Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Al Eens een Wiel Kapot Gereden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb eens meerdere schakels van de rupsketting van een M113 kapot gekregen, telt dat ook?

Niet mijn *beste* dag ooit...

Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
      Ik heb eens meerdere schakels van de rupsketting van een M113 kapot gekregen, telt dat ook?

Niet mijn *beste* dag ooit...

Hm ja, daar heb ik geen rekening mee gehouden in de poll. Hoeveel schakels? Of wacht, kapotte schakels vervangen telt dat als wielen vervangen of een wiel repareren?

Tellen schakels als laagprofiel?

Cool, een tank. Er zijn er die aangepast kunnen worden voor de weg - nummerplaten en lichten en al - maar die hebben wielen.
      Last edited by Den Paarse Capri; 23/10/2015, 22:16.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Dat valt niet te overtreffeb😀
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

op de BMW E92 2 velgen gehad die kapot waren, 18" RFT's
          geen idee of dit de bmw kwaliteit is maar op de benzen die veel meer km's doen nog nooit een kapotte velg gehad
          lets have some more member berries

Comment

Bij mijn huidige wagen op 2,5 jaar 3x: 1 maal velg stuk door brokstukken op E17, 2x velg laten herstellen toen ze er nieuwe banden opzetten. Ik denk die laatste door de kasseien en alle drempels die ik dagelijks te verwerken krijg. Steeds binnenkant velg. Van buiten enkel wat carwash borstel schade maar daar kan ik mee leven.

Zo laten herstellen ga ik wel niet meer doen, nieuwe velgen bleken me achteraf helemaal niet zo veel duurder dan herstelling (was over 300 per stuk, en dan nog banden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
              Bij mijn huidige wagen op 2,5 jaar 3x: 1 maal velg stuk door brokstukken op E17, 2x velg laten herstellen toen ze er nieuwe banden opzetten. Ik denk die laatste door de kasseien en alle drempels die ik dagelijks te verwerken krijg.
              Van kasseien en drempels eh? Of van de slechte kwaliteit wielen met laagprofiel! Toch ene die zo vriendelijk is mijn vooroordelen te steunen
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Nog nooit een wiel kapot gereden, en is toch al een paar jaar dat ik mij over de Belgische wegen verplaats...
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  Van kasseien en drempels eh? Of van de slechte kwaliteit wielen met laagprofiel! Toch ene die zo vriendelijk is mijn vooroordelen te steunen
                  Er stond toch amg op die velgen, niet veel profiel wel

Comment

Al meerdere keren wielen kapot gereden.

Een keer mijn eigen schuld, in midden van de nacht rondpuntje gemist en borduur aan zijkant mee gehad. Rechtsvoor velg verplooid en band kapot, net als band rechtsachter. Velg is hersteld kunnen worden en met nieuwe banden was het opgelost. Was een Renault velg.

Dan eens op een nacht iemand naar de luchthaven brengen, was verschrikkelijk dikke mist we reden 30 - 40km/h op E40 en je zag eigenlijk niets, tot er plots voor ons zo'n groot oranje bord opdook dat plat lag tussen de vakken in, omdat er iemand anders reeds opgeknald was, daar toch ook het alu verplooid en weer twee lekke banden. Was een originele VW velg. Politie nog gebeld, maar die konden toen niets doen omdat de mist te gevaarlijk was... (hun woorden, niet de mijne)

Met mijn Opels al eens in een gat in het wegdek geraakt, niets aan. Ook eens van de baan geraakt in zo'n afgeschraapte bak, ze zijn moeten komen takelen omdat auto halfweg helemaal op rand zat en wielen niets meer raakten, maar ook geen schade aan over gehad. Met een nog andere Opel eens hard een asverschuiver meegehad, ook geen schade.
                    Opel heeft blijkbaar sterke wielen.

Met een ML op de A19, het goede wegdek daar, ook put gepakt, velg gebarsten.

Comment

al een 3tal wielen moeten vervangen. alle 3 staalvelgen.
                      -eentje heb ik kapot gereden door op sneeuw in een bocht door te schuiven en tegen de borduur terecht gekomen. niks geraakt voor de rest en gewoon verder kunnen rijden. maar de rand was danig gedeukt dat de velg krom was en de band op een week leegliep. ander staal velgje van opel gehaald voor 5€ bij de opel garage.
                      -2de velg kapot gereden door een Ubocht makende vrouw te moeten ontwijken. ik kwam aangereden op 4vaks baan in ronse, komt er van de parkeerstrook een vrouw opgereden. ik remde niet maar ging gewoon naar het linkervak. en dan zie ik die auto dus ook dat vak oprijden.
                      niks anders kunnen doen dan VOLLEDIG naar links te gaan en die auto te ontwijken (gelukkig geen verkeer). toen ik dan van links terug naar rechts stuurde schoven de achterwielen weg en ging ik 2x rond. moet toch ergens iets geraakt hebben want één velg had een deukje.
                      -3de velg was leasewagen. ik reed op ninoofsesteenweg en daar is een plaats waar de as iets verschuift door een eiland met voorsortering voor links af te draaien.(net op het einde dus waar je weer de 4vakken weer naar elkaar toegaan)
                      ik reed recht, linkervak een auto naast mij en die vond het niet nodig om uit te wijken waardoor die dus half op mijn vak kwam. ik moeten uitwijken en vol op de borduur gegaan, velg kapot, band lek, niet meer achter de auto kunnen gaan, geen nr plaat gezien (te druk met borduurs te ontwijken).

Comment

Working...
                      X