Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 of alternatief

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mazda 3 of alternatief

    Dag allen,

    Het is tijd voor een nieuwe leasewagen en na wat recensies te hebben gelezen gaat mijn voorkeur uit naar de Mazda 3.

    Uitvoering: Mazda 3 Sedan Diesel 2.2 (Sense Edition)

    Voorkeur is voornamelijk gebaseerd op wat ik heb gelezen over de prestaties, het rijplezier (sportiever) en het uiterlijk vertoon van de wagen.

    Toch bestaan er nog twijfels en dan voornamelijk rond de afwerking binnenin.

    Daarenboven geniet ik bij de alternatieven; Audi a3 en BMW1 (beiden zouden dan de 1.6 Diesel versie worden) van een fikse korting, wat dus resulteert in extra opties op de basisversie. Ook de Mercedes A en komt evt in aanmerking.

    Ik vraag me dus af of de prestaties van de Mazda opwegen tegen het evt. ontbreken van de preciezere interieurafwerking (en leder bekleding) bij de andere merken.


    De keuze ligt uiteraard bij mezelf, maar ik vermoed dat wat extra duiding van de kenners hier me op weg kan zetten.

  • #2
    BMW 2 coupe?
    mercedes CLA?
    de A3 sedan vind ik mooi maar blijf er bij, zolang dat VAG fiasco niet volledig opgeklaard is zou ik gans die groep links laten liggen.

    hoe dan ook mazda is dik in orde.
    rij zelf altijd mercedes of bmw en het enige die me wat tegenviel in de mazda's was de navigatie...
    lets have some more member berries

    Comment


    • #3
      Doa, de drie wagens die je voorstelt overschrijven meer dan waarschijnlijk het budget....

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        BMW 2 coupe?
        mercedes CLA?
        de A3 sedan vind ik mooi maar blijf er bij, zolang dat VAG fiasco niet volledig opgeklaard is zou ik gans die groep links laten liggen.

        hoe dan ook mazda is dik in orde.
        rij zelf altijd mercedes of bmw en het enige die me wat tegenviel in de mazda's was de navigatie...
        Navigatie in de nieuwe modellen en de 3 (die deze al heeft sinds begin) is nochtans 1 van de beste van de markt blijkbaar (komt er goed uit in de testen). Zelf kan ik vergelijken met idrive (benchmark) en op zich is dat van mazda een mooi vloeiend en leuk werkend systeem. Je hebt uiteraard iets minder mogelijkheden als bij de idrive en grafisch is het net wat minder maar het doet zijn werk zeker degelijk. Het leuke is ook dat je zowel touch als manuele knopbediening hebt.

        Die van tomtom in de mazda's voordien was niet alles, mijn moeder heeft deze in de CX-5 en dat is echt anno 1999

        Comment


        • #5
          Zelfde advies als altijd. Testrit maken en met je eigen ogen de afwerking/kwaliteit beoordelen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Gauwdief Bekijk Berichten
            Doa, de drie wagens die je voorstelt overschrijven meer dan waarschijnlijk het budget....
            een A is mogelijk maar een CLA niet?
            een 1 is mogelijk maar een 2 niet?
            is het budget voor de A en 1 dan zo crap of zijn die in lease zoveel goedkoper?
            lets have some more member berries

            Comment


            • #7
              Doe mij maar een 3 met 2.2 en 150pk ipv een van de Duitse drie met basisdieseltjes. Interieurkwaliteit zal minder zijn maar is dat echt zo erg?

              Comment


              • #8
                “Voorkeur is voornamelijk gebaseerd op wat ik heb gelezen over de prestaties, het rijplezier (sportiever) en het uiterlijk vertoon van de wagen.

                Toch bestaan er nog twijfels en dan voornamelijk rond de afwerking binnenin”

                Dus in de linkerkolom: Prestaties, rijplezier en uiterlijk vertoon
                In de rechterkolom: afwerking binnenin

                Het lijkt toch dat jij véél meer geneigd bent om de Mazda te kiezen, maar dat je twijfelt omdat het geen “klassieke” keuze is… 3 pro’s ó 1 contra

                Ik zou voor de Mazda gaan. Aangezien het leasewagen is, moet je over een paar jaar toch weer wisselen. Dus als het niet meevalt, kies je voor de volgende terug een “klassieke” keuze.

                Persoonlijk vind zo’n Mazda 3 ook een veel leukere verschijning dan de zoveelste bmw 1 of audi a3. Persoonlijk zou ik nooit een bmw 1 of audi a3 willen hebben.

                Voor mij was dat ook een reden waarom ik toen voor mijn GTC heb gekozen, omdat je ze niet overal ziet rijden. Ik wil niet de 27-in-een-dozijn-auto.

