Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blijven rijden of "nieuwe" kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Gewoon je auto houden.

Je weet wat je eraan hebt, en er zijn blijkbaar helemaal geen problemen mee. Wat je nog krijgt voor je auto is bijgevolg altijd minder dan wat hij voor jou waard is.
    Je hebt er amper kilometers mee gedaan. 135k is twee keer niks voor zo'n motor. Als je een andere met 150000 km in huis haalt, dan weet je niet hoe die er aan toe is.
    20 km per dag extra woon-werkverkeer is ook nauwelijks de moeite. Zelfs met de fiets is daarvoor een mogelijkheid.
    Ik zie in dit geval dus geen enkel voordeel in het veranderen van auto, behalve dan dat je dan met iets anders rijdt. Persoonlijke goesting dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      De rente staat zodanig laag dat je er bijna geen verlies op doet.
      De intrest die je betaalt is zowat altijd hoger dan de intrest die je zelf krijgt... Tenzij je een goede stek weet om je centen te beleggen, kan je ze dus beter meteen zelf aan je auto uitgeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
        De intrest die je betaalt is zowat altijd hoger dan de intrest die je zelf krijgt... Tenzij je een goede stek weet om je centen te beleggen, kan je ze dus beter meteen zelf aan je auto uitgeven.
        Tuurlijk, maar waarom direct uitgeven als je er geen 100EUR op verliest?
        In geval van nood heb je dan nog een heel groot bedrag op uw rekening staan.

Had de rente mega hoog gestaan zou ik er ook anders over denken.

Comment

Tuurlijk, maar waarom direct uitgeven als je er geen 100EUR op verliest?

Had de rente mega hoog gestaan zou ik er ook anders over denken.
          Ik volg toch ook deze redenering. Liever een reserve op men rekening en een lening dan alle stukslaan op een wagen en als er dan iets onverwacht is ben je gezien.

Comment

Ik rij liever als ik jong ben en al het geld voor iets anders kan gebruiken rond met auto's die niets kosten en waar je geen geld op verliest. Voor die lening van 300€ voor een auto spaar ik iedere maand ... Om later een 2de huis/bouwgrond te kopen. Hoe meer spaargeld je in je eigen huis steekt hoe minder je daarvoor moet lenen, en de banken rijker maakt met de intrest ervan.

Zoals ik daarstraks zij, als je het aankoop bedrag van een auto niet op rekening hebt staan ga er dan zeker geen lening voor aan. Als je het geld wel hebt kun je idd gaan lenen voor auto. Maar het blijft weggesmeten geld .

Dat is hoe ik erover denk
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Als dat je laatste reserve is, dan is het inderdaad beter die niet meteen aan een auto te besteden...

Comment

Gewoon houden en oprijden.
                Die kar heeft u tot nu toe overleefd, wat ervoor zorgt dat dit in mijn ogen een uiterst betrouwbare kar is, in uw geval onbetaalbaar!
                Indien ge een andere kar koopt, zijt ge niet zeker dat die u wel kan overleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                  Maar het blijft weggesmeten geld .
                  Inderdaad, tenzij je het als een belegging ziet (in zeldzame old-timers bv.), maar dan moet je er wat van af weten zodat je je broek er niet aan scheurt, of als je bv. een taxi koopt en je er je brood mee verdient.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Gewoon houden en oprijden.
                    Die kar heeft u tot nu toe overleefd, wat ervoor zorgt dat dit in mijn ogen een uiterst betrouwbare kar is, in uw geval onbetaalbaar!
                    Indien ge een andere kar koopt, zijt ge niet zeker dat die u wel kan overleven.

overdrijf anders ff
                    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

overdrijf anders ff
                      'Nuff said

Comment

Ik stem voor die V70R die hier te koop staat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                          Ik stem voor die V70R die hier te koop staat!
                          Dan zijn we al met twee.
                          Tijd voor die goede oude forumdruk van weleer.

Comment

Kefkie, koop mijn kar over, zal ik dan de V70R van Philippe gaan halen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                              Kefkie, koop mijn kar over, zal ik dan de V70R van Philippe gaan halen
                              Valerie ziet het verschil toch niet

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Valerie ziet het verschil toch niet

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                'T is dat he, zijn allebei zwart en hebben beide de ruimte van een container als koffer
                                Ene ligt gewoon wat lager en maakt iets meer lawaai, voor de rest geen verschil

Comment

ik ben echt wel fan een E39,een van de beste wagens die er ooit gebouwd zijn
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Zou 'm ook houden. Blijven prachtwagens.

Of de V70 van Philken..

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Al gezien.

Cupra R ST kost +- 35k.

Mocht ik dat budget hebben, dan stond die hier al voor de deur
                                      De trouw annuleren, met vrijgekomen budget de cupra r st kopen
                                      Bijkomend voordeel: als "alleenstaande" ( eventueel met kinderen ) betaal je minder belastingen, dus ieder jaar extra budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                        De trouw annuleren, met vrijgekomen budget de cupra r st kopen
                                        Bijkomend voordeel: als "alleenstaande" ( eventueel met kinderen ) betaal je minder belastingen, dus ieder jaar extra budget
                                        We zijn al wettelijk samenwonend dus veel verschil maaktet nie
                                        BMW X5 45e

Comment

We zijn al wettelijk samenwonend dus veel verschil maaktet nie
                                          maar niet trouwen maakt wel een groot verschil uit. Wat kost tegenwoordig een trouwfeest? Minimum 15000€? Is al quasi de helft van de aankoopsom van de cupra

Comment

Working...
                                          X