Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Al Eens een Wiel Kapot Gereden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Al Eens een Wiel Kapot Gereden?

    Ik vroeg me af of dat eigenlijk veel voorkomt, kapotte wielen? En waaraan ligt dat dan? Aan een stuurfout, slechte aftermarket wielen, aan te dunne bandjes?
    Vandaar dus, een poll. Zijt ge dat al regelmatig tegengekomen dat uw wiel brak of verbogen was. Met eventueel commentaar over hoe het kwam. De chauffeur, de wielen, de ophanging, de weg, allemaal? Was de auto standaard of niet? Waren de wielen OEM?

    Het telt niet als het van de vorige eigenaar is.

    Ik ben wat bevooroordeeld . Zelf heb ik nog nooit een wiel om zeep gemaakt en ik verwacht altijd een beetje dat mensen die veel over het belgische wegdek klagen rondrijden met dunne bandjes, harde ophanging en goedkope wielen. En dat ze het dus zelf gezocht hebben.

    Maar ge weet hoe dat gaat, een vooroordeel is waar ge het mee moet doen zolang ge niks weet. Awel, nu hebt ge een stem om het allemaal eens te gaan rechtzetten!
    1. nog zelfs geen krasje. Allez, hoogstens eens een borduur meegehad.
    2. al een keer een verbogen wiel gehad maar ze hebben het kunnen rechtzetten
    3. al verschillende keren een wiel laten repareren maar nog geen moeten vervangen
    4. al eens een wiel mogen vervangen.
    5. al 2 tot 4 wielen moeten vervangen. Eventueel bij een en dezelfde auto
    6. van 5 tot 10 wielen, bij meerdere autos wielen moeten vervangen. Amai nog niet.
    7. 11+: regelmatig kapotte wielen. Ik vind dat normaal dat er regelmatig een in frut gaat.
    34
    Nog geen een
    58,82%
    20
    Al een keer moeten laten repareren
    5,88%
    2
    All meerdere wielen moeten laten repareren
    5,88%
    2
    Al een wiel moeten vervangen
    11,76%
    4
    Al 2 tot 4 wielen moeten vervangen
    14,71%
    5
    Al 5 tot 10 wielen moeten vervangen
    2,94%
    1
    Al meer dan 11 jawel
    0,00%
    0

    The poll is expired.

    Last edited by Den Paarse Capri; 22/10/2015, 21:49.
    30 jaar Mr Yuge!

  • #2
    Een keer in een gat gereden dat ik niet gezien had. 1 velg + band linksvoor kapot en de achterband ook vervangen wegens schade.

    Comment


    • #3
      1 19 duims scheef gereden linksvoor: op E40 gat van 40 cm lang en toch wel 15 cm diep. Slag was zo hard dat zelfs de linkse achteruit openging. Band was ook kapot trouwens. Ligt hier nog in de garage, ik had net toevallig daarvoor een zelfde wiel op de kop kunnen tikken voor heel weinig geld dat ik eigenlijk als reservewiel in de auto wou hebben liggen.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Hm , niet bij stilgestaan wat voor ferme doefen dat moeten zijn. Verhaal van iemand recent was meer in de trant van 'hoe is't mogelijk dat dat wiel van zo'n putteke verbogen is'.

        Dus, laagprofiel?
        30 jaar Mr Yuge!

        Comment


        • #5
          een keer aan 120 over een blok hout gereden op de E314 net voor Holsbeek. Auto die ik net wilde gaan inhalen (dus ik reed al redelijk dicht erbij) week uit, en ik had niet dezelfde reactie. Dus er los over gereden. De velg was voor de vuilbak, een fijn BBS'ke nochtans.
          Last edited by svenio_g; 22/10/2015, 22:50.
          autofans.be

          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

          Comment


          • #6
            Velg kapot gereden over een omgevallen signalisatiebord op de autosnelweg.

