Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niewe Leasing BMW vs Mercedes vs Audi vs Jaguar vs ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niewe Leasing BMW vs Mercedes vs Audi vs Jaguar vs ??

Hallo ieder,

Ik nog nieuw op dit forum maar ik ben ik overweging om een nieuwe leasing aan te gaan in vervanging van mijn 530d ( was een jonge 2de hands).

Ik doe gemiddeld 60 000 km/jaar en heb reeds verschillende auto's gehad van de klassieke merken
    ( BMW 320D - BMW X3 20d - Audi A5 3.2 coupé - Audi A4 136pk Avant - BMW 530d - BMW 325i cabrio )

Ik ben eens in het compact premium gamma gaat rond kijken bij de verschillende merken. Kort graag mijn bevindingen.
    Ik vergelijk het rijden , comfort en de prijs van de wagens ( telkens wel met vergelijkbare en gangbare opties zoals leer, GPS, sensoren, ... )

Mercedes C220d AMG pakket 170 pk
    Rijden : correcte sturing en cruis , maar geen gewillige motor met een 'duw' in de rug. Vrij indirecte rij-ervaring en gevoel .
    Comfort : Knappe zetels met de nodige steun afwerking op hoogstaand niveau
    Prijs : Zeer duur ivgl met andere merken ( vooral onderhoud is gigantisch veel duurder in leasing )

Audi A4 190pk S line
    Rijden : veel motorlawaai - geen sportieve inborst - wel aangenaam rijden op autoweg
    Comfort : nieuw interieur gezien ( momenteel conform Q7 ) - ziet er veel belovend uit - gemakkelijke toegang tot de koffer
    Prijs : zeer duur in totaalpakket , vooral de nodige opties voor dit soort wagen ( en weinig korting voor een leasing ! ) , wel laagste Co2 uitstoot

BMW 320d M pakket 184 pk
    Rijden : sportief gevoel maar weinig beleving achter het stuur - vlotte hernemingen op autoweg
    Comfort : zit goed , is mooi afgewerkt maar is eenheidsworst ( bijna alle BMW's trekken op het zelfde denk ik )
    Prijs : Lager dan Audi en BMW ( maaaar weer een duur onderhoudscontract )

JaguarXE R-sport 180pk
    Rijden : Wauw - sportief maar comfortabel chassis - zeer leuke motor geluid ( dit voor een 2l diesel ) - beste rijervaring van de 4 geteste wagens
    Comfort : vergelijkbaar met de rest , wel iets moeilijkere toegang tot achterbank en koffer. Links en recht kleine afwerkingsdetails.
    Prijs : zeer scherp geprijsd met hoge fleet korting ( 12% ! ) - scheelt toch in totaal een 250 EU/maand met de rest op 48 maand. Lage prijs per extra KM , Audi is X 2,5 bijna

Nu is mijn vraag : welke van bovenstaande zouden jullie aanraden ? Of alternatief ( budget +- 40k + BTW )

Besluit: jaguarXE R-sport 180 pk, hij rijdt goed en is het goedkoopst.

Geen dank.

Comment

Als ik je beschrijving van de wagens zo lees, heb je volgens mij eigenlijk al gekozen.

Comment

Ja inderdaad de Jaguar staat op de eerste plaats momenteel maar ik ben benieuwd als er mensen zijn die alternatief hebben ( Lexus ,.. ) ?

Comment

Ik kan niet geloven dat een Jag in leasing 250€ per maand scheelt. Dat zou op 48 maand zo'n 12.000€ schelen.

Ik vermoed daarom dat je leaseprijzen hebt vergeleken met verschillende 'inhoud'.
          Om een ruw idee te hebben van je maandelijkse kost kan je eens je droom auto's configureren op directlease.be
          Daar kan je ook km/jaar etc invoeren.

Voor 60.000km/jaar zal je waarschijnlijk slechts op 36 maand kunnen leasen in full operational leasing, anders ga je te hoog in kilometers.

In elk geval heb je dan een perfecte vergelijkingsbasis.

Comment

Als ik 60000kms zou moeten afmalen op onze mooie Belgische wegen dan zou ik om te beginnen die sportpakketten achterwege laten en vervangen door een comfortabele ophanging met kleinere velgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Ik kan niet geloven dat een Jag in leasing 250€ per maand scheelt. Dat zou op 48 maand zo'n 12.000€ schelen.

Ik vermoed daarom dat je leaseprijzen hebt vergeleken met verschillende 'inhoud'.
              Om een ruw idee te hebben van je maandelijkse kost kan je eens je droom auto's configureren op directlease.be
              Daar kan je ook km/jaar etc invoeren.

Voor 60.000km/jaar zal je waarschijnlijk slechts op 36 maand kunnen leasen in full operational leasing, anders ga je te hoog in kilometers.

In elk geval heb je dan een perfecte vergelijkingsbasis.
              ik heb recent kortingen gezien bij een paar leasingmaatschappijen (niet eens de tarieven onderhandeld per klant) : daar staan zowel Lexus als Jaguar met stip bovenaan momenteel. Ze proberen echt om op de leasingmarkt binnen te dringen. Ik schrik helemaal niet van dit verschil.

