Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 Spider vs Mazda MX5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
    +1

Sent from my D5803 using Tapatalk
    Same here
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Mazda MX5

Comment

Mazda

Comment

124, omdat ik die in bepaalde details gewoon mooier vind (front - achterlichten - de glooiing in de flank - motorkap lijkt ook optisch langer te zijn? - en het interieur dat hier getoond wordt )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            124, omdat ik die in bepaalde details gewoon mooier vind (front - achterlichten - de glooiing in de flank - motorkap lijkt ook optisch langer te zijn? - en het interieur dat hier getoond wordt )
            Zeker 124 spider !!! De buitenkant is meer volwassen, de mx5 ziet eruit als een mini speeltje, volgens mij is de fiat ook tijdlozer !
            De binnenbekleding van de deuren ziet er bij de 124 werkelijk super uit !

Comment

Mazda
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

De Fiat lijkt meer ontworpen voor de Amerikaanse markt, maar vraag me niet waarom ik dat gevoel heb.
                In profiel lijkt de Fiat net iets sierlijker, zeker de achterkant.
                Maar langs voor en langs achter wint de Mazda het voor mij overduidelijk.
                Qua interieur is er amper verschil natuurlijk maar dat bruin leder staat hem fantastisch goed.
                Nu lijkt de foto van Fiat net iets donkerder te zijn waardoor het plastic, wat in beide wagens hetzelfde is, toch wat "duurder" lijkt.
                Je ziet het lelijke plastic trouwens ook veel meer met het logo van Mazda dan met het grote logo van Fiat.

Puur qua uiterlijk wint de Mazda dus voor mij. Maar een roadster koop je om te rijden:
                Fiats 1.4 turbo met 140pk en 240Nm VS Mazda's 1.5 atmo met 131pk en 150Nm of 2.0 atmo met 160pk en 200Nm
                Benieuwd hoe de prijzen van Fiat gaan zijn want de Fiat lijkt me hier de sportiefste te zijn.
                KLIK |&| KLAK

Comment

Spannende poll!
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Geen enkele van de 2

Comment

Moeilijke keuze, maar net meer fan van de Fiat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                        De Fiat lijkt meer ontworpen voor de Amerikaanse markt, maar vraag me niet waarom ik dat gevoel heb.
                        In profiel lijkt de Fiat net iets sierlijker, zeker de achterkant.
                        Maar langs voor en langs achter wint de Mazda het voor mij overduidelijk.
                        Qua interieur is er amper verschil natuurlijk maar dat bruin leder staat hem fantastisch goed.
                        Nu lijkt de foto van Fiat net iets donkerder te zijn waardoor het plastic, wat in beide wagens hetzelfde is, toch wat "duurder" lijkt.
                        Je ziet het lelijke plastic trouwens ook veel meer met het logo van Mazda dan met het grote logo van Fiat.

Puur qua uiterlijk wint de Mazda dus voor mij. Maar een roadster koop je om te rijden:
                        Fiats 1.4 turbo met 140pk en 240Nm VS Mazda's 1.5 atmo met 131pk en 150Nm of 2.0 atmo met 160pk en 200Nm
                        Benieuwd hoe de prijzen van Fiat gaan zijn want de Fiat lijkt me hier de sportiefste te zijn.
                        Denk je niet dat men gedacht heeft vooral aan de amerikaanse markt als de vorige voor 75% in de us is verkocht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                          Moeilijke keuze, maar net meer fan van de Fiat
                          Hier ook
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Helemaal pro MX-5. Vroeger ook altijd al fan geweest van dat model en met de nieuwe is dat ook nog zo.
                            Maar toen ik hoorde dat Fiat terug met een spyder ging afkomen, was ik nochtans heel enthousiast. Ook toen ik hoorde dat het op basis van een MX-5 zou zijn. Ik vond het dan zelfs nog interessanter, omdat de bekende rijkwaliteiten en Japanse betrouwbaarheid voor een Fiat derivaat een heel goede basis zouden kunnen zijn, op voorwaarde dat het duidelijk een Fiat roadster qua design zou zijn.

