Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat 124 Spider vs Mazda MX5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten124, omdat ik die in bepaalde details gewoon mooier vind (front - achterlichten - de glooiing in de flank - motorkap lijkt ook optisch langer te zijn? - en het interieur dat hier getoond wordt )
De binnenbekleding van de deuren ziet er bij de 124 werkelijk super uit !
Comment
-
De Fiat lijkt meer ontworpen voor de Amerikaanse markt, maar vraag me niet waarom ik dat gevoel heb.
In profiel lijkt de Fiat net iets sierlijker, zeker de achterkant.
Maar langs voor en langs achter wint de Mazda het voor mij overduidelijk.
Qua interieur is er amper verschil natuurlijk maar dat bruin leder staat hem fantastisch goed.
Nu lijkt de foto van Fiat net iets donkerder te zijn waardoor het plastic, wat in beide wagens hetzelfde is, toch wat "duurder" lijkt.
Je ziet het lelijke plastic trouwens ook veel meer met het logo van Mazda dan met het grote logo van Fiat.
Puur qua uiterlijk wint de Mazda dus voor mij. Maar een roadster koop je om te rijden:
Fiats 1.4 turbo met 140pk en 240Nm VS Mazda's 1.5 atmo met 131pk en 150Nm of 2.0 atmo met 160pk en 200Nm
Benieuwd hoe de prijzen van Fiat gaan zijn want de Fiat lijkt me hier de sportiefste te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenDe Fiat lijkt meer ontworpen voor de Amerikaanse markt, maar vraag me niet waarom ik dat gevoel heb.
In profiel lijkt de Fiat net iets sierlijker, zeker de achterkant.
Maar langs voor en langs achter wint de Mazda het voor mij overduidelijk.
Qua interieur is er amper verschil natuurlijk maar dat bruin leder staat hem fantastisch goed.
Nu lijkt de foto van Fiat net iets donkerder te zijn waardoor het plastic, wat in beide wagens hetzelfde is, toch wat "duurder" lijkt.
Je ziet het lelijke plastic trouwens ook veel meer met het logo van Mazda dan met het grote logo van Fiat.
Puur qua uiterlijk wint de Mazda dus voor mij. Maar een roadster koop je om te rijden:
Fiats 1.4 turbo met 140pk en 240Nm VS Mazda's 1.5 atmo met 131pk en 150Nm of 2.0 atmo met 160pk en 200Nm
Benieuwd hoe de prijzen van Fiat gaan zijn want de Fiat lijkt me hier de sportiefste te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenMoeilijke keuze, maar net meer fan van de FiatToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Helemaal pro MX-5. Vroeger ook altijd al fan geweest van dat model en met de nieuwe is dat ook nog zo.
Maar toen ik hoorde dat Fiat terug met een spyder ging afkomen, was ik nochtans heel enthousiast. Ook toen ik hoorde dat het op basis van een MX-5 zou zijn. Ik vond het dan zelfs nog interessanter, omdat de bekende rijkwaliteiten en Japanse betrouwbaarheid voor een Fiat derivaat een heel goede basis zouden kunnen zijn, op voorwaarde dat het duidelijk een Fiat roadster qua design zou zijn.
Tot ik zag dat het maar een flauw afkooksel is, waarbij het naar mijn mening heel knappe Mazda design volledig teniet wordt gedaan door de Fiat interpretatie. Er is helemaal niks 'Fiat' aan en - zoals nog anderen dit ook al hebben aangehaald - eerder een Amerikaanse verbouwing.
Wat mij betreft dus een complete gemiste kans voor Fiat, zeker als je rekening houdt met de pedigree die ze als merk nog hebben op het vlak van interessant geprijsde roadster.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenEr is helemaal niks 'Fiat' aan en - zoals nog anderen dit ook al hebben aangehaald - eerder een Amerikaanse verbouwing.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenDe Fiat doet mij ook wel wat Amerikaans aan, maar de verwijzingen naar de originele 124 spider zijn toch legio en dus is er toch wel iets 'Fiat' aan?
Dus allé ja, ik geef toe... er is wel ietsie pietsie Fiat 124 aan, want ik zie toch een zekere ronding in de koplampen en ik zie een schuin oplopende hoek ik de achterlichten die in de carrosserie van het origineel zichtbaar was. Maar verder lijkt hij toch iets teveel op de MX-5. Ze hadden bijvoorbeeld toch een ander dashboard kunnen steken om te differentiëren, niet? Twee redenen daarvoor: ofwel niet voldoende budget, ofwel niet voldoende visie. Of beide
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenZoals steeds moet ik mijn woorden wat harder formuleren dan bedoeld, want anders 'klinkt' het niet, toch?
Dus allé ja, ik geef toe... er is wel ietsie pietsie Fiat 124 aan, want ik zie toch een zekere ronding in de koplampen en ik zie een schuin oplopende hoek ik de achterlichten die in de carrosserie van het origineel zichtbaar was. Maar verder lijkt hij toch iets teveel op de MX-5. Ze hadden bijvoorbeeld toch een ander dashboard kunnen steken om te differentiëren, niet? Twee redenen daarvoor: ofwel niet voldoende budget, ofwel niet voldoende visie. Of beide
Comment
-
Aan het interieur is inderdaad niets 'Fiat' aan.
Maar exterieur: vorm radiatorrooster, 2 bulten op de motorkap, 'chromen' voorruitomlijsting, knik in koetswerkplooi ter hoogte van de klinken, verzonken kofferdeksel, ...
'k Vind dat ze op dat vlak toch goed hun best hebben gedaan.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
OK, maar dan nog. Als ze dan toch zoveel details hebben aangepast, waarom dan niet verder gaan? Nu heb ik het gevoel alsof ze een aantal verschillen hebben willen creëren en dan ineens tot de conclusie kwamen dat het geld op was...
Ik blijf het een gemiste kans vinden en vind de MX-5 geslaagder. Maar da's natuurlijk een puur eigen mening.
Qua mix tussen merken zijn er natuurlijk nog wel 'slechtere' voorbeelden te vinden. Het gebrek aan verschillen bijvoorbeeld tussen een Subaru BRZ en een Toyota GT-86...
Comment
-
Fiat-Chrysler wou volgens mij een mx-5 clone maken voor Alfa (nieuwe spider). Maar aangezien het maar niet goed wil komen met Alfa ging dat plan niet door.
Ze hebben dan overwogen om van Abarth een apart merk te maken en dan zou de mx5-clone het eerste "echte" model worden. Ook dat ging dan niet door.
En Fiat-Chrysler had natuurlijk wel een deal afgesloten (wsl ofwel minimum afname ofwel mee investeren in ontwikkeling van onderstel).
Dus hebben ze maar snel-snel een aangepast koetswerk over de MX5 gezet, motoren uit eigen rekken erin en met minimale extra kosten een nieuwe spider uitgebracht.
Comment
Comment