Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 of alternatief

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    @Fredje: Mazda 2.2 mag je niet vergelijken met Duitse 1.6: euhm, dat zijn wel de prijzen he
    En Duitse afwerkingskwaliteit is ook niet super hoor. BMW 1 viel me dik tegen, collega's hebben Mercedes A: bvb luchtroostertjes is gewoon plastiek, is dat premium? Voor mij bestaat 'premium' alleen maar vanaf 5, E en 6 (ook omdat de rest daar ook niet meer zit)
    Je zegt het zelf qua prijs zitten ze in dezelfde categorie maar dat is dan ook het enige vergelijk.
    De Duitse afwerkingskwaliteit is in jou ogen niet super en daar heb je gelijk in. Er zijn altijd wat dingen die beter kunnen maar over het algemeen ogen de gebruikte plastics minder goedkoop., bestaat het dashboard uit veel minder stukken met naden. En als er dan al een overgang met naad is dan zijn deze meestal veel beter aansluitend. Kijk maar eens goed naar de foto's uit Post hier boven. Ook het handschoenkastje is veelal geen plastic klep die op je knieën valt bij het openen maar een vanbinnen met stof overtrokken klep die vertraagt opengaat. Is dat nodig al die details? Merk je dat verschil? Is dat beter? Moet het daarom 5K meer kosten? Dat is aan ieder om uit te maken af hij er de centen voor over heeft. Soms merk je de verschillen niet meteen omdat in de afwerkingsdetails zit. Maar ze zijn er wel.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

    Comment


    • #22
      Heb jij al wel eens in een Mazda gezeten, en in een A klasse?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
        Soms merk je de verschillen niet meteen omdat in de afwerkingsdetails zit. Maar ze zijn er wel.
        Ik heb zelf nog niet in de 4 bovenstaande auto's kunnen zitten. Lijkt me wel nuttig, ook voor de topicstarter, om te weten welke details dit zijn. Kunnen misschien echt handige dingen zijn. Aan welke details denk je nog buiten stof in het handschoenenkastje?

        Qua naden heb ik persoonlijk echt niet de indruk dat die bij Mazda meer aanwezig zijn dan bij de anderen, zeker niet t.o.v. de BMW 1. De A3 steekt er voor mij idd bovenuit. Is ook het meest recente model zeker?

        Mocht je dit nog niet gezien hebben is het zeker het bekijken waard:
        Last edited by severijns; 25/11/2015, 10:59.
        KLIK |&| KLAK

        Comment


        • #24
          In dit segment van auto's valt er altijd wel wat te zeggen over interieur en de afwerking ervan, zo blijkt. Het bovenstaand filmpje heb ik eerder al gezien en heeft mijn voorkeur voor de Mazda 3 wat kracht bijgegeven.

          Comment


          • #25
            Ik heb in ze alle vier gezeten. Een kameraad heeft een A-klasse (A220 met AMG pakket), een andere heeft A-klasse (A180 zonder AMG pakket), andere kameraad heeft 125d.

            Met ze alle vier heb ik ook gereden toen ik ging kijken voor mijn huidige wagen (A180, 116d, a3 1.6 en mazda 2.2). Met hun wagens heb ik ook gereden.

            Qua afwerking:

            De audi staat het hoogst maar is wel het meest simplistische (paar knopjes, clean dashboard). Moet je voor zijn.

            Daarna kwam de Mercedes (wel met amg-pakket, standaard vind ik het maar niks). Da scherm voor navi is er echt wel ingeplakt, dat vind ik niet zo mooi.

            Dan kwam de mazda en als laatste de bmw.

            Persoonlijk ben ik totaal geen fan van het bmw interieur. Ik vind het totaal overroepen (shoot me, tis mijn mening).

            Maar om nu te zeggen dat de mazda sowieso kwalitatief minder is, vind ik een brug te ver. Het interieur is ook zeer mooi hoor, je merkt gewoon na verloop van tijd "mss kan dit of dat net wat beter", maar dat ga je uiteindelijk altijd hebben.

            Qua motorisatie:

            Zo'n 116d gaat geen meter vooruit, de a3 ging wel een pak beter (voelt meer dan 105pk). De mazda voelt sneller dan de a3 in de zin dat het precies minder moeite kost. Al moet ik wel zeggen dat het niet voelt als 45pk verschil.

            Een 116d en A180 vind ik net te weinig. Je kan wel mee met het verkeer maar snel zal je er nooit mee zijn. Ze voelen ook traag aan en je blijft op je honger zitten ("is het dit?"). Ik zou minstens voor 118d en A200 gaan.

            De a3 voelt aan alsof die meer dan 105pk heeft. Dat gaat wel goed vooruit.

            De mazda voelt sneller maar niet supersnel. Je hebt niet het gevoel dat het 150pk is maar de motor heeft wel weinig moeite. Geen "ademnood" gelijk je bij de 116d en a180 wel hebt.

