Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb eens meerdere schakels van de rupsketting van een M113 kapot gekregen, telt dat ook?
Niet mijn *beste* dag ooit...
Hm ja, daar heb ik geen rekening mee gehouden in de poll. Hoeveel schakels? Of wacht, kapotte schakels vervangen telt dat als wielen vervangen of een wiel repareren?
Tellen schakels als laagprofiel?
Cool, een tank. Er zijn er die aangepast kunnen worden voor de weg - nummerplaten en lichten en al - maar die hebben wielen.
op de BMW E92 2 velgen gehad die kapot waren, 18" RFT's
geen idee of dit de bmw kwaliteit is maar op de benzen die veel meer km's doen nog nooit een kapotte velg gehad
Bij mijn huidige wagen op 2,5 jaar 3x: 1 maal velg stuk door brokstukken op E17, 2x velg laten herstellen toen ze er nieuwe banden opzetten. Ik denk die laatste door de kasseien en alle drempels die ik dagelijks te verwerken krijg. Steeds binnenkant velg. Van buiten enkel wat carwash borstel schade maar daar kan ik mee leven.
Zo laten herstellen ga ik wel niet meer doen, nieuwe velgen bleken me achteraf helemaal niet zo veel duurder dan herstelling (was over 300 per stuk, en dan nog banden)
Bij mijn huidige wagen op 2,5 jaar 3x: 1 maal velg stuk door brokstukken op E17, 2x velg laten herstellen toen ze er nieuwe banden opzetten. Ik denk die laatste door de kasseien en alle drempels die ik dagelijks te verwerken krijg.
Van kasseien en drempels eh? Of van de slechte kwaliteit wielen met laagprofiel! Toch ene die zo vriendelijk is mijn vooroordelen te steunen
Een keer mijn eigen schuld, in midden van de nacht rondpuntje gemist en borduur aan zijkant mee gehad. Rechtsvoor velg verplooid en band kapot, net als band rechtsachter. Velg is hersteld kunnen worden en met nieuwe banden was het opgelost. Was een Renault velg.
Dan eens op een nacht iemand naar de luchthaven brengen, was verschrikkelijk dikke mist we reden 30 - 40km/h op E40 en je zag eigenlijk niets, tot er plots voor ons zo'n groot oranje bord opdook dat plat lag tussen de vakken in, omdat er iemand anders reeds opgeknald was, daar toch ook het alu verplooid en weer twee lekke banden. Was een originele VW velg. Politie nog gebeld, maar die konden toen niets doen omdat de mist te gevaarlijk was... (hun woorden, niet de mijne)
Met mijn Opels al eens in een gat in het wegdek geraakt, niets aan. Ook eens van de baan geraakt in zo'n afgeschraapte bak, ze zijn moeten komen takelen omdat auto halfweg helemaal op rand zat en wielen niets meer raakten, maar ook geen schade aan over gehad. Met een nog andere Opel eens hard een asverschuiver meegehad, ook geen schade.
Opel heeft blijkbaar sterke wielen.
Met een ML op de A19, het goede wegdek daar, ook put gepakt, velg gebarsten.
al een 3tal wielen moeten vervangen. alle 3 staalvelgen.
-eentje heb ik kapot gereden door op sneeuw in een bocht door te schuiven en tegen de borduur terecht gekomen. niks geraakt voor de rest en gewoon verder kunnen rijden. maar de rand was danig gedeukt dat de velg krom was en de band op een week leegliep. ander staal velgje van opel gehaald voor 5€ bij de opel garage.
-2de velg kapot gereden door een Ubocht makende vrouw te moeten ontwijken. ik kwam aangereden op 4vaks baan in ronse, komt er van de parkeerstrook een vrouw opgereden. ik remde niet maar ging gewoon naar het linkervak. en dan zie ik die auto dus ook dat vak oprijden.
niks anders kunnen doen dan VOLLEDIG naar links te gaan en die auto te ontwijken (gelukkig geen verkeer). toen ik dan van links terug naar rechts stuurde schoven de achterwielen weg en ging ik 2x rond. moet toch ergens iets geraakt hebben want één velg had een deukje.
-3de velg was leasewagen. ik reed op ninoofsesteenweg en daar is een plaats waar de as iets verschuift door een eiland met voorsortering voor links af te draaien.(net op het einde dus waar je weer de 4vakken weer naar elkaar toegaan)
ik reed recht, linkervak een auto naast mij en die vond het niet nodig om uit te wijken waardoor die dus half op mijn vak kwam. ik moeten uitwijken en vol op de borduur gegaan, velg kapot, band lek, niet meer achter de auto kunnen gaan, geen nr plaat gezien (te druk met borduurs te ontwijken).
Comment