                Momenteel heb ik ook een andere wagen aangekocht, die je ook niet zoveel ziet rijden.

                Qua vergelijking, is het zowat hetzelfde als jou:

                Pro nieuwe wagen: Prestaties, rijplezier en uiterlijk vertoon
                Contra nieuwe wagen: mindere afwerking binnenin, minder luxueus, …

                Ga maar voor de Mazda
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                Comment


                • #9
                  Ik denk dat het leasebudget afgestemd is op de A3 en de BMW 1. De prijs van de CLA en de 2 serie komen toch hoger uit, zie ik.

                  Een interieur van minder kwaliteit (of minder afgelikt) dan de andere wagens is geenszins erg, zolang de Mazda dit kan rechtvaardien op een ander vlak, de prestaties. Een testrit zit er aan te komen.

                  @Erendriel: Perfecte verwoording van hoe ik er momenteel ook over denk.

                  Als de afwerking binnenin geen doorn in het oog lijkt te zjjn en de opties tussen de Mazda en de overige wagens verwaarloosbaar, lijkt de keuze gemaakt.
                  Last edited by ; 20/11/2015, 16:45.

                  Comment


                  • #10
                    Ik vond zo'n mazda 3 leuk rijden!
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                    Comment


                    • #11
                      "Interieurafwerking in een 1 reeks" kan je als argument om voor deze te kiezen alvast laten vallen.
                      Paar keer een 1 reeks gekregen als vervangwagen: de kleinere knopjes en ook de hendels aan de zetels voelen heel goedkoop aan! Ook dat zogezegd leder waarmee het stuur is bekleed is van slechte kwaliteit.
                      Nuja, ook de 3 reeks (waar ik zelf mee rijd) is in hetzelfde bedje ziek, hoog tijd dat BMW een opwaardering van het interieur doorvoert in zijn 1 en 3 reeks.

                      Comment


                      • #12
                        Doe mij maar een Duitse. De afwerking is stukken beter dan de Japanner. Je mag wel een 2.2 150pk niet vergelijken met de 1.6 met 110pk. Je moet deze vergelijken met de 2.0 TDI met 150pk. Een 1.6 zal slapper rijden maar ook een stuk goedkoper.
                        Als ik een japanner koop zou het een benzine zijn omdat ik ervan overtuigd ben dat die gasten daar beter in zijn dan diesels.
                        Nu hoor ik hier iemand iets zeggen in verband met de dieselgate van VAG. Niet iedere VAG valt onder dit "schandaal" Het zou vooral gaan om de euro5 motoren terwijl de huidige euro6 zijn.
                        Dieteren is trouwens de wagentypes 1 voor 1 aan screenen en blokkeren voor verkoop als ze in aanmerking komen. Als de soep terug helder is zijn ze weer vrijgegeven. De 2.0 TDi in de A3 is deze fase al gepasseerd dacht ik.
                        Daarbij vind ik persoonlijk eigenlijk wel toppunt. Als we een auto met lage CO2 kopen dan vraagt niemand zich af bij de inschrijving als dat wel klopt en niet overdreven laag is tegenover de concurrentie, want ja hij kost maar ... tegenover de concurrentie een pak meer. Nu dat er een hele heisa rond is gaat iedereen klagen. Ben wel akkoord dat dit niet zou mogen maar al de rest...
                        Nu terug on topic, als je twijfelt en je hebt reeds een mazda3 gehad zou ik eens wat anders proberen.
                        2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                        2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                        2014 Opel Astra OPC
                        2015 Audi TT TDI S-Line

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                          Als ik een japanner koop zou het een benzine zijn omdat ik ervan overtuigd ben dat die gasten daar beter in zijn dan diesels.
                          Bwa, de dieselmotors van Honda scoren toch bijna overal goeie punten.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk Berichten
                            Bwa, de dieselmotors van Honda scoren toch bijna overal goeie punten.
                            Zeg niet dat geen goede zijn hé.
                            Maar hun benzine motoren zijn een mooi staaltje techniek.
                            En als je het dan toch over Honda hebt moet je maar eens kijken wat een juweeltje het VTEC systeem al jaren is. Die motor kon tot over enkele jaren geleden waar ze bij de Duitsers al turbo voor nodig hadden.
                            2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                            2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                            2014 Opel Astra OPC
                            2015 Audi TT TDI S-Line

