Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ratio vs emotie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

A4 of volvo v60
    Xe te klein, met kinderen Is de ruimte vermoedelijk soms te beperkt (bv kinderfietsjes)

A4 is nieuw model en interieur oogt super.

V60 blijft nog altijd knap(zeker in r design) ondanks leeftijd, goeie motor en uitrusting. Zetels van volvo ongeëvenaard.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
      A4 of volvo v60
      Xe te klein, met kinderen Is de ruimte vermoedelijk soms te beperkt (bv kinderfietsjes)
      Aan de kinderfietsjes had ik ook al gedacht. De oudste is ondertussen wel al acht en dat fietsje is dus ook al niet zo klein meer. Ik ben me er vrij bewust van dat dit moeilijk of niet zal lukken in de XE, maar ook niet in de V60 en mogelijks zelfs niet in de A4.
      De V60 mag dan wel een break zijn, maar de koffer is echt wel klein.

Ik heb ondertussen nog een paar overwegingen gemaakt.
      XE en V60 => Zien er goed uit en leuk om mee te rijden, maar redelijk klein. Uit deze 2 kies ik dan toch voor de XE, de V60 valt dus af.
      De A6 valt af, ik kom wat te kort om hem te configureren zoals ik zou willen. Een beetje wel willen, maar niet kunnen.
      De A4: Niet iedereen is het er over eens, maar ik vind het interieur zeer mooi, op papier dan toch. De buitenkant is denk ik maar gewoon. Ik zou er eigenlijk eens mee moeten kunnen rijden om me te overtuigen, maar daar kan ik dus niet op wachten.
      De passat dan. Zowel binnen als buiten niet echt opwindend in mijn ogen, maar wel ruim en goed uitgerust. R-line is jammer genoeg, voornamelijk door de velgen wel erg duur in leasing. Voor de prijs van het R-line pakket kan ik bv ook een panoramisch open dak, dynaudio installatie, LED koplampen en Nappa leder nemen, en dan kom ik nog goedkoper uit dan de R-line. Volgende week een testrit gepland in het contactcenter, daar hebben ze normaal ook een R-line staan zodat ik die ook eens in het echt kan zien. Daarna zal ik een beslissing moeten nemen.

Comment

Zou twijfelen tussen de Jaguar en de Audi A6, maar mijn hart zou zeggen de Jaguar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
          Hoeveel keer denk je die grote koffer nodig te hebben ? Hoe dikwijls ga je er fietsen in stoppen ?
          Persoonlijk vond ik de koffer van bv. een BMW3 ook klein, kleiner dan van een Focus break in elk geval. Maar bv. een fietsendrager voor in het weekend of een dakkoffer voor op reis lossen dat probleemloos op.

Bovendien heb je met een break wel steeds het voordeel van de grotere laadruimte met neergeklapte achterbank.
          Ik rij in elk geval al sinds 1998 enkel met breaks en zou niets anders willen. De extra flexibiliteit is gewoon héél plezant... Vorige week nog een kast van +1.8m lengte in de Mondeo geladen. Daar kan je anders een bestelwagen voor gaan huren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
            Hoeveel keer denk je die grote koffer nodig te hebben ? Hoe dikwijls ga je er fietsen in stoppen ?
            Persoonlijk vond ik de koffer van bv. een BMW3 ook klein, kleiner dan van een Focus break in elk geval. Maar bv. een fietsendrager voor in het weekend of een dakkoffer voor op reis lossen dat probleemloos op.

Bovendien heb je met een break wel steeds het voordeel van de grotere laadruimte met neergeklapte achterbank.
            Ik rij in elk geval al sinds 1998 enkel met breaks en zou niets anders willen. De extra flexibiliteit is gewoon héél plezant... Vorige week nog een kast van +1.8m lengte in de Mondeo geladen. Daar kan je anders een bestelwagen voor gaan huren.
            Dat is exact de afweging die ik voor mezelf moet maken. Ik rijd momenteel met een V70 en ik weet dat die gigantisch ruimte soms handig is, maar 90% van de tijd zit ik alleen in de auto en wil ik iets dat ook gewoon leuk rijdt.
            Ik doelde eigenlijk vooral op de comment van Str03mf, die de XE te klein vind, maar dan wel de v60 voorstelt, die gewoon even "klein" is.

