Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3G, X3, X4 of nog iets anders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3G, X3, X4 of nog iets anders

Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen.
    Budget catalogusprijs max 55 à 60k incl BTW (ik kan van mooie korting genieten ).
    De wagen komt op bedrijf te staan. Fiscale is ook niet onbelangrijk...

Ik rij nu al 4 jaar met een 2 liter MX-5 (fun dus).
    Maar de gezinssituatie en leeftijd (een mens moet ooit volwassen worden nietwaar) doen me nu uitkijken naar iets praktischer.
    De (schoon)ouders worden ook een dagje ouder, en ik wil die comfortabel kunnen meenemen. Een wat hogere instap is daarom wenselijk.

Ben dit week-end eens naar BMW garage geweest. 3 GT en X4 bekeken. Maar na wat reviews bekeken te hebben is de X4 geschrapt wegens niet praktische zithouding achteraan. Heb die op mijn shortlist vervangen door een praktischer X3.

Omwille van budget zou ik de X3 nemen in x20d versie.
    Voor de 3 GT zou ik wat zotter kunnen doen (330d); maar de verkoper in de garage raadde dat wat af wegens 320 voldoende en de 330d meerprijs niet waard.

Wat is jullie take op X3 x20d vs 320d GT vs 330d GT?
    Zijn hier mensen met een 330d GT?
    Of zouden jullie nog iets anders aanraden?

is er een reden dat je de nieuwe X1 niet vermeldt ? Geeft wat meer mogelijkheden om met je budget motorisatie/optielijst te bekijken.

Comment

Kan je met dat budget geen 520 GT nemen ?
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten

(330d); maar de verkoper in de garage raadde dat wat af wegens 320 voldoende en de 330d meerprijs niet waard.
        Ik zou de baas van die concessie inlichten en eisen dat ze die verkoper stante pede ontslaan
        Moet het per se een BMW zijn?
        Want met dat budget raak je toch een stuk verder dan een 2 liter dieseltje...
        Lexus NX200t?
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Mercedes GLC?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            is er een reden dat je de nieuwe X1 niet vermeldt ? Geeft wat meer mogelijkheden om met je budget motorisatie/optielijst te bekijken.
            Wel ik lees veel goeds van de nieuwe X1.
            Drie zaken houden me wat tegen:
            - vrees dat hij wat "vrouwelijk" is
            - idee dat hij iets te klein is
            - het FWD platform waarop hij is gebouwd
            maar misschien moet ik idd de x25d eens bekijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Ik zou de baas van die concessie inlichten en eisen dat ze die verkoper stante pede ontslaan
              Moet het per se een BMW zijn?
              Want met dat budget raak je toch een stuk verder dan een 2 liter dieseltje...
              Lexus NX200t?
              Lexus zit niet in het fleetprogramma waarvan ik kan genieten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Mercedes GLC?
                Idem voor Mercedes: zit niet in het fleetprogramma waarvan ik kan genieten
                De GLC ziet er wel netjes uit...!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  Kan je met dat budget geen 520 GT nemen ?
                  Ja dat kan zeker, en zelfs een goed uitgeruste met comfort seats, panoramisch dak, trekhaak, navi Prof, hifi prof...
                  En dat is écht een luxewagen.

Ben je overigens zeker dat de zitplaatsen achteraan niet voldoen voor je schoonouders?
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Lexus zit niet in het fleetprogramma waarvan ik kan genieten
                    Idem voor Mercedes: zit niet in het fleetprogramma waarvan ik kan genieten
                    Wat zit er dan wel in dat fleetprogramma waar je kunt van genieten?
                    BMW, BMW en BMW?
                    (je vraagt in je openingspost naar alternatieven, dan is het misschien handig voor ons om te weten wat kan en wat niet)
                    2.0 JTDm

Comment

er is iemand met een 330d XDrive GT op het forum, zoek eens bij 'mijn auto'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Wat zit er dan wel in dat fleetprogramma waar je kunt van genieten?
                        BMW, BMW en BMW?
                        (je vraagt in je openingspost naar alternatieven, dan is het misschien handig voor ons om te weten wat kan en wat niet)
                        BMW idd (maar de 5-reeks mag dan weer niet)
                        Volvo (XC90 niet)
                        Mazda
                        Audi
                        VW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Ja dat kan zeker, en zelfs een goed uitgeruste met comfort seats, panoramisch dak, trekhaak, navi Prof, hifi prof...
                          En dat is écht een luxewagen.
                          5-reeks mag ik niet bestellen in het fleetprogramma :-(

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Ben je overigens zeker dat de zitplaatsen achteraan niet voldoen voor je schoonouders?
                          Voor de X4 zag ik in review Carbuyer dat een volwassene bijna zoals een jockey op de achterbank zit, met de knieën tot tegen het gezicht om een beetje te overdrijven...

Comment

Nieuwe VW Tiguan zit eraan te komen en ziet er imo knap uit.

Comment

5-reeks mag ik niet bestellen in het fleetprogramma :-(
                              Jammer.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

BMW idd (maar de 5-reeks mag dan weer niet)
                                Volvo (XC90 niet)
                                Mazda
                                Audi
                                VW
                                Volvo XC60?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                  Volvo XC60?
                                  Heeft op mijn lijstje gestaan.
                                  Testrit met D4 vond ik niet zo overtuigend: vond de automaat niet super; en binnen toch wel wat verouderd.
                                  Als de nieuwe XC60 van het niveau is van de XC90, dan spreken we anders. Maar dat is nog enkele jaren natuurlijk...

Comment

Zit er stilaan geen nieuwe XC60 aan te komen eigenlijk? Die is intussen toch ook al 7,5 jaar op de markt en heeft al een face-lift achter de rug.
                                    2.0 JTDm

Comment

Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen.
                                      Budget catalogusprijs max 55 à 60k incl BTW (ik kan van mooie korting genieten ).
                                      De wagen komt op bedrijf te staan. Fiscale is ook niet onbelangrijk...

Ik rij nu al 4 jaar met een 2 liter MX-5 (fun dus).
                                      Maar de gezinssituatie en leeftijd (een mens moet ooit volwassen worden nietwaar) doen me nu uitkijken naar iets praktischer.
                                      De (schoon)ouders worden ook een dagje ouder, en ik wil die comfortabel kunnen meenemen. Een wat hogere instap is daarom wenselijk.

Ben dit week-end eens naar BMW garage geweest. 3 GT en X4 bekeken. Maar na wat reviews bekeken te hebben is de X4 geschrapt wegens niet praktische zithouding achteraan. Heb die op mijn shortlist vervangen door een praktischer X3.

Omwille van budget zou ik de X3 nemen in x20d versie.
                                      Voor de 3 GT zou ik wat zotter kunnen doen (330d); maar de verkoper in de garage raadde dat wat af wegens 320 voldoende en de 330d meerprijs niet waard.

Wat is jullie take op X3 x20d vs 320d GT vs 330d GT?
                                      Zijn hier mensen met een 330d GT?
                                      Of zouden jullie nog iets anders aanraden?
                                      Groot verschil in motor tussen 30d/20d

Jammer dat je geen 5 kan want ik zou eerder een 5GT20d nemen dan een 3 met 30d als je het voor comfort en luxe doet.
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Zit er stilaan geen nieuwe XC60 aan te komen eigenlijk? Die is intussen toch ook al 7,5 jaar op de markt en heeft al een face-lift achter de rug.
                                        Is onderweg ja, maar gaat nog even duren. Eerst nog lancering van de S90, dan pas komt de nieuwe XC60 in productie. Zal nog wel een jaar of 2 3 vrees ik.

Comment

Working...
                                        X