Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 Spider vs Mazda MX5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    Fiat-Chrysler wou volgens mij een mx-5 clone maken voor Alfa (nieuwe spider). Maar aangezien het maar niet goed wil komen met Alfa ging dat plan niet door.
    Ze hebben dan overwogen om van Abarth een apart merk te maken en dan zou de mx5-clone het eerste "echte" model worden. Ook dat ging dan niet door.
    En Fiat-Chrysler had natuurlijk wel een deal afgesloten (wsl ofwel minimum afname ofwel mee investeren in ontwikkeling van onderstel).
    Dus hebben ze maar snel-snel een aangepast koetswerk over de MX5 gezet, motoren uit eigen rekken erin en met minimale extra kosten een nieuwe spider uitgebracht.
    Misschien wat kort door de bocht, maar zo lijkt het er op dat Marchione & Co. nog altijd een besluiteloze bende bankiers zijn en geen automotive entrepreneurs. Als het waar is wat je schrijft, dan is dat ronduit triestig.

Comment

HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has announced that the all-new Mazda Roadster (known as Mazda MX-5 overseas) has been named 2015-2016 Car of the Year by the Japan Automotive Hall of Fame (JAHFA). An award ceremony was held today at Mazda's Tokyo office. Roadster is the third Mazda to win the award following the Mazda RX-8 which took the honor in 2003.

JAHFA's judges praised the all-new Roadster for its sophisticated open-top sports car design and advanced SKYACTIV TECHNOLOGY. They also noted the outstanding driving performance and fuel efficiency the model exhibits thanks to its lightweight yet highly rigid body.

The all-new Roadster is the sixth model in Mazda's new-generation lineup of vehicles featuring the full range of SKYACTIV TECHNOLOGY and KODO-Soul of Motion design. This lightweight open-top two-seater front-engine rear-wheel drive sports car is designed to provide pure Jinba-ittai driving fun. In redesigning the model Mazda concentrated on stimulating the senses and sensations through which people enjoy cars at a deeper level than ever before.

Bron: mazda.com

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
        Misschien wat kort door de bocht, maar zo lijkt het er op dat Marchione & Co. nog altijd een besluiteloze bende bankiers zijn en geen automotive entrepreneurs. Als het waar is wat je schrijft, dan is dat ronduit triestig.
        Alfa kan niet anders dan failliet gaan als ze zo voort doen. Wat hebben ze van modellen? Na jaren komen ze met een nieuw model af, wat een grote teleurstelling is en zeker geen potten zal breken. Alleen de neus ziet eruit als een Alfa, de rest van een auto zou evengoed een Mazda of een Hyundai kunnen zijn. En wat is er nu gepland? Weer 10 jaar leuteren en wachten op nieuw model? Neen binnen 10 jaar is Alfa dood, en eigenlijk is het terecht dat het merk zal verdwijnen. Het is triestig dat ze zo een mooi werk zo verkloot hebben.

Los daarvan, deze 124 ziet er super uit.
        Last edited by ; 27/11/2015, 19:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Het origineel is altijd beter, dus Zoom-Zoom MX-5.
          Das grappig wetende dat de eerste MX-5 eigenlijk een interpretatie is van de originele Lotus Elan.
          En dat Fiat al 24 jaar voor Mazda een roadster had is ook van geen tel ?

En wat hier precies vergeten wordt. Zover ik gelezen heb zou de nieuwe MX-5 er niet gekomen zijn zonder de hulp van de Fiat groep.
          Door de samenwerking is het voor Mazda mogelijk geworden om uberhaupt aan een nieuwe MX-5 te beginnen.

Voor de mensen die geen gelijkenis zien tussen de 1966 124 en 2016 124 misschien toch is beter kijken ? Of oogarts ? Of cursus design ?
          Zeg maar, he

Ik vind ze allebei 'iets' hebben , geen van beide is echt 'af'. Maar vermoed wel dat de Abarth versie heel 'neig' gaat zijn en dus kies ik voor de Fiat

Comment

Zonder twijfel de MX-5.

Comment

25-25 ... de MX-5 voor mij. vind de spider een verschrikkelijk hok, ondanks alle verwijzingen naar het verleden.

Comment

Mazda, maar ben wel benieuwd naar de Abarth. Mazda mag wel is een mx5 maken met wat extra power.
                2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Beide zijn gay.
                  Maar de Mazda is echt wel dé homo-bak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                    Gelukkig vallen er disproportioneel veel vrouwen op homo's. Doe mij dus maar zo'n homo-bak, de onnodige aandacht van homo's neem ik er dan wel bij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                      Alfa kan niet anders dan failliet gaan als ze zo voort doen. Wat hebben ze van modellen? Na jaren komen ze met een nieuw model af, wat een grote teleurstelling is en zeker geen potten zal breken. Alleen de neus ziet eruit als een Alfa, de rest van een auto zou evengoed een Mazda of een Hyundai kunnen zijn. En wat is er nu gepland? Weer 10 jaar leuteren en wachten op nieuw model? Neen binnen 10 jaar is Alfa dood, en eigenlijk is het terecht dat het merk zal verdwijnen. Het is triestig dat ze zo een mooi werk zo verkloot hebben.
                      Dat is een mening die ik deel, jammerlijke zaak.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Het gaat hier precies de hele tijd gelijk op tussen de Mazda en de Fiat

Comment

Gelieve een beetje op de woordenschat te letten.
                          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Typische opmerking van onzekere mannen...

Comment

Ik vind ze beide wel iet hebben en kan daarom ook niet kiezen. Op de auto's van de foto's de Mazda met het Fiat interieur. Vind dat bruin leer knap. Dus zelf samenstellen zou het de fiat wel eens kunnen worden. Want bij mijn weten is er geen bruin leer beschikbaar bij Mazda.
                              RIP Den borre!

Comment

Niet in Europa, wel in de VS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                  Gelieve een beetje op de woordenschat te letten.
                                  Oei, in uw gat gebeten?
                                  Ik gebruik toch geen obscene woordenschat en doe toch geen homofobe uitspraken?
                                  Ik vind alleen dat de Mazda MX5 uitstekend past bij de andersgeaarde medemens, that's all.

Comment

Oei, in uw gat gebeten?
                                    Ik vind alleen dat de Mazda MX5 uitstekend past bij de andersgeaarde medemens, that's all.
                                    Het zegt inderdaad meer over u dan over die auto

Comment

3 stemmen voorsprong voor de MX-5.

Comment

Oei, in uw gat gebeten?
                                        Weet jij dat, of voel je dat aan? In het eerste geval gaat het over exacte wetenschap, indien je het voelt; dan ben je klaar voor een mx5. lol

Comment

Ik zou dit wel kopen voor mijn vriendin en zelf nu en dan eens mee rijden.
                                          De fiat dan welteverstaan.

Comment

Working...
                                          X