Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ratio vs emotie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ratio vs emotie

Het is weer eens tijd om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen. Mijn budget valt echter beter mee dan verwacht en er is zoveel keuze. Ik heb 2 kindjes, ze zijn nog niet zo groot, dus beenruimte is geen issue en van de buggy zijn we vanaf, dus een grote koffer is geen absolute must, maar het blijft wel gewoon handig natuurlijk.
    Momenteel rijd ik met een Volvo V70 Drive e, zeer comfortabel, maar ik wil deze keer een iets dynamischere wagen. Daarnaast staat een automaat ook hoog op mijn verlanglijstje.

- Jaguar XE 2.0 D E-Performance 163pk R-Sport Bluefire automaat
    • Voordelen: Na een testrit ben ik er een beetje verliefd op geworden;
    • Nadelen: Groot is hij niet en de opties die ik nog kan nemen zijn beperkt.

- Volvo V60 D4 Geartronic R-design
    • Voordelen: Rijdt zeer goed in mijn ogen, is iets sneller dan de Jaguar. Voelt vertrouwd. Redelijk goe in de opties.
    • Nadelen: Hoewel het een break is, blijft het een kleine auto. Het is opnieuw een Volvo.

- Audi A4 avant S-tronic 150pk
    • Voordelen: Hoewel ik het natuurlijk nog niet in het echt gezien heb, lijkt mij het interieur van deze het mooist. Toch een pak ruimer dan de 2 bovenstaande.
    • Nadelen: Aangezien het een nieuw model is, is het een beetje een gok. Ik heb hem nog niet in het echt gezien, laat staan er mee gereden. Geen budget meet over om de buitenkant een beetje op te smukken (geen s-line)

- Audi A6 sedan S-tronic 136pk
    • Voordelen: Mooi interieur en dankzij goedkoop Prestige pack toch redelijk goed in de opties.
    • Nadelen: Nog niet mee gereden, maar ik twijfel toch een beetje over maar 136pk in deze auto. 't Is geen break, dus koffer blijft een beetje een nadeel. Ik zou graag met een a6 rijden, maar ik heb het gevoel dat ik een beetje budget te kort heb om er iets moois van te maken.

- VW Passat Variant Highline DSG-6 150pk R-Line
    • Voordelen: De rationele keuze bij uitstek. Zit goed in de opties en heeft veel ruimte.
    • Nadeel: Nog niet mee gereden, vermoedelijk de minst dynamische van allemaal, maar ik vermoed dat het hoe dan ook pakken beter zal zijn dan mijn huidige.

- VW Passat Variant Highline DSG-6 190pk
    • Voordelen: Zie bovenstaande
    • Nadelen: Zonder R-line pakket oogt hij toch wat saai.
    52
    Jaguar XE E-perfomance
    48,08%
    25
    Volvo V60
    15,38%
    8
    Audi A4 avant
    9,62%
    5
    Audi A6 sedan
    5,77%
    3
    VW Passat Variant DSG-6 150pk
    7,69%
    4
    VW Passat Variant DSG-6 190pk
    13,46%
    7

Doe mij maar de Passat met 190pk.

Waarom?

Meeste pk's wat altijd aangenaam is, zeer ruim, veel beter weggedrag dan de vorige versie wegens nieuw onderstel, afwerkingskwaliteit, enz...

Comment

Doe maar de A4.
      150 pk met automaat is een zeer correct vermogen, en het interieur is echt schitterend.
      Koffer en beenruimte zal wel OK zijn met 2 kindjes zeker.

Comment

De Jaguar, lekker exclusief.
        Al is een volledig kale Jag natuurlijk ook niet alles, als je geen optiebudget meer hebt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
          De Jaguar, lekker exclusief.
          Al is een volledig kale Jag natuurlijk ook niet alles, als je geen optiebudget meer hebt...
          Volledig kaal is hij nu ook weer niet. De "Basics" (navigatie, parkeersensoren achter, regen en licht sensoren, auto dimmende binnenspiegel, trekhaak) zitter er op. Daarnaast zit er ook nog het Meridian audiosysteem op. De "Basics" zitten op alle auto's in het lijstje.
          Wat ik bv nog graag zou hebben (maar te duur) op de Jag: Panoramisch open dak, automatische koffer opening, automatisch inklappende spiegels en een neerklapbare achterbank (ja, dat is een optie).

