Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf variant of Focus clipper?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Golf variant of Focus clipper?

Ik sta op punt een nieuwe stationwagen te kopen. En twijfel tussen de Golf variant 1.4 tsi met DSG(150pk) of Focus clipper 1.5 ecoboost(150 of 182pk) manueel.
    De Ford is €4000 goedkoper maar handgeschakeld. De VW heeft DSG bak en is een Duits merk, dus betere kwaliteit en hogere naverkoop waarde..?
    Wat denken jullie?

geef mij dan maar de ford
    lets have some more member berries

Comment

Ford Focus 1.5 ecoboost is toch ook te krijgen met een automaat?
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona134 Bekijk Berichten
        Ik sta op punt een nieuwe stationwagen te kopen. En twijfel tussen de Golf variant 1.4 tsi met DSG(150pk) of Focus clipper 1.5 ecoboost(150 of 182pk) manueel.
        De Ford is €4000 goedkoper maar handgeschakeld. De VW heeft DSG bak en is een Duits merk, dus betere kwaliteit en hogere naverkoop waarde..?
        Wat denken jullie?
        In welke bijbel staat dat geschreven???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
          In welke bijbel staat dat geschreven???
          Ik wist niet dat de Bijbel 100% echt was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Ik wist niet dat de Bijbel 100% echt was?

Comment

Wat denken jullie?
              VW: betere materiaalkeuze/afwerking, hogere naverkoopwaarde, motoren zijn ok (olieverbruik TSI motoren?, DSG is zeer goeie versnellingsbak maar soms hoor je over issues)

Ford: zal beter (directer) rijden, Focus heeft gekend zeer goed onderstel, materialenkeuze/afwerking iets minder, maar dan ook stuk goedkoper, en zoals alle Fords snelle waardevermindering (daarom net interessant om als jonge tweedehands aan te kopen zo kan je zeer goede prijs/kwaliteit deal doen).

Comment

Er stond een vraagteken bij 😀 ik zeg niet dat vw beter is maar dit wordt wel gezegd en ik vroeg mij af of jullie dit bevestigen..

Comment

Er stond een vraagteken bij 😀 ik zeg niet dat vw beter is maar dit wordt wel gezegd en ik vroeg mij af of jullie dit bevestigen..
                  De prijs buiten beschouwing gelaten is d VW op een reeks niet-onbelangrijke, eerder opgesomde punten VW zeker kwalitatief beter.

Maar dat maakt de Focus zeker niet slecht.

En je gaat er daarom niet meer of sneller miserie mee hebben dan met de VW.

Comment

Komt een Focus Trend met alle opties goedkoper uit dan een Golf Trendline? Steek dan je 4000€ in je zak en je kan al vel benzine kopen voor dat bedrag.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik dacht te weten dat Ford ook Duits is, maar hier ga ik voor de Volkswagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                        Ik dacht te weten dat Ford ook Duits is
                        omdat ze de nazi's steunden?
                        ford is en blijft puur amerikaans
                        lets have some more member berries

Comment

Hogere naverkoopwaarde?
                          Hangt er ook vanaf hoe lang je ermee denkt te rijden. Als die Golf na 5j nog 2000 euro meer mag kosten, dan heb je nog altijd 2000euro verlies daarop gedaan.

Comment

De 1.4tfsi 150pk was toch tijdelijk opgeschort, niet?

Comment

Waarom geen octavia 1.4?
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

En Octavia zeker niet mis en is eigenlijk een VW zeker de motor.
                                Denk dat een ritje meer opheldering zal brengen maak eens een afspraak bij de dealers. Denk niet dat er een "slechte" of "betere" wagen is onder deze drie.
                                Zet alles eens op een rijtje wat voor u het belangrijkste is aan een wagen en ook wat men niet wil ga dan met dat lijstje naar de wagens kijken en mee rijden.
                                Ook kan een autotijdschrift helpen om een keuze te maken.
                                www.skodaforum.eu

Comment

Op dit moment krijg je bij Ford enorm veel korting op een Focus. Schoonvaders was gaan luisteren voor een 150pk Titanium (5deurs) en kwam rond de 20k uit...
                                  Het dashboard van de Focus is wel niet mijn ding...

Persoonlijk zou ik ook voor een Octavia gaan. Echt mooie, ruime wagen

Comment

zijn die problemen met de 7 traps DSG eigenlijk al van de baan?
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      ford is en blijft puur amerikaans
                                      Op het Europees gelijkvormigheidsattest van een Ford wordt bij de rubriek "fabrikant" steeds Ford Werke GmbH Germany vermeld ... dan maar aanklagen wegens valsheid in geschrifte ? ...

Comment

Golf met 1.4, 150 pk is momenteel niet meer verkrijgbaar. Maar probeer eens een proefrit in Kortenberg.

In januari 2015 heb ik met zo’n Golf een proefrit gemaakt in Kortenberg. Dit was het enige benzine model (Golf, A3, Leon, Octavia, met minder als 180 pk) van de VW groep, dat toen beschikbaar was met DSG 7 bak.

Met deze nieuwe zwarte Golf (had 4000 km) kon je uit stilstand, niet vertrekken zonder telkens een klein schokje te voelen. De DSG 7 bak schakelde verder heel goed en zonder schokken, maar wel heeeel veel. Volgens de Duitse forums wordt dit probleempje alleen maar erger… en kostelijk na de garantie.

Deze test auto (met zowat alle opties) koste toen netto 34000 €, voor zo’n prijs verwacht ik met 17 “ velgen meer comfort en vooral niet zo’n saai uiterlijk en interieur. Daarom rij ik nu een Alfa Giulietta met TCT bak, met dubbele koppeling

Comment

Working...
                                        X