Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3G, X3, X4 of nog iets anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichten
    Hoi,
    Heb je al met de X4 gereden ? Ik heb nu ong 25.000 km ervaring met de X4, ook al veel achteraan gezeten...
    Ben 1m93 groot en zit toch goed op mijn gemak in de wagen... zeker eens proberen.
    Ok, thanks voor de info!
    Ga me eens achteraan de X4 zetten in de garage als ik de 3 GT ga afhalen voor de testrit.

    Mag ik vragen of jij tevreden bent van je X4?
    Is het de 20d versie?

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
      Klopt.
      Maar én kostprijs én co2 liggen toch wel dicht bij de 330, vind ik.
      En dan lijken me 6 cilinders toch wel dat extraatje waard. Of ben ik dan te veeleisend?
      Neen, zeker niet... 6 cyl is een meerwaarde.
      Zelf ooit een weekend met een 325d GT gereden, vond het best een aangename wagen. Vooral het "lawaai" is verschillend van een 6 cyl.
      Sowieso meer dan power genoeg voor ons verkeer...

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
        Ok, thanks voor de info!
        Ga me eens achteraan de X4 zetten in de garage als ik de 3 GT ga afhalen voor de testrit.

        Mag ik vragen of jij tevreden bent van je X4?
        Is het de 20d versie?
        Ben heel tevreden over de X4, is wel een 30d. In de stad is hij makkelijker dan vb een 5-touring.
        Heel tevreden over het comfort, heb wel edc maar in combinatie van 20".
        Zelf ook de 20d getest met de gewone automaat en vond dat ook een vlotte wagen.
        Aangezien ik echter het budget had voor de 30d... Indien bedrijfswagen is dit CO2matig echter een afstraffing

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichten
          Aangezien ik echter het budget had voor de 30d... Indien bedrijfswagen is dit CO2matig echter een afstraffing
          Klopt! Vandaar in mijn geval ofwel 330d GT, ofwel X3/X4 20d. Die liggen fiscaal-technisch dicht bij mekaar als ik me niet vergis.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichten
            Hoi,
            Heb je al met de X4 gereden ? Ik heb nu ong 25.000 km ervaring met de X4, ook al veel achteraan gezeten...
            Ben 1m93 groot en zit toch goed op mijn gemak in de wagen... zeker eens proberen.
            Wat je wel eens leest is dat de hoofdruimte achteraan de X4 nog wel meevalt, maar dat dat komt omdat de zetels lager geplaatst staan en je daarom een vreemde zithouding hebt (knieën hoog). Heb je daar dan geen last van?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichten
              Neen, zeker niet... 6 cyl is een meerwaarde.
              Zelf ooit een weekend met een 325d GT gereden, vond het best een aangename wagen. Vooral het "lawaai" is verschillend van een 6 cyl.
              Sowieso meer dan power genoeg voor ons verkeer...
              Het perfecte forum-lid :-). Jij kent dus X4 en 3 GT: wat zou je zelf aanbevelen?

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
                Het perfecte forum-lid :-). Jij kent dus X4 en 3 GT: wat zou je zelf aanbevelen?
                Als ik op vandaag zou moeten kiezen tussen de X4 xDrive30d en een 330d GT ?

                Beide wagens zijn super, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de 3 GT.
                Hij is toch nog iets comfortabeler, ruimtelijker, plezanter om mee te rijden.
                In mijn ogen is dit ook een mooie wagen (Glaciersilber, Grote wielen, M pakket, ...) maar dit is persoonlijk, weet dat vele dit een "gedrocht" vinden.

                Comment


                • #48
                  HEy,

                  ik rij zelf met een 335XD GT. Persoonlijk vind ik het een super wagen.

                  Recent ook met een X4 335I gereden en de zit positie is super bij de wagen, maar als je een 35i neemt zou ik het in een andere wagen nemen.

                  Dus in jou geval, een 330 is super en snel. X4 30D is ook super maar je moet graag iets hoger zitten. Zelf ben ik 1,94 en had in beide wagens geen plaatsprobleem.
                  De koffer is in beide vergelijkbaar.

                  Comment


                  • #49
                    Gisteren proefrit gedaan met 3 GT.
                    Had niet echt een wow-gevoel :-( Was wel (maar) een 318 GT...
                    Lijkt me zeer zeker een heel praktische wagen.
                    Maar voor de rest bleef ik toch wat op mijn honger zitten. Interieur matig, rijden heel matig.
                    Heel moeilijk in te schatten wat een hogere motorisatie doen natuurlijk (320 of 330).
                    Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog, komende van mijn MX-5ke.
                    Pfft, heb gevoel dat ik terug naar af ben. Had gehoopt te kunnen beslissen na de rit.
                    Met de nieuwe fiscale regeling die eraan komt, heb ik nu dan ook maar de 330e in vizier genomen.

