Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3G, X3, X4 of nog iets anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    3gt en 5gt zijn hondslelijk al is dat persoonlijk.
    X3 of, zoals hiernoven vermeld, kijk eens naar de nieuwe tiguan? Die ziet er goed uit (op foto).

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk

    Comment


    • #22
      Mijn keuze zou absoluut de 330d gt zijn. Power in overvloed. Gaat volgens mij de plezantste wagen van uit het rijtje zijn. En de gt staat toch op een langere basis dan de 3, dus vanachter ruimte zat.
      tijdje geleden bij dvx performance een 328i gt in estoril blue gezien: maakt de wagen enorm knap.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
        Omwille van budget zou ik de X3 nemen in x20d versie.
        Voor de 3 GT zou ik wat zotter kunnen doen (330d); maar de verkoper in de garage raadde dat wat af wegens 320 voldoende en de 330d meerprijs niet waard.
        Dan moet de verkoper je maar eens laten rijden met een 20d en een 30d; Ik heb met beide gereden 320d en 430d xdrive. Een 20d is meer als voldoende, ja. Maar een 30d is gewoonweg een veel snellere wagen.

        Als je het budget hebt, zeker voor de 330d GT gaan - (voor dat ook 4cilinders worden...) - indien mogelijk zelf de 335d gt, dan heb je serieuze sportauto performance in een comfortabele sleeper.

        Als het geen bmw MOET zijn, Leon cupra st? verbruik is iets hoger als een diesel, maar is in aankoop dik 10 onder budget. Daar kunt ge al wa voor tanken...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
          Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen.
          Budget catalogusprijs max 55 à 60k incl BTW (ik kan van mooie korting genieten ).
          De wagen komt op bedrijf te staan. Fiscale is ook niet onbelangrijk...

          Ik rij nu al 4 jaar met een 2 liter MX-5 (fun dus).
          Maar de gezinssituatie en leeftijd (een mens moet ooit volwassen worden nietwaar) doen me nu uitkijken naar iets praktischer.
          De (schoon)ouders worden ook een dagje ouder, en ik wil die comfortabel kunnen meenemen. Een wat hogere instap is daarom wenselijk.

          Ben dit week-end eens naar BMW garage geweest. 3 GT en X4 bekeken. Maar na wat reviews bekeken te hebben is de X4 geschrapt wegens niet praktische zithouding achteraan. Heb die op mijn shortlist vervangen door een praktischer X3.

          Omwille van budget zou ik de X3 nemen in x20d versie.
          Voor de 3 GT zou ik wat zotter kunnen doen (330d); maar de verkoper in de garage raadde dat wat af wegens 320 voldoende en de 330d meerprijs niet waard.

          Wat is jullie take op X3 x20d vs 320d GT vs 330d GT?
          Zijn hier mensen met een 330d GT?
          Of zouden jullie nog iets anders aanraden?
          Een 330d GT is mogelijk voor die catalogusprijs, maar 't is aan jou om te bepalen wat je belangrijk vindt. Een 320d GT geeft je voor die catalogusprijs mogelijkheid om hem beter uit te rusten, terwijl een 330d GT eerder karig uitgerust gaat zijn. In tegenstelling tot de meeste leden van 't forum zou ik in't geval van een 3GT een beter uitgeruste 320d GT kiezen. Er bestaat ook nog een middenweg, 325d GT. Een X3 2,0d heb ik zelf getest, maar deed me echt niets (de 3GT ook niet), rijd er eerst een mee.
          Als je echt een ruime wagen zoekt kan je ook een Passat Break of een A6 Avant overwegen? Ook de Mazda 6 is erg ruim, vanuit een MX-5 vertrekkende is ook een BMW 3 touring al vrij ruim, en meer dan geschikt om 4 volwassen comfortabel van A naar B te brengen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
          Dan moet de verkoper je maar eens laten rijden met een 20d en een 30d; Ik heb met beide gereden 320d en 430d xdrive. Een 20d is meer als voldoende, ja. Maar een 30d is gewoonweg een veel snellere wagen.

          Als je het budget hebt, zeker voor de 330d GT gaan - (voor dat ook 4cilinders worden...) - indien mogelijk zelf de 335d gt, dan heb je serieuze sportauto performance in een comfortabele sleeper.

