Oorspronkelijk geplaatst door LaurensWIT
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Niewe Leasing BMW vs Mercedes vs Audi vs Jaguar vs ??
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenAllé, dat is dan in ieder geval allesbehalve duidelijk.
Op de bmw.be homepage staat er een reclame banner die in de kleine letterkes duidelijk meldt dat het een actie is die geldig is tot 30 november 2015.
En als je klikt op de algemene voorwaarden van een andere banner, die van de winteractie, staat er ook duidelijk vermeld dat die verlengde garantie wordt aangeboden van 1 tot 30 november.
Dat zijn dus al twee plaatsen waar er duidelijk vermeld staat dat het gelimiteerd is in de tijd.
Op de garantiepagina zelf (die je kan vinden na lang zoeken onder Personal Services) staat dit dan weer vermeld zonder specifieke beperking, maar staat enkel vermeld dat het hier gaat over de BMW Verlengde garantie. Als je daarover dan verder leest, kan je er enkel uit opmaken dat de fabrieksgarantie met een jaar verlengd wordt als je kiest voor die Verlengde garantie. En in de algemene voorwaarden van de fabrieksgarantie, wordt er al helemaal niks verteld over een mogelijke verlenging...
Ik denk dat ze het bij BMW zelf niet goed weten
Nu of het 2 of 3 jaar is, maakt nu niet zo enorm veel uit, BMW is redelijk coulant als het gaat om dingen die normaal niet mogen kapot gaan binnen de 5 jaar. Kennis die twee serieuze pannes heeft na garantieperiode, heeft niets moeten betalen na wat aandringen (zeggen dat zoiets niet hoort bij zo'n duur merk je volgende wagen dan geen BMW meer zal zijn is meestal wel voldoende )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenKennis die twee serieuze pannes heeft na garantieperiode, heeft niets moeten betalen na wat aandringen (zeggen dat zoiets niet hoort bij zo'n duur merk je volgende wagen dan geen BMW meer zal zijn is meestal wel voldoende )
Blinde merkenliefde heet dat dan
Comment
-
Bij het langsgaan vandaag in de garage om de laatste details te bespreken zag ik opeens een 3 GT... , afgewogen tov de 4 gran coupé is hij wel een stuk praktischer ( koffer, betere zitruimte, instap, bereikbaarheid achterste rij ( met het oog op kinderzitjes ) . Hij is ook leverbaar met de 3 liter diesel en de zelfde opties van de 4 gran coupé ( en het is de zelfde prijs +- ). Nu begin ik te twijfelen voor een 3 GT te nemen ipv een 4 gran coupé voor de praktische kanten. Want ik vrees dat in de 4GC de zitpositie te laag zal zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenHet zal wel inderdaad enkel tot eind november zijn. Door de verwarring worden bepaalde media (die hun research ook weer niet goed doen) om de tuin geleid en die vermelden nu doodleuk dat het vanaf nu altijd geldt, wat natuurlijk niet waar is.
Nu of het 2 of 3 jaar is, maakt nu niet zo enorm veel uit, BMW is redelijk coulant als het gaat om dingen die normaal niet mogen kapot gaan binnen de 5 jaar. Kennis die twee serieuze pannes heeft na garantieperiode, heeft niets moeten betalen na wat aandringen (zeggen dat zoiets niet hoort bij zo'n duur merk je volgende wagen dan geen BMW meer zal zijn is meestal wel voldoende )
Maar ook van iemand die er 4 heeft en daar werd ook na veel gepalaver het differentieel vervangen na de garantieperiode van 2 jaar.
Binnen de 5 jaar nog in coulance herstellen?...😱😁
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenAh ja, en dat is dan weer zo'n typisch geval van iemand die zijn zoveelste BMW koopt, ondanks alle zever die hij ermee gehad heeft. Want ze hebben hem toch maar gerepareerd na de garantieperiode.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LaurensWIT Bekijk BerichtenBij het langsgaan vandaag in de garage om de laatste details te bespreken zag ik opeens een 3 GT... , afgewogen tov de 4 gran coupé is hij wel een stuk praktischer ( koffer, betere zitruimte, instap, bereikbaarheid achterste rij ( met het oog op kinderzitjes ) . Hij is ook leverbaar met de 3 liter diesel en de zelfde opties van de 4 gran coupé ( en het is de zelfde prijs +- ). Nu begin ik te twijfelen voor een 3 GT te nemen ipv een 4 gran coupé voor de praktische kanten. Want ik vrees dat in de 4GC de zitpositie te laag zal zijn.
Persoonlijk vind ik een 4GC wel pakken mooier dan die vernieuwde Mondeo. 😉
Praktischer zal een 3 GT zeker wel zijn.
Wil je er lang mee rijden? Ik veronderstel dat de inruilwaarde voor een GC hoger kan liggen dan die van een GT maar dat blijft altijd een beetje gissen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LaurensWIT Bekijk BerichtenBij het langsgaan vandaag in de garage om de laatste details te bespreken zag ik opeens een 3 GT... , afgewogen tov de 4 gran coupé is hij wel een stuk praktischer ( koffer, betere zitruimte, instap, bereikbaarheid achterste rij ( met het oog op kinderzitjes ) . Hij is ook leverbaar met de 3 liter diesel en de zelfde opties van de 4 gran coupé ( en het is de zelfde prijs +- ). Nu begin ik te twijfelen voor een 3 GT te nemen ipv een 4 gran coupé voor de praktische kanten. Want ik vrees dat in de 4GC de zitpositie te laag zal zijn.