Comment

Jaguar heb ik geen ervaring mee. Voor de rest verkies ik een Passat in highline uitvoering altijd boven een "kale" Audi. Een v60 na een v70 is qua gevoel misschien geen goede keuze. Al ondervinden wij nu dat je bij Volvo veel meer krijgt aan de basis dan bij Audi.

Uiteindelijk kan je niet slecht kiezen natuurlijk als je 40k mag spenderen aan een bedrijfswagen

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

In dit rijtje de Jaguar.
              Is lage VAA van belang? Dan moet je misschien ook eens passeren bij Lexus voor een IS 300h

Comment

Met mijn hart kies ik ook direct de Jaguar, al is dit waarschijnlijk voor de meeste belangrijke punten niet de beste keuze...
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Jag: dit weekend voor de eerste keer een XE gezien en ik ben verkocht.

Comment

En de nieuwe Ford Mondeo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krzystof Bekijk Berichten
                      En de nieuwe Ford Mondeo ?
                      Niks mis mee natuurlijk, maar ik hou niet zo van het interieur. Ik heb ook met de mazda 6 gereden, maar de automaat daarvan was niet mijn ding.

Comment

Twijfel tussen V60 D4 die ik zelf heb sinds een jaar. Supertevreden van na 26000kms. Heel krachtige motor, en beschaafd. Niet te vergelijken met Drive versies (eens als vervangwagen gehad en bolt ok, maar niet meer dan dat)

anderzijds de jaguar: mooi, rwd
                        zou op dit ogenblik ook een kanshebber zijn (nog geen testrit gedaan)

passat is de rationele no-brainer. Maar dan kies ik een van de twee bovenstaande

Comment

Ik ga resoluut voor de jag, echt een prachtkar! Als tweede optie indien ruimte toch belangrijker is zou ik voor de Passat met 190pk gaan. Eigenlijk zijn dit allemaal mooie wagens, de enige die ik niet zou nemen is de A4 wegens het voor mijn ogen lelijke lay out van het interier. Ik begrijp echt niet wat voor een zootje audi daar van heeft gemaakt. De a6 zin interieur daarentegen is prachtig...

Comment

Als het per se een diesel moet zijn, dan direct de Passat met DSG en R-Line.

Anders zoals Jef zegt eens langsgaan bij een Lexus verdeler en vragen of ze nog een IS 300h Anniversary Edition op stock hebben staan.
                            Vooral eens inzitten, van de interieursfeer genieten en er ook eens een stukje ZELF mee rijden en je zeker niet laten leiden door wat 'de boekskes' schrijven
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

Jaguar of de Passat 150pk.
                              190 pk heb je echt niet nodig, zeker niet als je van 1.6 komt.
                              Pak daar die dynamische ophanging op en die rijdt even goed als de rest of beter.

Comment

de jag! de mooiste en VAG producten zouden hier nooit binnen komen
                                lets have some more member berries

Comment

De jag of de a6 voor mij.

Comment

Weet er toevallig iemand of het R-line exterieur op de passat te verkrijgen is zonder de 19inch velgen? Met de configurator kan het in ieder geval niet. 19inch velgen zijn behoorlijk duur in leasing.
                                    Ik zag dat ze in Nederland een Business edition R hebben, waarom hebben we dat in België niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PP32 Bekijk Berichten
                                      Twijfel tussen V60 D4 die ik zelf heb sinds een jaar. Supertevreden van na 26000kms. Heel krachtige motor, en beschaafd. Niet te vergelijken met Drive versies (eens als vervangwagen gehad en bolt ok, maar niet meer dan dat)

anderzijds de jaguar: mooi, rwd
                                      zou op dit ogenblik ook een kanshebber zijn (nog geen testrit gedaan)

passat is de rationele no-brainer. Maar dan kies ik een van de twee bovenstaande
                                      +1

Comment

Elk land heeft specifieke modellen/motoren in het gamma. Niets wat u belet in het buitenland te kopen als het hier niet aangeboden wordt.

Comment

Working...
                                        X