            In deze keuze zou ik twijfelen tussen de a3 en de mazda. Rij ermee en kijk welke jou het meeste aanstaat.

            Qua rij eigenschappen:

            tja, superveel verschil zit er niet tussen deze 4 hoor. Zijn allevier geen bochtenpakkers uiteindelijk.

            De nieuwe 1-reeks heeft ook voorwiel-aandrijving geloof ik dus die heeft niet speciaal een streepje voor dan.

            De verschillen zijn minimaal tussen deze 4.

            Qua looks:

            Is 100% persoonlijk en veel hangt af van uitrustingsniveau, kleur en wielen voor mij.




            Conclusie
            De mazda had mij aangenaam verrast. Ik zou gwn met ze allevier gaan rijden en kijken welke jou het meest aanstaat.

            Met geen enkele van deze wagens doe je uiteindelijk een slechte zaak
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

            16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
              de a3 ging wel een pak beter (voelt meer dan 105pk).
              Dat heet dan "sjoemelsoftware"
              KLIK |&| KLAK

              Comment


              • #27
                1-reeks heeft nog steeds RWD. Volgende generatie gaat FWD krijgen.

                Mazda 3 vind ik ook heel mooi qua lijn.

                Comment


                • #28
                  Dat de mazda meer value for money is wel duidelijk. Ik ben zelf fan van het interieur van de Audi. Op zich heeft de mazda zowat zelfde stijl maar duidelijk minder goed afgewerkt. Toch vind ik het interieur van de mazda zeker niets om over te schamen, het is in mijn ogen toch net bovengemiddeld onder alle c segmenters.

                  Dat van de merc en bmw zijn ook bovengemiddeld afgewerkt maar devormgeving stoort me wel (zeker van de a klasse). Bovendien vind ik deze beide enorm overpriced, maar goed dat kan je van audi ook zeggen op andere vlakken. Met het interieur van de BMW heb ik wel ervaring en dit is echt bmw onwaardig naar mijn mening, maar dat vind ik van de 3 reeks ook. Ik vond mijn E90 nog altijd stukken beter en mooier afgewerkt, toch zou ik nog een BMW durven aanschaffen, puur omdat ze altijd hele leuke motorisaties aanbieden (voor ieder wat wils) die bij sommige andere merken ontbreekt.

                  Ik zou denk ik ook twijfelen tussen de mazda 3 en de Audi.
                  Last edited by SteakFriet; 25/11/2015, 13:33.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                    Dat heet dan "sjoemelsoftware"


                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    1-reeks heeft nog steeds RWD. Volgende generatie gaat FWD krijgen.

                    Mazda 3 vind ik ook heel mooi qua lijn.
                    Aha! Weer wat bijgeleerd
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Heb jij al wel eens in een Mazda gezeten, en in een A klasse?
                      Ja in alles gezeten en gereden behalve de BMW 1 reeks.
                      De Mazda was vorige generatie Mazda6 met de 2.2 diesel (denk 160pk) aan boord. Goede degelijke auto voor zijn geld.
                      De Mercedes was huidig model A200 (136pk) diesel met automaat maar wel AMG pakket. Dus niet standaard uitvoering.
                      De Audi A3 was vorig model maar wel met de hier besproken 1.6 TDI.
                      2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                      2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                      2014 Opel Astra OPC
                      2015 Audi TT TDI S-Line

                      Comment


                      • #31
                        [QUOTE=Erendriel;5707194]Ik heb in ze alle vier gezeten. Een kameraad heeft een A-klasse (A220 met AMG pakket), een andere heeft A-klasse (A180 zonder AMG pakket), andere kameraad heeft 125d.

                        Met ze alle vier heb ik ook gereden toen ik ging kijken voor mijn huidige wagen (A180, 116d, a3 1.6 en mazda 2.2). Met hun wagens heb ik ook gereden.

                        Qua afwerking:

                        De audi staat het hoogst maar is wel het meest simplistische (paar knopjes, clean dashboard). Moet je voor zijn. Dat is waar, moest ik ook even aan wennen maar is blijkbaar nieuwe trend.

                        Daarna kwam de Mercedes (wel met amg-pakket, standaard vind ik het maar niks). Da scherm voor navi is er echt wel ingeplakt, dat vind ik niet zo mooi. Juist zelfde mening hier. Heel mooi in AMG uitvoering maar dat scherm is minder al is dit ook blijkbaar de trend want andere merken doen dit nu ook. zie nieuwe A4

                        Dan kwam de mazda en als laatste de bmw.

                        Persoonlijk ben ik totaal geen fan van het bmw interieur. Ik vind het totaal overroepen (shoot me, tis mijn mening). Was ook niet zo fan van BMW interieur maar in de huidige 2-reeks coupe zie ik mij wel zitten. Maar BMW (rijdersauto) moet je voelen en niet kijken naar het schijnt.

