Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Captur-Peugeot 2008-Citroën C4 Cactus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Captur-Peugeot 2008-Citroën C4 Cactus

Als opvolger van haar Fiat 500C mag mijn vrouw een nieuwe bedrijfswagen kiezen.
    Momenteel gaat het nog toch tussen deze drie auto's.

- Renault Captur 1.5 dCi (90 pk)
    - Peugeot 2008 1.6 HDI (100 pk)
    - Citroën C4 Cactus 1.6 HDI (100 pk)

Welke van deze 3 zouden jullie kiezen en waarom?
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

Ik vermoed dat het dan gaat om gelijkaardig uitgeruste wagens? Of zit er nog verschil tussen?

Comment

Idd. De drie auto's zijn gelijkwaardig uitgerust (business met gps, bluetooth, ...).
      2016 Audi A3 G-tron

Comment

Ik denk dat de captur het warmste aangekleed is binnenin. De 2008 ken ik totaal niet, maar vermits die wss gelijkwaardig is aan de cactus qua opbouw (beiden PSA groep), zou het een tegenvaller kunnen zijn. Nu, smaken verschillen. Maar persoonlijk vind ik de cactus een enorm dacia-gehalte hebben. Binnenin zeer goedkoop (ook zichtbaar goedkoop) afgewerkt en voelt ook kil aan.

Mss best met ze alle 3 eens een testrit gaan doen om er een mooi idee van te krijgen

Comment

Puur qua looks van het exterieur draagt de Captur momenteel onze voorkeur, gevolgd door de 2008 en de Cactus op de laatste plaats. Dit weekend zullen we de dealers bezoeken om interieur en dergelijke te vergelijken.
          2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oei! Het is een vrouw... cactus dan!

Nee, serieus nu. De cactus vind ik persoonlijk de leukste... gevolgd door de 2008 en dan de captur. Maar dat ben ik. Testritjes?

Comment

Ik rijd sedert januari met een Renault Captur 1.5dci firmawagen (business; gps en tralala). Na 32000 km verder hierbij enkele bevindingen (kzin wel nen kritischen aap);

+ laag verbruik 5,5L (kan een stuk naar beneden, maar kben daar nog te jong voor)
              + Keyless Go is plezant en gemakkelijk
              + Rijgedrag is redelijk goed
              + Voldoende comfy, ook bij lange ritten

- Trage GPS (multimediasysteem i/h algemeen)
              - Even klein als een Clio qua kofferruimte
              - Bouwkwaliteit ... (2 vijzen los in kofferklep, interieurverlichting die niet voldoende is bevestigd waardoor deze regelmatig bengelt naast minne kop, ruitenwissers die blokkeren vanaf +- 80km/h, ... Allen sedert kilometerstand 0)
              - Mist 6de versnelling (vanaf 120km/h al aan 2500 toeren...)
              - Niet vlot (+- 13 seconden tot 100 -> hernemingen op autosnelweg zijn niet schitterend). Toch 195km/h op teller uitgehaald (lichtjes naar beneden).
              - Geluidsinstallatie

Geen ervaring met de Peugeot (al lijkt me de bouwkwaliteit wel een stuk beter). Zeker beide eens testrijden (Peugeot en Renault).

Grtz

Comment

Enkel ervaring met een Captur 0.9 Tce, die we een jaartje als 2de wagen hebben gehad:

+voldoende vinnig voor ons, zuinig maar niet bepaald superzuinig
                +instap/zitpositie/laaddrempel
                +aanwezige luxe, ingebouwde gps is ok
                +OK rijgedrag zonder verassingen

-onoverzichtelijk (dode hoeken) voor iemand van mijn gestalte (1,87m)
                -mist 6de versnelling
                -interieurruimte is nipt voor iemand van mijn lengte
                -afwerking is middelmatig: geen rammels, geen losse dingen maar ook niet meer dan dat
                -te hard (Duits) afgeveerd naar mijn zin - dat zoek ik niet bij een Franse wagen

Uiteindelijk verkocht omdat we vonden dat de wagen op geen enkele manier een meerwaarde bood in vergelijking met onze Kangoo van 6 jaar oud. Al zullen de meesten wel vinden dat de Captur wel wat mooier is...

Ik zou uit deze 3 hoogstwaarschijnlijk voor de Cactus gaan. 't Is zo'n mooitje!
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

De keuze is op de Captur gevallen. Mooiste totaalpakket naar onze mening.
                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                    De keuze is op de Captur gevallen. Mooiste totaalpakket naar onze mening.
                    Voor mij ook .

Comment

Captur is alleszins een leuke auto. Collega is er zeer tevreden over.

De 2008 heb ik bij de dealer ingezeten. Het interieur voelde benepen aan. Weinig binnenruimte.
                      De Cactus ben ikzelf wat verliefd op. Lekker eigenzinnige auto. Verrassend ruim binnenin. Heerlijke zetels. Als tweede auto binnen enkele jaren probeer ik er eentje 2dehands te scoren.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                      X