Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen: BMW 3 Touring - Audi A4 Avant - Volvo V70 - Passat Variant GTE:)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Als je zo gaat redeneren, dan kan je even goed de boel hier opdoeken. Hij vraagt gewoon wat meningen en adviezen. En die krijgt hij, ook van u.
    kweet het, daarmee dat ik ook ontopic ook nog reageer

Maja bij veel van dergelijke topics heb je meer de indruk dat TS eerder wilt opscheppen met hun keuzelijstje dan dat ze echter advies willen (niet meer reageren, keuze dan niet meer meedelen, geen topic van nieuwe wagen aanmaken, ...) je ziet dit ook op veel andere fora. zeg niet dat dit met deze TS zo zou zijn hé.

Comment

Uit dit lijstje zou ik direct voor de V70 gaan.

Blijft echt mooie, en ruime wagen!
      Dat hij volgend jaar vervangen gaat worden, zou ik niet zo erg vinden

Comment

Ik zou voor de Audi A4 kiezen: afwerking van binnen, nieuw opgefrist interieur, 150 pk met automaat zal wel voldoende aanvoelen als je van een Opel Zafira komt

De BMW 3 voelt zeker niet slecht aan en rijdt vlotter dan de Audi qua aanvoelen, maar ik vind die van binnen gewoon wat te druk. Alsof ze het "triestige" interieur van de vorige generatie 3-reeks wilden overcompenseren.

Volvo V70 zou ik alleen kiezen als je echt die extra ruimte nodig hebt, die ziet er voor mij teveel uit als een boot + wat verouderd in vergelijking met de rest.

Over de Passat kan ik niet oordelen, nog niet mee gereden of mee-gereden... Maar ik denk dat je je daar moet afvragen wat de meerwaarde zou zijn van een elektrische auto tegenover de praktische nadelen, weegt dat in jouw persoonlijke situatie tegen elkaar op?
        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
          Uit dit lijstje zou ik direct voor de V70 gaan.

Blijft echt mooie, en ruime wagen!
          Dat hij volgend jaar vervangen gaat worden, zou ik niet zo erg vinden
          Waar heb jij opgevangen dat ie vervangen gaat worden? Als hij vervangen gaat worden door de V90, dan kom je volgens mij in een heel andere prijscategorie terecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Altijd maar dezelfde discussies en ja we weten het al.
            Ik wil een bmw 3 omdat ik graag hoger schijt dan mijn broek .
            Ik wil graag die honds lelijke volvo omdat ik daar meer opties op kan krijgen dan bij een Duitser.
            Ik wil graag een audi omdat ik graag een wagen wil die goed afgewerkt ik .
            Ik wil geen passat omdat de skoda goedkoper is
            Tja, ik vind dat de discussies over deze wagens ook altijd op dit uitkomen
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Bedankt iedereen alvast voor de (nuttige) reacties.

Ik ben gisterenavond gaan kijken naar VW garage en gaan testrijden met de Golf GTE (Passat GTE nog niet beschikbaar voor testrit). dit viel enorm mee!
              In volledig elektrische modus rijdt de wagen vlot mee in het verkeer. Wanneer je hem echter in GTE-modus zet... PFFF... dat gaat serieus goed vooruit! Het switchen naar de verschillende modi gaat ook echt goed. Ik had wat schrik dat je dat hard zou voelen, maar dit is niet zo.

Het design van de nieuwe passat is ook best wel knap vind ik (alleen die analoge klok, waarom blijven ze dat toch doen? is maar een detail natuurlijk) en biedt hij zeker voldoende ruimte en comfort!

Ik ben ook nog snel even bij BMW binnegestapt (nog geen testrit kunnen doen). ik vrees dat deze toch zal afvallen. De kofferruimte vind ik gewoon echt niet groot genoeg. Hoewel de Audi A4 en zeer knappe wagen is (mooier dan den BMW vind ik persoonlijk) vrees ik dat ook deze zal afvallen owv dezelfde reden.