Als je echt kleine kinderen hebt lijkt de 3GT wel een meer logische keuze (want kinderzitjes achterin de 4GC, dat lijkt me - gezien de kleine achterdeur - onbegonnen werk). Als je dan toch de praktische tour opgaat, waarom geen 3 Touring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenAh ja, en dat is dan weer zo'n typisch geval van iemand die zijn zoveelste BMW koopt, ondanks alle zever die hij ermee gehad heeft. Want ze hebben hem toch maar gerepareerd na de garantieperiode.
Ik heb zelf twee problemen gehad bij mijn vorige (200 000km), de reactie van de garage was twee keer zonder meer uitmuntend (vlotte herstelling, 15 min na binnenbrengen terug op de baan met vervangwagen ). Op zo'n moment wordt een probleem eerder een positief ervaring.
Comment
-
Ik ben niet zo'n fan van de GT's, rijden toch wat minder sportief en zien er ook niet zo gestroomlijnd uit. Bovendien ook nog eens wat duurder dan de gewone modellen.
Heb zelf een gewone 3 en dat zit idd vrij laag (heb er soms ook wel problemen mee want ben 1m94 en heb niet de beste rug), maar net daardoor rijdt het zo prettig. Als het echt niet meer zou lukken (ivm m'n rug), zou ik eerder overstappen naar een VW of Volvo want die hebben ook een betere zitpositie en rijden ook best goed (wss zelfs beter dan een 3GT). Of een gewone 5 reeks mss, weet niet hoe die is qua zitcomfort maar vermoed wel nog wat beter dan de 3.
Of een 2 AT mss maar zeker geen GTzovee of Xzoveel
Comment
-
't Is uiteraard niet plezant om zever te hebben, zeker ni als ge onderweg komt stil te staan ... ma blijkbaar weegt rijplezier door bij velen... waar is de tijd dat er 'echte' alfisten waren die ondanks alles trouw bleven aan hun merk heb zelf in 4 jaar bmw ook nog maar 1 klein probleem gehad, maar wel al veel rijplezier voor teruggekregen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenTja, 'zever' op zich is geen probleem (tenzij het de spuigaten uitloopt), de service die men je levert om het euvel op te lossen is minstens even belangrijk.
Ik heb zelf twee problemen gehad bij mijn vorige (200 000km), de reactie van de garage was twee keer zonder meer uitmuntend (vlotte herstelling, 15 min na binnenbrengen terug op de baan met vervangwagen ). Op zo'n moment wordt een probleem eerder een positief ervaring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIs 't geen tijd om terug in je kot te kruipen en toe te geven dat een bmw toch nog net iets meer rijplezier geeft dan een (hybride) lexus
't Is uiteraard niet plezant om zever te hebben, zeker ni als ge onderweg komt stil te staan ... ma blijkbaar weegt rijplezier door bij velen... waar is de tijd dat er 'echte' alfisten waren die ondanks alles trouw bleven aan hun merk heb zelf in 4 jaar bmw ook nog maar 1 klein probleem gehad, maar wel al veel rijplezier voor teruggekregen.
Comment
-
Bij de andere merken ook rondgekeken let wel ik doe 50K per jaar en dit gedurende 5 jaar ( renting ) , dus zitpositie is inderdaad niet onbelangrijk.
Volvo : geen mooie inrichting ( buiten de XC 90 maar die is weer te groot + te duur ) , de kleinere modellen ( S60 V60 ) krijgen maar in 2017/8 een update
VW : buiten de Passat en CC geen mogelijkheden ( en ook geen 3 liter motoren )
Audi : A5 SB : te laag + te kleine deuren , Q5 : steriel rijgevoel
BMW : 3 touring , te laag en weinig binnenruimte voor de chauffeur ( ik kom van een 5 reeks met comfortzetels ) en een nieuwe 5 reeks in niet te betalen ( + 80k)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LaurensWIT Bekijk BerichtenDe kogel is door de kerk - BMW 430d Gran Coupe met M sport pakket heeft het finaal gehaald van Jaguar XE op vlak van rijeigenschappen / afwerking / kwaliteit / zitcomfort.
Tegen einde februari 2016 verwachten we hem.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LaurensWIT Bekijk BerichtenBij de andere merken ook rondgekeken let wel ik doe 50K per jaar en dit gedurende 5 jaar ( renting ) , dus zitpositie is inderdaad niet onbelangrijk.
Volvo : geen mooie inrichting ( buiten de XC 90 maar die is weer te groot + te duur ) , de kleinere modellen ( S60 V60 ) krijgen maar in 2017/8 een update
VW : buiten de Passat en CC geen mogelijkheden ( en ook geen 3 liter motoren )
Audi : A5 SB : te laag + te kleine deuren , Q5 : steriel rijgevoel
BMW : 3 touring , te laag en weinig binnenruimte voor de chauffeur ( ik kom van een 5 reeks met comfortzetels ) en een nieuwe 5 reeks in niet te betalen ( + 80k)
Dat snap ik nu niet, een 4 GC is toch zeker niet hoger of ruimer dan een 3 touring.
Comment
-
Goed dat BMW ook verhoogd heeft. Bij Jaguar is de garantie wel zonder kmbeperking waardoor ze eigenlijk (gezien km toch een grotere vorm van slijtage geven dan jaren) eigenlijk dé garantie kampioen zijn. Vind dat echt een meerwaarde want heeft geeft ook een gevoel van geloof in eigen productBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenGoed dat BMW ook verhoogd heeft. Bij Jaguar is de garantie wel zonder kmbeperking waardoor ze eigenlijk (gezien km toch een grotere vorm van slijtage geven dan jaren) eigenlijk dé garantie kampioen zijn. Vind dat echt een meerwaarde want heeft geeft ook een gevoel van geloof in eigen product
Comment
Comment