Het is weer eens tijd om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen. Mijn budget valt echter beter mee dan verwacht en er is zoveel keuze. Ik heb 2 kindjes, ze zijn nog niet zo groot, dus beenruimte is geen issue en van de buggy zijn we vanaf, dus een grote koffer is geen absolute must, maar het blijft wel gewoon handig natuurlijk.
Momenteel rijd ik met een Volvo V70 Drive e, zeer comfortabel, maar ik wil deze keer een iets dynamischere wagen. Daarnaast staat een automaat ook hoog op mijn verlanglijstje.
- Jaguar XE 2.0 D E-Performance 163pk R-Sport Bluefire automaat
- Volvo V60 D4 Geartronic R-design
- Audi A4 avant S-tronic 150pk
- Audi A6 sedan S-tronic 136pk
- VW Passat Variant Highline DSG-6 150pk R-Line
- VW Passat Variant Highline DSG-6 190pk
Momenteel rijd ik met een Volvo V70 Drive e, zeer comfortabel, maar ik wil deze keer een iets dynamischere wagen. Daarnaast staat een automaat ook hoog op mijn verlanglijstje.
- Jaguar XE 2.0 D E-Performance 163pk R-Sport Bluefire automaat
- Voordelen: Na een testrit ben ik er een beetje verliefd op geworden;
- Nadelen: Groot is hij niet en de opties die ik nog kan nemen zijn beperkt.
- Volvo V60 D4 Geartronic R-design
- Voordelen: Rijdt zeer goed in mijn ogen, is iets sneller dan de Jaguar. Voelt vertrouwd. Redelijk goe in de opties.
- Nadelen: Hoewel het een break is, blijft het een kleine auto. Het is opnieuw een Volvo.
- Audi A4 avant S-tronic 150pk
- Voordelen: Hoewel ik het natuurlijk nog niet in het echt gezien heb, lijkt mij het interieur van deze het mooist. Toch een pak ruimer dan de 2 bovenstaande.
- Nadelen: Aangezien het een nieuw model is, is het een beetje een gok. Ik heb hem nog niet in het echt gezien, laat staan er mee gereden. Geen budget meet over om de buitenkant een beetje op te smukken (geen s-line)
- Audi A6 sedan S-tronic 136pk
- Voordelen: Mooi interieur en dankzij goedkoop Prestige pack toch redelijk goed in de opties.
- Nadelen: Nog niet mee gereden, maar ik twijfel toch een beetje over maar 136pk in deze auto. 't Is geen break, dus koffer blijft een beetje een nadeel. Ik zou graag met een a6 rijden, maar ik heb het gevoel dat ik een beetje budget te kort heb om er iets moois van te maken.
- VW Passat Variant Highline DSG-6 150pk R-Line
- Voordelen: De rationele keuze bij uitstek. Zit goed in de opties en heeft veel ruimte.
- Nadeel: Nog niet mee gereden, vermoedelijk de minst dynamische van allemaal, maar ik vermoed dat het hoe dan ook pakken beter zal zijn dan mijn huidige.
- VW Passat Variant Highline DSG-6 190pk
- Voordelen: Zie bovenstaande
- Nadelen: Zonder R-line pakket oogt hij toch wat saai.
Comment