Later deze week nog eens naar de Volvo gaan kijken.

Het VAA op de Passat is ook wel een factor waar ik rekening mee zal houden. wanneer ik voor deze wagen zou kiezen, krijg ik niet alleen een zeer knappe, krachtige wagen voor de komende 4 jaar (vergeleken met mijn huidge zafira), maar in de praktijk levert mij dat ook nog eens een netto loonopslag van pakweg €50/maand op...

Comment

Kan me voorstellen dat de passat GTE je voorkeur geniet, zeker ivm de lage VAA. Heb je een mogelijkheid om thuis of op het werk te stekkeren?
                Anders krijgen we dit: http://www.z24.nl/ondernemen/plug-in...rkgever-462312

Comment

ik zou voor de volvo gaan
                  Beste zetels ever

Comment

Voor mij is de V70 ook de evidente keuze in dit lijstje. Comfortabeler is bijzonder moeilijk te vinden, ruimte heb je sowieso beter teveel dan te weinig, betrouwbaarheid is meer dan bewezen, en je steunt er de Belgische/Vlaamse economie nog mee ook .
                    Als je dan toch VW mee neemt in de vergelijking, dan zou ik persoonlijk ook eens naar de Mondeo break kijken.

En ja, eens een degelijke rit doen vooraleer iets te beslissen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Als ik vooraan zit in een A4 of 3 met mijn 1.95m, dan blijft er in die auto's ca 11cm over voor je benen.
                      Dat is echt weinig....
                      Als je zelf maar 1m75 bent, dan heb je dat probleem niet.
                      Ik ben maar 1m75, maar onze a4 bleef toch krap hoor achteraan. Zeker met kinderen in een zitje.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                        Voor mij is de V70 ook de evidente keuze in dit lijstje. Comfortabeler is bijzonder moeilijk te vinden, ruimte heb je sowieso beter teveel dan te weinig, betrouwbaarheid is meer dan bewezen, en je steunt er de Belgische/Vlaamse economie nog mee ook .
                        Als je dan toch VW mee neemt in de vergelijking, dan zou ik persoonlijk ook eens naar de Mondeo break kijken.

En ja, eens een degelijke rit doen vooraleer iets te beslissen !
                        Kan ik enkel maar beamen. V70 is in alles een andere klasse dan de rest: veiligheid,betrouwbaarheid,comfort,ruimte!
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          Kan ik enkel maar beamen. V70 is in alles een andere klasse dan de rest: veiligheid,betrouwbaarheid,comfort,ruimte!
                          Maar ook - en vooral - in een andere klasse qua gedateerd-heid.
                          BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                            Maar ook - en vooral - in een andere klasse qua gedateerd-heid.
                            Wat een onzin. Elke Audi en vw is sinds ruim 15 jaar gedateerd. Elk nieuw model is een kopie van de voorganger.
                            Last edited by K2; 08/12/2015, 22:49.

Comment

Wat een onzin. Elke Audi en vw is sinds ruim 15 jaar gedateerd. Elk nieuw model is een kopie van de voorganger.
                              De v70 is toch de wagen die het al langst mee gaat uit dit rijtje en dringend aan vervanging toe is.
                              Enigste en ook de grootste miskleun aan heel de wagen, sinds de facelift, vind ik die chroome omlijsting rond de achterlichten. Komt zo goedkoop en tjoening-achtig over.

Comment

De V70 kan echt niet meer mee met zijn concurrenten, hij is technologisch verouderd (het design volgens mij ook, maar daar had ik het niet over). Vandaar dat hij hier ook wordt vergeleken met wagens uit een categorie lager, kortingen in lease op dit model liggen ook een pak hoger. Wil ik daarmee zeggen dat het een slechte wagen is? Neen.
                                BMW 420dA : >>>

Comment

Als dat de enigste miskleun voor je is, dan is het in elk geval de grootste, en de kleinste meteen ook .