                        Maar om nu te zeggen dat de mazda sowieso kwalitatief minder is, vind ik een brug te ver. Het interieur is ook zeer mooi hoor, je merkt gewoon na verloop van tijd "mss kan dit of dat net wat beter", maar dat ga je uiteindelijk altijd hebben. kwalitatief minder is mss niet juiste uitdrukking maar de gebruikte materialen ogen minder. Maar prijsverschil zit ergens.
                        Last edited by Fredje07; 25/11/2015, 18:29.
                        2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                        2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                        2014 Opel Astra OPC
                        2015 Audi TT TDI S-Line

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                          Een 116d en A180 vind ik net te weinig. Je kan wel mee met het verkeer maar snel zal je er nooit mee zijn. Ze voelen ook traag aan en je blijft op je honger zitten ("is het dit?"). Ik zou minstens voor 118d en A200 gaan.
                          Idem, de 116d en A180d voelen wat minder vinnig (als je dat kan zeggen) dan de 1.6 TDI van de VAG-groep.

                          En dan is er nog een 114d en A160d... Ik wil niet weten hoe dat voelt.

                          Comment


                          • #33
                            ik rij sinds April met een facelift Mazda 6 2.2 175PK, had voordien uitgebreide testritten gedaan met Insignia, 320D GT, C200, A4. Het interieur is een belangrijke factor geweest voor mij, en daar is Mazda toch wel erg goed bezig. Ok, de interieurafwerking van een Audi of een Merc is idd beter, maar de vormgeving dan weer zeker niet. Daar kan Mazda zich zonder problemen meten met de zgn premiummerken, en dat zonder te blozen. als bvb blijkt uit een jpg met de in eind 2014 voorgestelde Mazda 6 en de nu net, 1 jaar later, voorgestelde A4. Naamloos-1.jpg Daarenboven komt dat de Mazda, in mijn geval, een veel ruimer interieur heeft als alle andere. Geen idee hoe dat zit voor jou keuze.

                            Wat ook een belangrijke factor was bij mijn keuze, is de motor en het rijgevoel. en daar staan de diesels van de Mazda's torenhoog boven de concurrenten uit, ook al zullen sommigen hier dat niet graag horen; ze zijn beter in performance, stilte & economie. Allemaal Euro6 zónder dure additieven zoals adblue ed. En de motor van de Merc 180/200 is niet meer dan een opgewaardeerde motor van Renault/Dacia. Die moet niet per sé slecht zijn, zeker niet, maar als ik een ster betaal, moet daar voor mij ook een ster in zitten.

                            Niet voor niets rijden er héél veel Mazda's rond in Duitsland; http://www.handelsblatt.com/auto/nac.../12333280.html

                            Tot slot; als je buur na het winkelen op de parking van een grote supermarkt komt, en hij weet niet meteen of het nu dié grijze BMW was die van hem is, of één van die andere 15 die er langs staan, dan garandeer ik je een big smile als jij in je soul red Mazda 3 stapt ;-)
                            Last edited by ; 26/11/2015, 12:12.

                            Comment


                            • #34
                              Is inderdaad zo.
                              Probleem is dat velen Mazda alleen kennen van horen zeggen, tot je er ééntje hebt gehad dan...

                              Ik weet alvast één ding, hier komt er niets anders meer binnen.

                              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                              Comment


                              • #35
                                Mooie interieurshots, maar zijn altijd wel van de duurste versies.
                                Bij Mazda is het verschil niet zo heel groot, maar bij VW/Audi vind ik het altijd wel een crime dat men voor reviews enkel duurste versies geeft, met meestal ook nog adaptief onderstel. En dan natuurlijk lovende reviews voor interieur en wegligging.

                                Maar anyway, Mazda heeft ECHT wel de beste motor van deze, en een auto koop je toch om te rijden, niet om naar het dashboard te kijken.

                                Comment


                                • #36
                                  Gauwdief, maak gewoon een testrit met alle wagens. Het is interessant en nog leuk ook.

                                  Op een forum zullen de meeste mensen hun eigen auto wel aanbevelen (wij van WC-eend adviseren...)
                                  Ik kies nooit zonder testritten.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ben geen merkfanaat en zal nooit een auto afbreken maar heb natuurlijk zoals iedereen zo mijn voorkeur. Deze hangt veel af vaan looks en feeling. Ben zelf nog maar aan mijn 4de auto toe maar heb al met vanalles gereden van werk en vrienden.
                                    Aan alles en iedereen zijn er plus- en minpunten. En afhankelijk van veel persoonlijke factoren moet je dan zelf beslissen wat best is voor jou. Alle punten eens voor jezelf op een rijtje zetten en dan kijken waar je het je meest in vindt.
                                    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                    2014 Opel Astra OPC
                                    2015 Audi TT TDI S-Line

                                    Comment

                                    Working...
                                    X