Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat of BMW GT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Passat of BMW GT

hey,

Na 4 jaar met de bmw 318 touring (leasewagen) is het nu tijd voor een andere auto. Ik vond dit een zeer aangename wagen, maar dan vooral voor de bestuurder. Achteraan was nogal krap voor de kids en ook in de breedte was de plaats beperkt vanwege de rondingen in de zetel. Hij ligt ook nogal laag wat. deze factoren leverden mij wat klachten op van mijn mederijders. Nu dus op zoek naar een wagen met vooral op de tweede rij veel beenruimte en ook geen break meer. De keuze gaat nu tussen enerzijds:
    • VW passat 2.0 TDI manueel met goed uitgerust optiepakket
    • VW passat 1.6 TDI DSG7, zeer uitgebreid optiepakket
    • BWM GT 318 100KW manueel, zeer beperkt optiepakke

De eerste liefde gaat uit naar de BMW GT, wat mij betreft zeer leuke auto, maar met de beperkte opties toch een beetje kaal. Mijn verstand zegt dat ik voor de passat moet kiezen, alhoewel als ik naar de VW zou ik eens de DSG willen proberen (ik heb nog nooit met een automaat gereden), maar heb mijn twijfels over de lichtere mototisatie.

Iemand die mijn een beetje raad kan geven?

Greetz

Als het voor de kids en de ruimte op de achterbank te doen is, zou ik de Skoda Superb ook in je shortlist zetten. Iets zegt me dat ik niet de enige zal zijn met dit advies

Comment

hey, bedankt voor je advies. Dit heb ik idd nogal gehoord, en de superb is een mooie wagen, maar skoda staat jammer genoeg niet in de keuzelijst.

Comment

Past een passat 2.0 dsg niet in het budget? En welke opties worden er genomen in de drie keuzes?

Comment

bij VW wil ik graag van de highline vertrekken omdat dit al een mooie basisuitrusting is. De passat 2.0 dsg past er dan wel in, maar dan heb ik niet de opties die ik eigenlijk wel belangrijk vind, nl. electrisch verstelbare zetels met geheugenfunctie (klinkt mss stom maar het veschil ts. mij en mijn vrouw is >30 cm en ik vind dat zo gemakkelijk dat ik mijn zetelinstelling terug heb nadat zij met de auto gereden heeft), een trekhaak, en een goede gps (bij VW liefst de pro als ik kan kiezen),

optielijst:
          Passat 2.0:ergo zetel met geheugen, trekhaak,park assist voor en achter en park pilot, ambiente pack, r-line exterieur, electrische spiegels,pro gps,rear view camera en active info display
          Passat 1.6 DSG:hetzelfde als hierboven, maar dan ook nog electrisch schuifraam &trailer assist
          BMW 3 GT:parkeersensoren achter, cruise control met remfunctie, electrische zetel, trekhaak,navigatie business.

Comment

BMW die hebben geen sjoemelsoftware (voor zover we weten).
            Bij onze leasingmaatschappij kan je momenteel geen VAG modellen bestellen nav Dieselgate

Comment

de BMW natuurlijk!
              onbegrijpelijk hoe er toch nog mensen op dit moment bij VAG willen shoppen... wacht dan toch op zen minst tot het schandaal uitgeklaard is
              lets have some more member berries

Comment

Waarom wachten? Denk dat verkopers nu wel wat meer moiete gaan doen voor korting te geven.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

De Passat natuurlijk. De 3gt is het lelijke eendje van de 2 en als de Passat nu niet kan/mag is er nog steeds skoda, Peugeot, Mazda...

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Merci voor de reacties. Eerlijk gezegd, heel het schandaal laat mij eigenlijk koud en zal mijn keuze niet beinvloeden, (tenzij ik extra kortingen krijg natuurlijk, maar dat lijkt niet zo te zijn).
                    Voor mij is het eerder de keuze tussen comfort en rijgedrag wat de beslissing moeilijk maakt.

Comment

Als comfort belangrijk is zou ik beginnen bij de comfortline, en dan kan wsl de 2.0L wel met de dsg.

Comment

Ik heb onlangs ook een nieuwe bedrijfswagen mogen kiezen, met een op het eerste zicht vergelijkbaar budget. Ik koos voor de Jaguar xe, maar dat is voor jou waarschijnlijk geen optie, de beenruimte op de achterbank is niet echt zijn sterkste punt. De passat heb ik met de dsg bak gereden en vond ik een zeer aangename wagen. Ik wou echter een iets meer dynamische wagen en dat is de passat niet.
                        Als het geen automaat hoeft te zijn kan je ook eens naar de Mazda 6 kijken, die zou ook zeer goed uitgerust in je budget moeten passen.

Comment

Was je vorige BMW al het huidige model F31 (pre facelift weliswaar)? Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik toch opnieuw een 3 Touring overwegen. Qua ruimte en rijcomfort toch wel een serieuze stap vooruit ten opzichte van het vorige model (E91 dacht ik?). Weliswaar niet zo ruim als de Passat of 3GT, maar je zal die wel nog behoorlijk kunnen uitrusten. De Passat 1.6 zou ik compleet vergeten: veel te grote en zware auto voor zo'n grasmaaiermotor...

Comment

Als je voor VW gaat, zonder twijfel de 2 liter motorisering kiezen. De 1.6 is goed voor dagelijks verkeer, maar heeft niets van reserve. Heb zelf een firmakrel met VW 1.6 en komt veel te kort.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ben gisteren eens gaan testen met een passat 1.6 (manueel welliswaar) en idd, zoals het hier ook duidelijk wordt gemaakt, deze lijkt mij iets te kort te komen. Moet al zeer fel in de toeren gaan om er wat leven in te krijgen. Ik ben nochtans absoluut geen hardrijder of uiterst sportieve chauffeur, maar na mijn huidige bmw denk ik toch dat dit een bron van frustratie zou kunnen worden. Bedankt allemaal voor de reacties, De keuze is ondertussen toch al gereduceerd tot 2. Keuze tussen 3Gt en Passat2.0 zal wel wat persoonlijk zijn denk ik.

Comment

Zoals gezegd,niet de 1.6! De rest zou ik zeggen,rij ermee en koop waar je je best in voelt. Ik persoonlijk de BMW!
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Voor mij de GT. Ik kan hem wel smaken

Comment

vw 1.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                      vw 1.6
                                      Interessant.afwijkende keuze tov meerderheid. Wat doet jou voor de 1.6 kiezen dan?

Comment

Als je alleen in B, Nl rond rijdt, dan is de 1.6 met DSG en wat comfortopties de beste keuze.
                                        Als je regelmatig in D wil rijden, en lange afstanden doet, probeer dan de 2.0 maar vast te krijgen.

Comment

Working...
                                        X