          Als het geen bmw MOET zijn, Leon cupra st? verbruik is iets hoger als een diesel, maar is in aankoop dik 10 onder budget. Daar kunt ge al wa voor tanken...
          Een Leon Cupra? Werkelijk? Hij zoekt een ruime wagen... Ook financieel als leasebak totaal niet interessant (150 gr CO2)
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
            Een Leon Cupra? Werkelijk? Hij zoekt een ruime wagen... Ook financieel als leasebak totaal niet interessant (150 gr CO2)
            Heb wel eens naar de Cupra gekeken maar is inderdaad niet wat ik nu zoek.
            Eerder dan een echt ruime wagen, zoek ik wagen met iets hogere opstap.
            De vrouw rijdt met een 3 Touring, dus daar zit ik wel goed.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
              Een 330d GT is mogelijk voor die catalogusprijs, maar 't is aan jou om te bepalen wat je belangrijk vindt. Een 320d GT geeft je voor die catalogusprijs mogelijkheid om hem beter uit te rusten, terwijl een 330d GT eerder karig uitgerust gaat zijn.
              Uitrusting zou zowat dezelfde zijn:
              - M sport pakket
              - Xenon
              - Navigatie Prof
              - ...
              met misschien nog wat kleine extraatjes in geval van de 320 idd (achteruitrijcamera,...).
              Zou vooral een besparing zijn (in aankoop en achteraf in taks en VAA) als ik voor de 320 ga.
              Raak er niet aan uit of het extra rijplezier de meerkost zal waard zijn.
              De verkoper liet alvast verstaan dat je wat de restwaarde betreft mag vergeten dat de 330d hoger zal verkopen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                Een 330d GT is mogelijk voor die catalogusprijs, maar 't is aan jou om te bepalen wat je belangrijk vindt. Een 320d GT geeft je voor die catalogusprijs mogelijkheid om hem beter uit te rusten, terwijl een 330d GT eerder karig uitgerust gaat zijn.
                Zoals Hank zelf al aanhaalde, voor die catalogusprijs kan je ook een 330d al behoorlijk flink uitrusten hoor!
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • #28
                  Als je voor de 320 gaat, zou ik zeker de Xdrive aanvinken...

                  Tussenmodel 325d lijkt me een beetje mossel noch vis (wat extra power t.o.v. een 320, maar nog steeds een viercilinder, gaat niet de sensaties van een 330d bieden).

                  Comment


                  • #29
                    Klopt dat een 330d tweedehands niet meer zal opbrengen dan een 320d...
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • #30
                      Ik denk dat een cupra ST meer ruimte heeft dan een 3GT dus zo onlogisch zou het niet zijn. Wat de uitstoot betreft heb je wel gelijk, dacht zelf 154gr co2.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
                        Uitrusting zou zowat dezelfde zijn:
                        - M sport pakket
                        - Xenon
                        - Navigatie Prof
                        - ...
                        met misschien nog wat kleine extraatjes in geval van de 320 idd (achteruitrijcamera,...).
                        Zou vooral een besparing zijn (in aankoop en achteraf in taks en VAA) als ik voor de 320 ga.
                        Raak er niet aan uit of het extra rijplezier de meerkost zal waard zijn.
                        De verkoper liet alvast verstaan dat je wat de restwaarde betreft mag vergeten dat de 330d hoger zal verkopen.
                        voor 60 kEUR heb je een 330d GT met een M-pakket, businesspakket met professionele navigatie en een lederen interieur. Dat is niet direct een rijkelijk uitgeruste wagen. Neem een 320d en je kan er het panodak, achteruitrijcamera (doe eens een testrit, die achteruitrijcamera is écht geen luxe), connected drive, een betere geluidsinstallatie,... toevoegen. Allemaal dingen die 't comfort van 't dagelijks verkeer een pak verbeteren.

