Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Comfortabele, vrij nieuwe 2dehands voor ~13000 euro
Is 220D raad ik absoluut NIET aan. Motor na 180 000 km naar de zak. Ben toen eens beginnen lezen en echt ongelofelijk veel problemen met dat motorblok...Vind het zo een knappe wagen qua design, zal binnenkort helaas vertrekken....
Bedankt voor alle tips & uitleg, echt supernuttig!
Heb op basis van het advies wagens gezocht, vooral veel gekeken naar Honda Accord's & Skoda Superb's. (Golf is, toegegeven, een rationele keuze, maar die wagen is gewoon echt niet mijn ding. Passats moet ik eens verder naar kijken, kan nog een optie zijn.)
Ik was vrij overtuigd dat het ofwel een Superb ofwel een Accord ging worden, maar het verbruik van beide wagens ligt een stuk hoger dan Merc C/BMW 3/Audi A4.
Ik kijk er naar uit om eens een ander merk uit te proberen, maar eigenlijk kost een Accord of Superb ook zo'n 15K, hetzelfde als een C/3/A4. De onderhoudskosten zullen bij de Accord & Superb lager zijn veronderstel ik (weet ik niet veel vanaf eigenlijk). Tof zover is het dus interessant, maar als ze 6-7 liter per 100km verbruiken ipv 4-5l/100km, dan zijn ze toch niet meer voordelig.
Een BMW X1 met X-drive (2.0Xd) heeft een lager verbruik dan de Accord & Superb (normverbruik toch)....
Er is een site die sommige forumleden in hun signature hebben, die het verbruik van hun wagen aangeeft. Vind het nu niet direct terug, weet iemand welke site dat is (waar je een realistisch zicht krijgt op het verbruik van verschillende modellen)?
BTW heb eens gekeken naar statistieken m.b.t. onderhoudskosten van verschillende automodellen. Het enige dat ik vond was de ADAC "Pannenstatistik". Heel nuttig voor een idee te krijgen van hoe vaak modellen gemiddeld wegbijstand nodig hebben. Zegt echter niet zoveel over problemen die geen bijstand nodig hebben. Zijn er sites die daar wel een zicht op geven?
2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h
Is 220D raad ik absoluut NIET aan. Motor na 180 000 km naar de zak. Ben toen eens beginnen lezen en echt ongelofelijk veel problemen met dat motorblok...Vind het zo een knappe wagen qua design, zal binnenkort helaas vertrekken....
Inderdaad... heb vroeger een IS 220d gehad, super aangename wagen om mee te rijden, maar ENORM veel technische problemen mee gehad. (Zeer slechte service ook -- garage wist nooit van iets af, terwijl je online overal dezelfde problemen leest.) Gelukkig was het leasing, anders was dat een dure grap geweest.
De IS 200d zou naar het schijnt een stuk beter zijn, maar denk niet dat ik het risico zou nemen.
2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h
M.b.t. het verbruik: een accord gaat echt geen 2 liter meer verbruiken dan een 3/C/A4. Die laatsten zullen in de praktijk ook rond de 6 liter zitten.
Officiele verbruikscijfers van de europese merken kloppen langs geen kanten. Inderdaad beter spritmonitor raadplegen...
Net eens op spritmonitor de gemiddelden opgezocht, op bouwjaar vanaf 2010 en vermogen tussen de 130 en 160 pk (kwestie van een eerlijke vergelijking te hebben).
BMW 3: 5,93 liter
Audi A4: 6,60 liter
Mercedes C: 6,49 liter
Honda Accord: 6,43 liter
Net eens op spritmonitor de gemiddelden opgezocht, op bouwjaar vanaf 2010 en vermogen tussen de 130 en 160 pk (kwestie van een eerlijke vergelijking te hebben).
BMW 3: 5,93 liter
Audi A4: 6,60 liter
Verhoog bij BMW het vermogen tot 163 pk, en het gemiddelde zakt naar 5,84.
Het gemiddelde van Spritmonitor is sowieso onzin, want hoe weet je met zekerheid dat je mensen met een vergelijkbare rijstijl vergelijkt?
Bij al deze merken de minimum waarden vergelijken, met minimaal 10000 km geeft volgens mij een beter beeld, dan ben je steeds mensen aan 't vergelijken die allemaal zuinig proberen te rijden, geeft een idee wat mogelijk is wanneer je let op 't verbruik.
BMW 3: 4,14 l
Audi A4: 4,67 l
Mercedes C :4,12 l
Honda Accord: 5,49 l
Laguna Coupé? super betrouwbaar, reëel verbruik nog geen 6 liter, veel jonger dan de andere wagens waar je naar kijkt. natuurlijk geen 4 deuren, das dan het enige minpuntje
BMW 3: 5,93 liter Audi A4: 6,60 liter
Dat klopt wel, de mijne met 245/40/18 banden zit ook rond dat verbruik.
Het gemiddelde van Spritmonitor is sowieso onzin, want hoe weet je met zekerheid dat je mensen met een vergelijkbare rijstijl vergelijkt?
da's nu net de bedoeling van deze gemiddeldes : de verschillen in rijstijlen worden zo deels weggewerkt.
Hoe meer inputs, hoe minder de individuele rijstijl het resultaat beïnvloedt.
da's nu net de bedoeling van deze gemiddeldes : de verschillen in rijstijlen worden zo deels weggewerkt.
Hoe meer inputs, hoe minder de individuele rijstijl het resultaat beïnvloedt.
Neen, dat is het geval als je van een random populatie start.Dat doe je hier niet, en dan is statistiek niets waard. Dat is zoals een enquête houden over muziek op de graspopweide, ook niet representatief.
Neen, dat is het geval als je van een random populatie start.Dat doe je hier niet, en dan is statistiek niets waard. Dat is zoals een enquête houden over muziek op de graspopweide, ook niet representatief.
En de minimumwaarden worden vaak uit onderzoeken geweerd. Outliers zijn vaker niet correct.
Neem dan het gemiddelde van de onderste 10% als je enkel zuinige mensen wilt hebben. (En ook weer niet enkel de onderste 50 bv. want dan zijn auto's die meer voorkomen bevoordeeld.)
tja echt veel zinnig ga je uit zo'n statistiek nooit kunnen opmaken, net als uit het opgegeven verbruik.
De bepalende factor is hoe je er zelf mee rijdt, en nee met gelijkaardige rijstijl zal een honda geen 2 liter meer verbruiken dan een bmw, want daar ging het uiteindelijk over.
Comment