Comment

oplossing: octavia RS combi

Comment

In dit rijtje kies ik de Passat 150pk R-line. Onlangs gezien, zeer knap, ruim en sportief tegelijkertijd :-) Enige minpunt is het lange wachten

Comment

Vraag eens aan de dealer of die 19" velgen vervangen kunnen worden.
                  Heb ik bij mijn Mazda 6 Executive ook gedaan.
                  Ene dealer wilde dat ik volle pot betaalde voor 17" velgen, andere deed dat zonder probleem.

Of laat eens prijs maken voor kleinere wintervelg. Stockage kost zal hetzelfde zijn, montagekost zal lager zijn (niet wisselen van velg, niet balanceren), dus is misschien zelfs niet duurder.
                  Last edited by Chris_147; 18/09/2015, 18:31.

Comment

Ik had zeker dan ook eens de Volvo XC60 bekeken. Met uw budget denk ik wel dat ge daar ook ver in kon gaan, want die zijn maar een beetje duurder dan een V60.
                    Hetgeen gij hebt met verliefd zijn op de Jaguar, ben ik verliefd geworden op de XC60 Echter kreeg ik die er niet door omwille de CO2.

Wat de Passats betreft. Ik ben in april offerte gaan laten maken, en als we hem die week nog bestelden, was de levering eind januari 2016. Dus als ge voor de Passat kiest, hou rekening met 6 à 7 maanden levering.

Comment

En eerlijk gezegd...
                      Als het toch een bedrijfswagen is, dan vallen toch al heel veel mogelijke kopzorgen die soms aan de "emotie" verbonden zijn, weg? Profiteer ervan en doe eens gek: Jag.
                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Vraag eens aan de dealer of die 19" velgen vervangen kunnen worden.
                        Ik heb gevraagd of ik het R-line pakket kon krijgen zonder de velgen. Het antwoord was negatief.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Ik had zeker dan ook eens de Volvo XC60 bekeken. Met uw budget denk ik wel dat ge daar ook ver in kon gaan, want die zijn maar een beetje duurder dan een V60.
                        Hetgeen gij hebt met verliefd zijn op de Jaguar, ben ik verliefd geworden op de XC60 Echter kreeg ik die er niet door omwille de CO2.

Wat de Passats betreft. Ik ben in april offerte gaan laten maken, en als we hem die week nog bestelden, was de levering eind januari 2016. Dus als ge voor de Passat kiest, hou rekening met 6 à 7 maanden levering.
                        Die had ik er zeker ook in kunnen passen, maar ik heb het persoonlijk niet zo voor die hoge zit.
                        Wat de betreft de levertijd van de passat; levering zou volgens de verdeler januari zijn.

Comment

Ik doelde eigenlijk vooral op de comment van Str03mf, die de XE te klein vind, maar dan wel de v60 voorstelt, die gewoon even "klein" is.
                          Ik was misschien niet voldoende duidelijk maar de kofferopening van een break maakt het verschil. Een aantal jaren geleden s40 gehad daar kreeg je zelfs geen driewieler in door de kleine opening. Hebben nu de v50 en die Is toch een heel pak praktischer terwijl die binnenin niet groter Is. Als de Kids al wat ouder zijn passen de fietsen idd zowiezo niet meer.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                            Als de Kids al wat ouder zijn passen de fietsen idd zowiezo niet meer.
                            Tenzij in een Mondeo of V70 of zo ... Maar ben het helemaal met je eens wat het gebruiksgemak van een break betreft.