Comment

BMW 4 gran coupé is een pak goedkoper dan een 3-serie in leasing. Is ook wel wat minder ruim achterin, maar vergelijkbaar met XE denk ik. En dat sportpakket zou ik echt achterwege laten. Zorg binnen voor wat luxe indien je 60k moet rijden per jaar
                BMW 420dA : >>>

Comment

Typische autoforum keuze. Een lelijke skoda suberb.

Comment

Ik zou twijfelen tussen de jaguar en de 4 gran coupe..
                    2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Ik vraag me trouwens af waar je nog een 320d 184 pk gaat vinden. Facelift is 190 pk. Indien je least neem je (met een krap budget) best de 163pk versie, niet zo veel verschil in prestaties, maar scheelt een flinke slok op de borrel in leasekost
                      BMW 420dA : >>>

Comment

XE dus!
                        lets have some more member berries

Comment

u heeft gaan rondkijken bij de verschillende merken !
                          zijn er dan maar 4 merken?
                          al de nieuwe skoda suberb gezien?
                          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                            Besluit: jaguarXE R-sport 180 pk, hij rijdt goed en is het goedkoopst.

Geen dank.
                            AMEN. + hij ziet er het beste uit (by far voor mij)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurensWIT Bekijk Berichten
                              Ja inderdaad de Jaguar staat op de eerste plaats momenteel maar ik ben benieuwd als er mensen zijn die alternatief hebben ( Lexus ,.. ) ?
                              Blijkbaar is je keuze al gemaakt... maar anders moet je gewoon eens met een IS 300h gaan rijden. Op dit moment zijn er nog een paar '25th Anniversary Editions' in stock aan interessante voorwaarden. Qua leasingprijs moet je wel verschillende leasingbedrijven tegen mekaar uitspelen, want er zijn grote verschillen. Als je veel kms doet en gesteld bent op comfort en hoge betrouwbaarheid, dan scoort de Lexus hoog. Als je liever een sprintkanon wil om van stoplicht naar stoplicht te vlammen, dan ben je beter af bij één van de Duitse almachtige drieling. De Jag zit er tussenin en is in ieder geval ook een mooi alternatief tegenover de grijze Duitse massaproducten.

Succes

Comment

^^
                                Wat Jef zegt
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                  Blijkbaar is je keuze al gemaakt... maar anders moet je gewoon eens met een IS 300h gaan rijden. Op dit moment zijn er nog een paar '25th Anniversary Editions' in stock aan interessante voorwaarden. Qua leasingprijs moet je wel verschillende leasingbedrijven tegen mekaar uitspelen, want er zijn grote verschillen. Als je veel kms doet en gesteld bent op comfort en hoge betrouwbaarheid, dan scoort de Lexus hoog. Als je liever een sprintkanon wil om van stoplicht naar stoplicht te vlammen, dan ben je beter af bij één van de Duitse almachtige drieling. De Jag zit er tussenin en is in ieder geval ook een mooi alternatief tegenover de grijze Duitse massaproducten.

Succes
                                  Ik moet zeggen dat ik echt altijd fan van deze wagen ben geweest maar nadat ik er in Frankfurt nog eens heb in plaatsgenomen is mijn euforie toch wat getemperd... Ik vond namelijk heel moeilijk een goede zitpositie, ook vond ik de afwerking net dat tikkeltje minder (tegen pakweg een jag of audi) maar nog altijd wel bovengemiddeld. Ik ben wel 1m90 groot met lange benen, misschien niet ideale postuur.

Wel vond ik het heel high tech afgewerkt (tellers e.d.)en nog steeds bloedmooi van buiten. Ook vind ik de techniek nog steeds boeiend maar vrees dat het nooit de wagen voor mij zal worden. De GS daarentegen vond ik niet 1 maar 5 trappen hoger maar die is niet te betalen, al vind ik wel dat de meerprijs het zeker waard is tov de IS
                                  Last edited by SteakFriet; 23/10/2015, 13:33.

Comment

Ben eigenlijk niet akkoord wat je opmerking over afwerking betreft. Tenzij het een basis of Business Edition was misschien. Navigatie (bediening, graphics) is wel een stuk minder dan bijv. bij VAG. Zetels van de F-Sport (zitten ook in de Anniversary) zijn bij de beste die ik al ooit gehad heb. Maar ik heb dan ook het 'geluk' in alles te passen, zelfs een Elise zit me als gegoten
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

Niewe Leasing BMW vs Mercedes vs Audi vs Jaguar vs ??

Ik weet niet welke uitvoering het was. Het is zeker niet slecht en staat volgens mij op het niveau van pakweg bmw. Misschien had ik meer en grotere verwachtingen. Zeker omdat ik de GS wel de beste in zijn segment vind. Met de zetels (steun) had ik geen probelemen, wel om men lichaam goed weg te krijgen. Stuur en zetelafstelling was na 5 minuten nog altijd bagger, mss omdat het een jap is? Maar zoals ik zei ben ik heel groot en ligt het waarschijnlijk aan mijn postuur, echter zullen dan wel veel mensen een probleem hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                        De GS daarentegen vond ik niet 1 maar 5 trappen hoger maar die is niet te betalen
                                        De GS is toch niet zo pokkeduur? Zeker als je ziet hoe die standaard is uitgerust... GS 300h is er vanaf € 44.990,-

Comment

Working...
                                        X