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                              Doe mij maar een Duitse. De afwerking is stukken beter dan de Japanner. Je mag wel een 2.2 150pk niet vergelijken met de 1.6 met 110pk. Je moet deze vergelijken met de 2.0 TDI met 150pk. Een 1.6 zal slapper rijden maar ook een stuk goedkoper.
                              Als ik een japanner koop zou het een benzine zijn omdat ik ervan overtuigd ben dat die gasten daar beter in zijn dan diesels.
                              Nu hoor ik hier iemand iets zeggen in verband met de dieselgate van VAG. Niet iedere VAG valt onder dit "schandaal" Het zou vooral gaan om de euro5 motoren terwijl de huidige euro6 zijn.
                              Dieteren is trouwens de wagentypes 1 voor 1 aan screenen en blokkeren voor verkoop als ze in aanmerking komen. Als de soep terug helder is zijn ze weer vrijgegeven. De 2.0 TDi in de A3 is deze fase al gepasseerd dacht ik.
                              Daarbij vind ik persoonlijk eigenlijk wel toppunt. Als we een auto met lage CO2 kopen dan vraagt niemand zich af bij de inschrijving als dat wel klopt en niet overdreven laag is tegenover de concurrentie, want ja hij kost maar ... tegenover de concurrentie een pak meer. Nu dat er een hele heisa rond is gaat iedereen klagen. Ben wel akkoord dat dit niet zou mogen maar al de rest...
                              Nu terug on topic, als je twijfelt en je hebt reeds een mazda3 gehad zou ik eens wat anders proberen.
                              Ge loopt achter... het betreft nu al zowel benzine als dieselmotoren, euro5 + euro 6...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                Ge loopt achter... het betreft nu al zowel benzine als dieselmotoren, euro5 + euro 6...
                                Ik zei dus: Het gaat vooral om de euro5 motoren en ik zei niet enkel om de euro5... Bij de TFSI zat bvb de 1.4 met cylinderuitschakeling er ook bij
                                De 2.0TDI (euro6) in de A3 en TT zouden clean zijn aangezien deze even geblokkeerd geweest zijn voor verkoop door de invoerder en nu terug vrijgegeven. Dit heb ik van de Audi dealer zelf gehoord en gelezen tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe auto.
                                2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                2014 Opel Astra OPC
                                2015 Audi TT TDI S-Line

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                  Zeg niet dat geen goede zijn hé.
                                  Maar hun benzine motoren zijn een mooi staaltje techniek.
                                  En als je het dan toch over Honda hebt moet je maar eens kijken wat een juweeltje het VTEC systeem al jaren is. Die motor kon tot over enkele jaren geleden waar ze bij de Duitsers al turbo voor nodig hadden.
                                  True, mijne maat heeft een Integra type R uit '96 staan en puurt 190 pk uit een atmosferische 1.8. Hij is er wel iets te zuinig op vind ik, verleden jaar heeft m er een povere 150km bij gezet
                                  sigpic

                                  Comment


                                  • #18
                                    @Fredje: Mazda 2.2 mag je niet vergelijken met Duitse 1.6: euhm, dat zijn wel de prijzen he
                                    En Duitse afwerkingskwaliteit is ook niet super hoor. BMW 1 viel me dik tegen, collega's hebben Mercedes A: bvb luchtroostertjes is gewoon plastiek, is dat premium? Voor mij bestaat 'premium' alleen maar vanaf 5, E en 6 (ook omdat de rest daar ook niet meer zit)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                      Je mag wel een 2.2 150pk niet vergelijken met de 1.6 met 110pk. Je moet deze vergelijken met de 2.0 TDI met 150pk. Een 1.6 zal slapper rijden maar ook een stuk goedkoper.
                                      Leg eens uit. Als je voor hetzelfde leasebudget 150pk hebt t.o.v. 110pk bij de andere, waarom moet je dan vergelijken met een 150pk van de concurrentie als die niet binnen het budget valt?

                                      Duitsers geven vaak hogere korting en hebben na 4 jaar nog een hogere restwaarde waardoor de leaseprijzen vaak sterk meevallen.
                                      Ik veronderstel dat de restwaarde van een A-klasse ook procentueel gezien hoger ligt dan die van een CLA omdat er volgens mij een groter publiek is voor een A dan voor een CLA (net als 1 en 2, ...). Dus zorg eerst voor 4 prijsoffertes en laat die uittellen door je leasefirma. Of heeft jouw werkgever dat al laten doen en moet je uit een lijst kiezen?

                                      Dat interieur, dat is momenteel al zeer te pruimen naar mijn mening. Maar hoe dringend is de vervanging?
                                      Want ik vermoed dat er midden 2016 een facelift komt van de 3 met een opgewaardeerd interieur.

                                      compare.jpg
                                      KLIK |&| KLAK

                                      Comment


                                      • #20
                                        Interieur van de a klasse slaagt echt op geen hol als ik de fotod van de concurrenten bekijk.n

                                        Comment

                                        Working...
                                        X