Comment

Is een skoda superb geen mogelijkheid, al dan niet in combi? Voor dat budget heb je wss een full full option, een 150pk, overdreven ruimte, nieuw model,... Heeft natuurlijk niet het imago van een jag of volvo of volkswagen.

Comment

...een simply-clever-imago, is een positief imago

Comment

Ik heb gevraagd of ik het R-line pakket kon krijgen zonder de velgen. Het antwoord was negatief.

Die had ik er zeker ook in kunnen passen, maar ik heb het persoonlijk niet zo voor die hoge zit.
                                  Wat de betreft de levertijd van de passat; levering zou volgens de verdeler januari zijn.

Schiet me net te binnen. Levertermijn Passat was 4 maanden met gewoon klokkenspel. Ik wilde absoluut de Active Info Display. Er waren problemen met de levering van die displays waardoor voor die modellen de levertermijn opliep naar 7 maanden.

Comment

Akkoord, je hebt die koffer ruimte niet steeds nodig. Maar verdomd handig als je ze hebt en nodig hebt.
                                    Heb ik ook ondervonden in mijn huidig Lego blokje.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Aan de kinderfietsjes had ik ook al gedacht. De oudste is ondertussen wel al acht en dat fietsje is dus ook al niet zo klein meer. Ik ben me er vrij bewust van dat dit moeilijk of niet zal lukken in de XE, maar ook niet in de V60 en mogelijks zelfs niet in de A4.

Ik heb ondertussen nog een paar overwegingen gemaakt.
                                      XE en V60 => Zien er goed uit en leuk om mee te rijden, maar redelijk klein. Uit deze 2 kies ik dan toch voor de XE, de V60 valt dus af.
                                      De A6 valt af, ik kom wat te kort om hem te configureren zoals ik zou willen. Een beetje wel willen, maar niet kunnen.
                                      De A4: Niet iedereen is het er over eens, maar ik vind het interieur zeer mooi, op papier dan toch. De buitenkant is denk ik maar gewoon. Ik zou er eigenlijk eens mee moeten kunnen rijden om me te overtuigen, maar daar kan ik dus niet op wachten.
                                      De passat dan. Zowel binnen als buiten niet echt opwindend in mijn ogen, maar wel ruim en goed uitgerust. R-line is jammer genoeg, voornamelijk door de velgen wel erg duur in leasing. Voor de prijs van het R-line pakket kan ik bv ook een panoramisch open dak, dynaudio installatie, LED koplampen en Nappa leder nemen, en dan kom ik nog goedkoper uit dan de R-line. Volgende week een testrit gepland in het contactcenter, daar hebben ze normaal ook een R-line staan zodat ik die ook eens in het echt kan zien. Daarna zal ik een beslissing moeten nemen.
                                      Als je de Comfortline neemt kan je wel R-line nemen met 17" of 18".
                                      Daar het Pack Premium bij en je komt al stilaan in de buurt van de Highline.

Comment

Het nieuws van gisteren heeft blijkbaar geen goed gedaan aan het vertrouwen van de lease maatschappij. De lease prijs van de passat is voor mij plots met zo'n €60 omhoog gegaan.

Comment

Weet er toevallig iemand of het R-line exterieur op de passat te verkrijgen is zonder de 19inch velgen? Met de configurator kan het in ieder geval niet. 19inch velgen zijn behoorlijk duur in leasing.
                                          Ik zag dat ze in Nederland een Business edition R hebben, waarom hebben we dat in België niet?

Waarom dat in Nederland altijd anders is, blijft mij ook een raadsel. Zowel BE als NL hebben business modellen bij Citroën/DS. Ik moest dan een DS5 kiezen, maar zonder achteruitrijcamera is dat niet te doen met dat model. Mooie uitrusting op de business GPS & Leather, maar geen camera en zelfs ook niet op te krijgen. Bij de Business executive in Nederland, zit daar wel de camera op. Allemaal commerciële bedoelingen.

Comment

Working...
                                          X