozen. Een gewone break is stukken onpraktischer als een monovolume als er 3 kinderzitjes mee moeten.
                    - Een V60 is een kleine auto, met matige kofferruimte en beperkte ruimte op de achterbank.
                    - Een 2-reeks is qua uiterlijk niet mijn ding en als ik eentje configureer dan kom op een waanzinnig eindbedrag uit.
                    - Een Touran is en blijft pokkesaai. Voor de een is dat een pluspunt, voor mij een minpunt.

De Scénic is inderdaad fin de carrière, maar misschien zijn er hierdoor zaakjes te doen (extra korting, extra uitrusting).
                    Qua motoren zeker niet ouderwets, want de 1.6 d wordt nu ook gebruikt in de basis-uitvoeringen van de Mercedes A, B en C-klasse.
                    Rijdt ook stukken comfortabeler dan de Peugeot 5008 waar ik mee rij.

Wel proberen te kiezen voor een hoger uitrustingsniveau. Deze zijn voorzien van "sport"zetels die meer steun geven dan de standaardexemplaren,
                    die eigenlijk niets meer zijn dan met stof beklede planken. Op de hogere niveaus is er ook een -voor mij- onmisbare middenarmsteun.

Comment

Klopt inderdaad.
                      Bij de Scenic moet je voor het hoogste niveau gaan en dan nog zijn er enkele dingen niet te krijgen.
                      Wij zijn er ook naar gaan kijken vooral omdat ze hele grote kortingen gaven.
                      den borre

Int3x0r

Comment

merci alvast voor de reacties. Het zal dus gaan tussen de Touran en de Grand Scenic. De ruimte is in die twee toch wel merkelijk groter dan in de 'breaks'
                        Wat betreft snufjes ziet de Touran er alvast wat beter uit dan de Scnenic. bvb de 'adaptive' cruise control etc...

Comment

V60, tenzij je er absoluut die 3 zitjes ingepropt moet krijgen :-/

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

Comment

Sorry, pas je laatste reactie gezien.
                            Als het een monovolume moet worden, heb je dan evt een S-max niet als mogelijkheid ? Die rijdt tenminste niet als een monovolume...

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                              Sorry, pas je laatste reactie gezien.
                              Als het een monovolume moet worden, heb je dan evt een S-max niet als mogelijkheid ? Die rijdt tenminste niet als een monovolume...
                              S-Max is ook een optie, maar ik dacht dat dat verbruik en CO2 bij de ford's merkelijk slechter waren dan bij de anderen als ik het me goed herinner

Comment

De Scenic verandert volgend jaar hoorde ik...

Comment

De 5008. Rijdt wat strakker en heeft de grootste koffer.

In je lijst zou ik voor de scenic gaan, maar omdat die wordt vernieuwd en de touran al is vernieuwd, misschien toch de touran..

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvanaert Bekijk Berichten
                                    Wat betreft snufjes ziet de Touran er alvast wat beter uit dan de Scnenic. bvb de 'adaptive' cruise control etc...
                                    Automatisch achteruit rijden met een aanhangwagen doet hij ook, zo kan je de vrouw ook eens naar het container park sturen.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Vergeet de Volvo, die is echt klein op de achterbank.

Heb deze zomer een week met de Touran gereden als huurwagen (1.6 CRTDI DSG), met 6 personen.
                                      Alleen op de derde rij waren er klachten over plaats.
                                      Rijdt perfect en is beter afgewerkt dan al die andere auto's in je lijst.

De S-max zal niet op je lijst staan onwille van de CO2, die zit echt een heel pak hoger dan de rest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvanaert Bekijk Berichten
                                        S-Max is ook een optie, maar ik dacht dat dat verbruik en CO2 bij de ford's merkelijk slechter waren dan bij de anderen als ik het me goed herinner
                                        Geen idee. CO² hou ik eigenlijk geen rekening mee aangezien ik zelf koop waar ik zin in heb... .

Comment

Working...
                                        X