                        edit: als je dat M-pakket laat liggen en een Techno design neemt, kan je een 330 ook wel erg goed configureren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Zoals Hank zelf al aanhaalde, voor die catalogusprijs kan je ook een 330d al behoorlijk flink uitrusten hoor!
                        Zoals hier boven aangegeven, voor 60 kEUR kan een 320d GT behoorlijk uitrusten, bij een 330d GT is dat al een pak minder.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                        Ik denk dat een cupra ST meer ruimte heeft dan een 3GT dus zo onlogisch zou het niet zijn. Wat de uitstoot betreft heb je wel gelijk, dacht zelf 154gr co2.
                        Meer ruimte in een Cupra? Ooit al eens in een 3GT gezeten? De wielbasis van de Cupra is bijna 30cm korter. De kofferinhoud in de Cupra is ongeveer 150 liter minder, met neergeklapte achterbank wordt dat verschil nog véél groter.
                        Last edited by BertVS; 06/10/2015, 20:30.
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                          voor 60 kEUR heb je een 330d GT met een M-pakket, businesspakket met professionele navigatie en een lederen interieur. Dat is niet direct een rijkelijk uitgeruste wagen. Neem een 320d en je kan er het panodak, achteruitrijcamera (doe eens een testrit, die achteruitrijcamera is écht geen luxe), connected drive, een betere geluidsinstallatie,... toevoegen. Allemaal dingen die 't comfort van 't dagelijks verkeer een pak verbeteren.
                          heb je dan geen complete wagen als je m-pakket, navi en leder hebt? Lijken mij de opties die de meeste kopers zouden aanduiden moesten ze het budget hebben. Maakt een wagen toch al redelijk compleet. Al die andere zaken zoals panodak zijn toch pure hebbedingen. Een 330 zou mij een groter smile bezorgen wanneer ik met dergelijke wagen zou rijden dan een panodak.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
                            Maar na wat reviews bekeken te hebben is de X4 geschrapt wegens niet praktische zithouding achteraan. Heb die op mijn shortlist vervangen door een praktischer X3.
                            Zag gisteren in een parking de X3 naast de X4 staan, en begin toch te twijfelen. De X4 vond ik er echt wel mooier en stoerder uitzien dan de X3... Ga nu eerst testrit doen met een 3 GT.

                            Comment


                            • #34
                              Ik vind een X4 net een te warm gewassen X6.
                              Een X3 heeft dat niet tgov. een X5
                              Het hangt natuurlijk ook wel af van kleur- en velgcombinatie of die er al dan niet stoerder uitziet.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                Meer ruimte in een Cupra? Ooit al eens in een 3GT gezeten? De wielbasis van de Cupra is bijna 30cm korter. De kofferinhoud in de Cupra is ongeveer 150 liter minder, met neergeklapte achterbank wordt dat verschil nog véél groter.
                                Nog nooit in een 3GT gezeten dus ik zou niet kunnen zeggen hoe de beenruimte is. Echter is de kofferinhoud van een leon ST 587L en de BMW 520L. Als de bank platlicht is de bmw wel 130L ruimer. Meneer is niet geïnteresseerd in een leon dus het is totaal irrelevant. Maar mijn punt is dat een leon zeker geen kleine auto is tov een 3gt.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
                                  Zag gisteren in een parking de X3 naast de X4 staan, en begin toch te twijfelen. De X4 vond ik er echt wel mooier en stoerder uitzien dan de X3... Ga nu eerst testrit doen met een 3 GT.
                                  Intussen testrit 3 GT en X3 geregeld voor de komende weken.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Hoi,
                                    Heb je al met de X4 gereden ? Ik heb nu ong 25.000 km ervaring met de X4, ook al veel achteraan gezeten...
                                    Ben 1m93 groot en zit toch goed op mijn gemak in de wagen... zeker eens proberen.
                                    Als je de wagen zou leasen, moet je in het geval van de 330d GT zeker eens Arval contacteren, er zijn namelijk "Topdeals" voor de 3-reeksen en 3-reeksen GT.
                                    Ze geven in combinatie met BMW scherpe leasingprijzen af... zeker de moeite om eens te informeren bij je bankier...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                      heb je dan geen complete wagen als je m-pakket, navi en leder hebt? Lijken mij de opties die de meeste kopers zouden aanduiden moesten ze het budget hebben. Maakt een wagen toch al redelijk compleet. Al die andere zaken zoals panodak zijn toch pure hebbedingen. Een 330 zou mij een groter smile bezorgen wanneer ik met dergelijke wagen zou rijden dan een panodak.

                                      Er is ook nog zoiets als ... 325d GT

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichten
                                        Er is ook nog zoiets als ... 325d GT
                                        Als TS het heeft over een 320 en een 330 ....
                                        En dan nog, dan blijft mijn punt nog steeds hetzelfde: ts heeft genoeg budget om een 330d nog uit te rusten met opties die je op 70% van de andere 3 reeksen niet terug vindt, dus waarom zou je dan een 320 of 325 nemen als de 330 binnen budget valt en nog steeds met de juiste opties is uitgerust.

                                        Persoonlijk zou ik zelfs een kale 330 boven een full full option 320 verkiezen. Bmw is toch freude am fahren.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichten
                                          Er is ook nog zoiets als ... 325d GT
                                          Klopt.
                                          Maar én kostprijs én co2 liggen toch wel dicht bij de 330, vind ik.
                                          En dan lijken me 6 cilinders toch wel dat extraatje waard. Of ben ik dan te veeleisend?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X