Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen: BMW 3 Touring - Audi A4 Avant - Volvo V70 - Passat Variant GTE:)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe firmawagen: BMW 3 Touring - Audi A4 Avant - Volvo V70 - Passat Variant GTE:)

Hey,

Het is weer zover, na bijna 4 jaar met de Opel Zafira Tourer gereden te hebben, mag ik weer een nieuwe wagen kiezen.

Geen monovolume niet meer voor mij... Aangezien we 2 kinderen (6j en 3j) hebben wil ik wel een break.

Minimale vereiste opties:
    - Automatische versnellingsbak
    - GPS
    - trekhaak
    - Minimaal 150pk

Volgende wagens worden overwogen:
    - BMW 320 Touring - 163pk (diesel)
    - nieuwe Audi A4 Avant - 150pk (diesel)
    - Volvo V70 - 150pk (diesel)
    - Passat Variant GTE - 218pk (hybride)

Komende weken plan ik nog testritjes met bovenstaande wagens, maar misschien heeft iemand wel al at nuttige tips? Dingen waar ik speciaal op moet letten bij een bepaalde wagen? Leuke nice-to-haves op een bepaalde wagen? .....??

Alvast bedankt!

Ik merk dat de nieuwe A4 quasi elke vergelijkende test wint dus die moet wel heel goed zijn. En dat interieur is prachtig. Zou mijn keuze zijn uit die lijst.

Comment

Was zo een beetje mijn keuzelijst 1,5 jaar geleden (met nog de Mercedes C Break, een BMW 3GT en een BMW X3 erbij). Op het einde ging het nog tussen de Volvo V70 en de Passat (nog oud model), omdat beide wagens toch merkelijker ruimer waren (heb ook twee kinderen van 6 en 3). Ben toen - naar mijn volle tevredenheid - voor opnieuw een V70 gegaan omdat ik die nog net iets solider en wat meer out-of-the-box vond dan de Passat. Persoonlijk vind ik de nieuwe Passat wel een stuk knapper geworden en de GTE is zeker een kanshebber als opvolger van mijn V70 (als Passat of als Tiguan)... indien ik bij Volvo binnen 2 jaar mijn gading niet meer zou vinden (v90 die potentieel te duur wordt, toekomstige xc60?) en/of omwille van ecologische en fiscale redenen.

Alvast een nuttige tip: zet de twee fietsen van de kinderen samen met wat koffers in je koffer en kijk hoeveel ruimte er over blijft... een veel betere test dan de zogenaamde volumes die worden opgegeven!

Comment

Beetje de discussie die steeds terugkomt bij "family men" hé?
        Ga je voor de leukere, sporty auto, of voor de familiewagen.
        Eigenlijk kunnen alle 4 auto's in dit lijstje voor de laatste doorgaan, vind ik persoonlijk. Kinderen van 6 en 3 gaan geen buggy's meer nodig hebben, dus die ruimte heb je niet meer nodig.
        Voor eventuele vakanties kan je dan een dakkoffer en/of fietsendrager gebruiken.

Vroeger zou ik uit dit lijstje resoluut voor de BMW gegaan zijn, vanwege de RWD, maar nu zou ik toch voor de Audi opteren.

Hoewel ik net zelf de mogelijkheid gekregen heb, en hem niet genomen heb ;-)
        Maar ik wilde dan weer een hogere zitpositie en ben voor de XC60 gegaan.

Comment

Ik kan fout zijn, maar zijn deze wagens niet redelijk verschillend van (leasing) prijs? Vooral de passat GTE is toch een pak duurder, of compenseert dit voldoende door een lager VAA?

Comment

De vraag is een beetje hoe ruim je de auto wil.
            Als er regelmatig iemand op de achterbank moet, en je zelf groot bent, dan vallen de A4 en 3 af, en dan zou ik voor de GTE gaan als die in het budget past.

Is die plaats minder belangrijk, dan de A4. Prachtig interieur, en mooie auto die zeker goed rijdt.

De V70 zou voor mij af vallen omdat er binnen ca een jaar een nieuwe versie komt. Model is ook al oud. (maar zeker geen slechte auto)

Comment

Denk dat de Passat vergelijkbaar wordt wanneer je leasebudget brandstof incl. is (ook omwille van de hogere aftrekbaarheid).

Wat de family men betreft: heb echt geen zin om elke keer dat mijn kinderen hun fiets ergens mee naartoe willen nemen (en er nog enkele andere dingen in de koffer liggen) een fietsenrek/dakkoffer te installeren... Ook als bestuurder zit in liever in een auto die breder/ruimer aanvoelt, maar dat is puur persoonlijke smaak....