            Mijn velg was gewoon geduikt omdat ik nog uitweek maar net niet hard genoeg, enkele andere mensen hadden hun velgen in 2 stukken vast.

            3 jaar later geld gekregen van de Vlaamse overheid.
            BMW X5 45e

            Comment


            • #7
              ik een maal een velg gebogen in een ongeval was te maken maar set verkocht voor opmaak. Was een originele velg 215/40/17. 2de keer put niet gezien en de tegen 70km/h door de put gegaan. Band en velg voor de vuilbak. Erendriel van hier op het forum reed toen achter mij. originele velg 195/60/15
              RIP Den borre!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                Hm , niet bij stilgestaan wat voor ferme doefen dat moeten zijn. Verhaal van iemand recent was meer in de trant van 'hoe is't mogelijk dat dat wiel van zo'n putteke verbogen is'.

                Dus, laagprofiel?
                225/40 R19 niet zo heel laagprofiel, maar het was dan ook een enorm gat in het wegdek
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                  een keer aan 120 over een blok hout gereden op de E314 net voor Holsbeek. Auto die ik net wilde gaan inhalen (dus ik reed al redelijk dicht erbij) week uit, en ik had niet dezelfde reactie. Dus er los over gereden. De velg was voor de vuilbak, een fijn BBS'ke nochtans.
                  hmm, nu ik het hier zie staan: iets soortgelijks voorgehad op diezelfde E314: vrachtwagen verloor balk, maar kon geen kant meer uit. Hier 'enkel' voorband kapot. Wiel moeten wisselen terwijl de ene na de andere vrachtwagen met voorbijzoefde. Was met mijn eerste 205: 13 duimerke.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    nog niet voorgehad
                    ik zou het niet graag voorhebben....

                    Comment


                    • #11
                      Eentje maar kapot durf ik dat niet noemen, klein deukje op mijn lood dus maar een ander gestoken want stuur trilde redelijk.
                      Voor 8euro heb ik een andere bij de oudijzerboer.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Met 18 duims lagprofiel eens in een put van 15 cm diep gereden (in wegdek). Beide velgen kapot, een bonk alsof m'n twee wielen eraf waren en 2 000 eur schade, waarvan 600 eur ophangingsonderdelen en 1400 eur velgen.
                        Rechtszaak begonnen tegen de gemeente, en verloren want kon niet bewijzen dat er een verband was tussen de schade en de put. "het kon even goed van een drempel te gevaarlijk te nemen zijn, even verderop bv". In 't vervolg vijs ik m'n wielen eraf, smijt ik die in de gracht en de weide, laat de auto op zijnen buik liggen, bel een depanneur en de politie voor de vaststellingen ter plaatse.
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • #13
                          nog niks
                          auto's waarmee ik rijd of gereden heb zijn allemaal met 15" of 16" velgen, geen echte laag profiel banden, en met OEM stalen of alu velgen.
                          met laagprofiel banden en niet-OEM alu velgen van bedenkelijke kwaliteit zal er veel meer misgaan
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                          Comment


                          • #14
                            Op de N42 diepe put en velg kapot. Achter mij een madammeke en haar band en velg waren kapot. Ben naar de politie geweest, die hebben het baanvak afgesloten en direct laten herstellen. Ik ben vergoed geweest zonder faktuur voor te leggen. Expert is hier bij mij aan huis geweest en we hebben een forfait bepaald. Zelfs het kapotte wiel had ik niet meer. Ook geen foto's.