                    Comment


                    • #50
                      Altijd met de juiste motor gaan testen in het specifieke model dat je zou willen kopen.

                      Comment


                      • #51
                        Gisteren testrit gedaan met X3. Beviel me al heel wat beter. Was een s18d, dus ook niet de motorisatie die ik zou kiezen (x20d). Maar zithouding was heel leuk en wagen binnen vond ik ook heel wat mooier dan de 3 GT vorige week.
                        De motor vond ik wel wat te licht. Weet iemand of ik de opstap naar x20d echt zou voelen? Of is dat verschil eerder klein?
                        Misschien dat ik dan toch ook nog eens de X4 moet proberen vooraleer mijn definitieve keuze te maken...

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
                          Gisteren testrit gedaan met X3. Beviel me al heel wat beter. Was een s18d, dus ook niet de motorisatie die ik zou kiezen (x20d). Maar zithouding was heel leuk en wagen binnen vond ik ook heel wat mooier dan de 3 GT vorige week.
                          De motor vond ik wel wat te licht. Weet iemand of ik de opstap naar x20d echt zou voelen? Of is dat verschil eerder klein?
                          Misschien dat ik dan toch ook nog eens de X4 moet proberen vooraleer mijn definitieve keuze te maken...
                          't Verschil in cijfers is in ieder geval op papier erg groot. Indien je 't interieur van de 3GT niet mooi vind, kan je ook overwegen om dat met leder te laten bekleden, dan ziet het er een pak minder goedkoop uit.
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • #53
                            X4!
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                              Ik vind een X4 net een te warm gewassen X6.
                              Een X3 heeft dat niet tgov. een X5
                              Het hangt natuurlijk ook wel af van kleur- en velgcombinatie of die er al dan niet stoerder uitziet.
                              Ook mijn gedacht, X3 x-drive met de 190pk motor
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #55
                                Gisteren de laatste testrit gedaan. Na de 3 GT en de X3 was het nu de buurt aan de X4 in x20d versie (wat ook de versie zou zijn die ik zou kopen).
                                Conclusies na de 3 testritten:
                                - het wordt zeker niet de 3 GT
                                - X4 vind ik stoerder ogen dan de X3 (weet dat die minstens evenveel tegenstanders heeft dan voorstanders, maar ik vind em wel mooi)
                                - achteraan de X4 voelde het inderdaad wat vreemd met de lage zitting (maar misschien is dat omdat ik er echt op lette natuurlijk)
                                - X3 is de rationele keuze
                                - X4 is de emotionele keuze
                                - het wordt zeker de 20 versie (zou zelfs wat meer mogen zijn, maar daarvoor is het budget er niet)

                                Nu nog zien wat wint: ratio of emo... :-)

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hank Moody Bekijk Berichten
                                  Gisteren de laatste testrit gedaan. Na de 3 GT en de X3 was het nu de buurt aan de X4 in x20d versie (wat ook de versie zou zijn die ik zou kopen).
                                  Conclusies na de 3 testritten:
                                  - het wordt zeker niet de 3 GT
                                  - X4 vind ik stoerder ogen dan de X3 (weet dat die minstens evenveel tegenstanders heeft dan voorstanders, maar ik vind em wel mooi)
                                  - achteraan de X4 voelde het inderdaad wat vreemd met de lage zitting (maar misschien is dat omdat ik er echt op lette natuurlijk)
                                  - X3 is de rationele keuze
                                  - X4 is de emotionele keuze
                                  - het wordt zeker de 20 versie (zou zelfs wat meer mogen zijn, maar daarvoor is het budget er niet)

                                  Nu nog zien wat wint: ratio of emo... :-)

                                  En?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                    En?
                                    wel... het is uiteindelijk toch de XC60 geworden
                                    heb een nieuwe testrit gedaan die me veel beter kon bekoren dan de testrit anderhalf jaar geleden...
                                    vermoed dat de motor + geartronic intussen zijn verbeterd (?)

                                    is een stockmodel, zodat ik hem nog dit jaar kan inschrijven...
                                    D4 Ocean Race, geartronic, met wel wat leuke opties

                                    Comment


                                    • #58
                                      geen ratio of emo dus, wat dan wel ? :-)

                                      Comment


                                      • #59
                                        $$$ zeker?
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          $$$ zeker?
                                          deels is dat zo: is inderdaad nog wel wat goedkoper...
                                          maar ook: back to Sweden na jarenlang met Saab te hebben gereden (voor mijn MX-5)
                                          ik zie het als een tussenpaus naar de nieuwe XC60, waarvan ik hoop dat het een kleine versie wordt van de nieuwe XC90

                                          Comment

                                          Working...
                                          X