Rij er eerst maar eens mee, en daarna met de anderen in het lijstje. Voor mij legt de voorkeur voor een chroom lijstje meer of minder dan in elk geval relatief weinig gewicht in de schaal.
                                  Last edited by K2; 08/12/2015, 23:14.

Comment

Als dat de enigste miskleun voor je is, dan is het in elk geval de grootste, en de kleinste meteen ook .

Rij er eerst maar eens mee, en daarna met de anderen in het lijstje. Voor mij legt de voorkeur voor een chroom lijstje meer of minder dan in elk geval relatief weinig gewicht in de schaal.
                                    maar voor mij persoonlijk een zware afknapper en een reden voor af te vallen. dan mag de V70 nog goed rijden, die chroome-omlijsting, .... Wie heeft bij volvo ooit bedacht: "dit gaat knap zijn op een v70"
                                    en als je dergelijk bedrag uitlegt, mag de wagen wel 100% uw "goesting"zijn.

Comment

100% je goesting is hij nooit. Elk model heeft voor- en nadelen, tenzij je hem op maat laat bouwen, en dan is de prijs het nadeel .
                                      Maar soit, ieder zijn voorkeur hé.

Comment

100% je goesting is hij nooit. Elk model heeft voor- en nadelen, tenzij je hem op maat laat bouwen, en dan is de prijs het nadeel .
                                        Maar soit, ieder zijn voorkeur hé.
                                        Neen, idd, maar voor mij zou zo 1 klein detailken, die mij zo zwaar tegenvalt, ervoor kunnen zorgen dat een wagen afvalt, ondanks de wagen over goede eigenschappen beschikt en zeker met de TS zijn lijstje: zijn stuk voor stuk knappe bakken die iedereen wel wilt.

denk dat er geen één V70 rijder is die die chroome- omlijsting knap vindt, maja prijs, uitrusting, grootte, ... zullen bij de meeste V70-kopers de doorslag geven en idd niet die chroome-omlijsting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                          De V70 kan echt niet meer mee met zijn concurrenten, hij is technologisch verouderd (het design volgens mij ook, maar daar had ik het niet over). Vandaar dat hij hier ook wordt vergeleken met wagens uit een categorie lager, kortingen in lease op dit model liggen ook een pak hoger. Wil ik daarmee zeggen dat het een slechte wagen is? Neen.
                                          Vraag me toch of op basis waarvan een V70 technologisch verouderd zou zijn... elk modeljaar doet Volvo (ingrijpende) aanpassingen aan zijn wagens net om up-to-date te blijven. In vergelijking met mijn vorige V70 is de GPS compleet veranderd, is er een betere integratie met de smartphone voor muziekstreaming en is mijn cc nu adaptief; zelfs voor de tellerpartij kan je nu verschillende modi kiezen. En ja, inderdaad vond Volvo het jammer genoeg nodig om tegelijkertijd die chrome strips toe te voegen; om ze niet te veel op te laten vallen ben ik deze keer voor een zilvergrijze gegaan. En eigenlijk, na een tijdje vond ik ze ook niet meer zo lelijk op donkere kleuren. En in mijn fantastische Volvo-zetel zie ik die strips toch niet!

Op vlak van technologische en vooral interieurontwikkeling vind ik de nieuwe Passat nu net wat tegenvallen (zeker in de basisversies): vind dat die binnenkant nauwelijks is geëvolueerd t.o.v. de vorige generatie (zeker als je ziet wat een sprongen voorwaarts ze hebben gemaakt met de Golf en de Tiguan)...

Vind het vooral een moeilijke keuze tussen m.i. de meest comfortabele wagen, meeste waar voor je geld (de V70) en een wagen met de motortechnologie van de toekomst, de Passat... wetende dat geen van beide perfect is, maar dat ik met elk van beiden perfect gelukkig zou zijn!

Comment

Working...
                                          X