                            Comment


                            • #15
                              Eens 4 alu velgen en de volledige ophanging in frut gereden ..... op een 90-baan (in het flintstone tijdperk toen je die nog op elke straathoek vond) ...
                              Het ging toen om een Opel Vectra CDX met zijn standaardbanden en velgen.
                              Het regende vrij hard, net na valavond - het moment waar je zowieso al wat aan zicht inboet. Ik ben toen op wegenwerken ingereden die totaal niet waren aangeduid (foutje van de aannemer). Ze hadden over enkele meters op 1 baanvak alles op een diepte van +/- 8 a 10 cm weggeschraapt ... in de put rijden was geen probleem, maar aan het eind weer omhoog was ietsjes minder comfortabel. Ik heb toen nog proberen te remmen maar dat was al veel te laat.
                              Resultaat : 4 platte banden, 4 velgen compleet verbogen en gebroken, voorspoiler in frut, draagarmen vooraan helemaal verwrongen.

                              Het probleem was dat die wagen toen pas enkele maanden oud was, en dus nog hersteld is geweest; maar echt hetzelfde is het nooit meer geweest ...
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                              Comment


                              • #16
                                Put gepakt, band kapot, velg geschonden.
                                Waren wel laagprofiel banden, 195/40/17 op een 8 breed.

                                Comment


                                • #17
                                  Klapband op autostrade en 1 velg erdoor kapot gemaakt (gebarsten).
                                  Vorige eigenaar had 'Minerva' banden op replica velgen Meteen naar de bandencentrale gereden, alle 4 banden en velgen vervangen door iets van betere kwaliteit. Goedkope banden zijn LEVENSGEVAARLIJK.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                    Eens 4 alu velgen en de volledige ophanging in frut gereden ..... op een 90-baan (in het flintstone tijdperk toen je die nog op elke straathoek vond) ...
                                    Het ging toen om een Opel Vectra CDX met zijn standaardbanden en velgen.
                                    Het regende vrij hard, net na valavond - het moment waar je zowieso al wat aan zicht inboet. Ik ben toen op wegenwerken ingereden die totaal niet waren aangeduid (foutje van de aannemer). Ze hadden over enkele meters op 1 baanvak alles op een diepte van +/- 8 a 10 cm weggeschraapt ... in de put rijden was geen probleem, maar aan het eind weer omhoog was ietsjes minder comfortabel. Ik heb toen nog proberen te remmen maar dat was al veel te laat.
                                    Resultaat : 4 platte banden, 4 velgen compleet verbogen en gebroken, voorspoiler in frut, draagarmen vooraan helemaal verwrongen.

                                    Het probleem was dat die wagen toen pas enkele maanden oud was, en dus nog hersteld is geweest; maar echt hetzelfde is het nooit meer geweest ...
                                    Ongeveer hetzelfde meegemaakt. Op mijn eerste job, met de Mercedes C van de zoon/medezaakvoerder.
                                    Op de industriezone in Pittem, adres aan het zoeken, ik reed dus eerder stapvoets.
                                    Het wegdek bestond uit betonplaten. De aannemer had een stuk uit een weghelft gehaald, een put dus van twee meter op drie, en meer dan 20 cm diep. Ik los erdoor met de twee rechterwielen, Ophanging krom, twee velgen kapot. En dan nog bijna de kop ingeslagen door mijn baas. Gelukkig waren de mannen van de vuilkar (die achter mij aan reden, en getuigden dat ik echt niet te snel reed) en de politie er om die gast in te tomen.

                                    En dan nog een keer met de Jetta van mijn ma. Die keer heb ik aan de lijve ondervonden wat onderstuur betekent. Rechtdoor ipv een straat in te draaien (nota bene de straat waar we jaren later gebouwd hebben), knal de boordsteen op met het rechtervoorwiel. Rand van de velg was verbogen, en een snee in de flank van de band.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • #19
                                      Barsten heb ik al 5keer gehad . 1 maal met 17 1maal met 18 en 3maal met 19 . Ja het waren oem allemaal.
                                      4 maal krom gereden door schade in het asfalt. 1 maal 18 3 maal 19.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Band kapot door in een put te rijden. (gebroken staaldraad op de zijwang, dus bult op de band)
                                        Laagprofielband RFT serie 45 18", geen schade aan de velg OEM bmw n° 162

                                        Comment

                                        Working...
                                        X