Comment

Die ruimte op de achterbank wordt ook altijd overdreven, vind ik.
                Toen mijn kids die leeftijd hadden, of net iets ouder, pasten ze ook perfect achter in mijn 3 touring.
                Bovendien werden ze er véél minder gauw wagenziek in, dan in de Espace die ik ervoor had.

De huidige passat vind ik allesbehalve een mooie auto...als je dan toch voor de ruimte zou kiezen, zou ik àltijd de V70 nemen.

Comment

Waarom moet er in die lijst altijd een bmw 3 staan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    De referentie in zijn klasse mag niet ontbreken hé
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Altijd maar dezelfde discussies en ja we weten het al.
                      Ik wil een bmw 3 omdat ik graag hoger schijt dan mijn broek .
                      Ik wil graag die honds lelijke volvo omdat ik daar meer opties op kan krijgen dan bij een Duitser.
                      Ik wil graag een audi omdat ik graag een wagen wil die goed afgewerkt ik .
                      Ik wil geen passat omdat de skoda goedkoper is

Comment

Ik wil graag die honds lelijke volvo omdat ik daar meer opties op kan krijgen dan bij een Duitser.
                        Allé, dat wisten we nu echt nog niet. Je bijdrage hier is van onschatbare waarde.

Comment

Kan je even goed van die andere merken zeggen hé. Wat een (...weeral) ongelooflijk domme opmerking.

Enfin, aan de TS.
                          Ga eens rijden, voelen, passen,... en vergelijken. Dan zal al veel duidelijk worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Die ruimte op de achterbank wordt ook altijd overdreven, vind ik.
                            Toen mijn kids die leeftijd hadden, of net iets ouder, pasten ze ook perfect achter in mijn 3 touring.
                            Bovendien werden ze er véél minder gauw wagenziek in, dan in de Espace die ik ervoor had.

De huidige passat vind ik allesbehalve een mooie auto...als je dan toch voor de ruimte zou kiezen, zou ik àltijd de V70 nemen.
                            Als ik vooraan zit in een A4 of 3 met mijn 1.95m, dan blijft er in die auto's ca 11cm over voor je benen.
                            Dat is echt weinig....
                            Als je zelf maar 1m75 bent, dan heb je dat probleem niet.

Comment

'k zou eens ne goeie psycholoog raadplegen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                'k zou eens ne goeie psycholoog raadplegen...
                                Hij kan in launch control gaan!

Comment

OT: zijn allemaal goeie wagens natuurlijk.
                                  Als je effectief thuis of op het werk kan opladen, zou 'k die passat GTE zeker overwegen.
                                  Als je veel belang hecht aan rijgedrag (prettige besturing, bochten...), dan de BMW.
                                  In alle andere gevallen, de audi, die op een aantal vlakken weer echt voorop loopt (bv. comfort, geluidsisolatie, afwerking), en dat is toch wel belangrijk als je in alle comfort veel kilometers wil afleggen.
                                  De V70 is niet echt my cup of tea.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Allé, dat wisten we nu echt nog niet. Je bijdrage hier is van onschatbare waarde.
                                    Eigenlijk heeft Blackhorse wel gelijk. Hoe kunnen we nu de beslissing nemen in de plaats van de TS. Is toch een keuze die TS zelf dient te nemen. Wij kennen zijn voorkeuren niet, wat hij belangrijk vindt,...
                                    Beste raad is toch al 10000 keer gezegd, testrijden en beslissen.

on topic, mijn keuze zou de passat GTE zijn. Heel mooi design, potente motor, quasi de grootste en wss nog fiscaal zeer interessant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                      Eigenlijk heeft Blackhorse wel gelijk.
                                      ²²²²

en, ga ermee rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                        Eigenlijk heeft Blackhorse wel gelijk. Hoe kunnen we nu de beslissing nemen in de plaats van de TS. Is toch een keuze die TS zelf dient te nemen. Wij kennen zijn voorkeuren niet, wat hij belangrijk vindt,...
                                        Beste raad is toch al 10000 keer gezegd, testrijden en beslissen.

on topic, mijn keuze zou de passat GTE zijn. Heel mooi design, potente motor, quasi de grootste en wss nog fiscaal zeer interessant.
                                        Als je zo gaat redeneren, dan kan je even goed de boel hier opdoeken. Hij vraagt gewoon wat meningen en adviezen. En die krijgt hij, ook van u.

Comment

Working...
                                        X