Tot ik zag dat het maar een flauw afkooksel is, waarbij het naar mijn mening heel knappe Mazda design volledig teniet wordt gedaan door de Fiat interpretatie. Er is helemaal niks 'Fiat' aan en - zoals nog anderen dit ook al hebben aangehaald - eerder een Amerikaanse verbouwing.
                            Wat mij betreft dus een complete gemiste kans voor Fiat, zeker als je rekening houdt met de pedigree die ze als merk nog hebben op het vlak van interessant geprijsde roadster.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                              Er is helemaal niks 'Fiat' aan en - zoals nog anderen dit ook al hebben aangehaald - eerder een Amerikaanse verbouwing.
                              De Fiat doet mij ook wel wat Amerikaans aan, maar de verwijzingen naar de originele 124 spider zijn toch legio en dus is er toch wel iets 'Fiat' aan?
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Ik heb ook op de Fiat gestemd maar gewoon om de stand op 20 - 20 te krijgen... . Vind het een hele moeilijke en zou toch eens met de 2 kemphanen een tochtje door de Eiffel willen doen vooraleer te beslissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                  De Fiat doet mij ook wel wat Amerikaans aan, maar de verwijzingen naar de originele 124 spider zijn toch legio en dus is er toch wel iets 'Fiat' aan?
                                  Zoals steeds moet ik mijn woorden wat harder formuleren dan bedoeld, want anders 'klinkt' het niet, toch?
                                  Dus allé ja, ik geef toe... er is wel ietsie pietsie Fiat 124 aan, want ik zie toch een zekere ronding in de koplampen en ik zie een schuin oplopende hoek ik de achterlichten die in de carrosserie van het origineel zichtbaar was. Maar verder lijkt hij toch iets teveel op de MX-5. Ze hadden bijvoorbeeld toch een ander dashboard kunnen steken om te differentiëren, niet? Twee redenen daarvoor: ofwel niet voldoende budget, ofwel niet voldoende visie. Of beide

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Zoals steeds moet ik mijn woorden wat harder formuleren dan bedoeld, want anders 'klinkt' het niet, toch?
                                    Dus allé ja, ik geef toe... er is wel ietsie pietsie Fiat 124 aan, want ik zie toch een zekere ronding in de koplampen en ik zie een schuin oplopende hoek ik de achterlichten die in de carrosserie van het origineel zichtbaar was. Maar verder lijkt hij toch iets teveel op de MX-5. Ze hadden bijvoorbeeld toch een ander dashboard kunnen steken om te differentiëren, niet? Twee redenen daarvoor: ofwel niet voldoende budget, ofwel niet voldoende visie. Of beide
                                    Ik denk dat je van die twee redenen voor hetzelfde dashboard er alvast een kan schrappen. Ze willen er gewoon niet het budget in steken - en dat is terecht.

Comment

Aan het interieur is inderdaad niets 'Fiat' aan.

Maar exterieur: vorm radiatorrooster, 2 bulten op de motorkap, 'chromen' voorruitomlijsting, knik in koetswerkplooi ter hoogte van de klinken, verzonken kofferdeksel, ...

'k Vind dat ze op dat vlak toch goed hun best hebben gedaan.
                                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

OK, maar dan nog. Als ze dan toch zoveel details hebben aangepast, waarom dan niet verder gaan? Nu heb ik het gevoel alsof ze een aantal verschillen hebben willen creëren en dan ineens tot de conclusie kwamen dat het geld op was...
                                        Ik blijf het een gemiste kans vinden en vind de MX-5 geslaagder. Maar da's natuurlijk een puur eigen mening.

Qua mix tussen merken zijn er natuurlijk nog wel 'slechtere' voorbeelden te vinden. Het gebrek aan verschillen bijvoorbeeld tussen een Subaru BRZ en een Toyota GT-86...

Comment

Fiat-Chrysler wou volgens mij een mx-5 clone maken voor Alfa (nieuwe spider). Maar aangezien het maar niet goed wil komen met Alfa ging dat plan niet door.
                                          Ze hebben dan overwogen om van Abarth een apart merk te maken en dan zou de mx5-clone het eerste "echte" model worden. Ook dat ging dan niet door.
                                          En Fiat-Chrysler had natuurlijk wel een deal afgesloten (wsl ofwel minimum afname ofwel mee investeren in ontwikkeling van onderstel).
                                          Dus hebben ze maar snel-snel een aangepast koetswerk over de MX5 gezet, motoren uit eigen rekken erin en met minimale extra kosten een nieuwe spider uitgebracht.
                                          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                          X