Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gps...kijken of luisteren ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gps...kijken of luisteren ?

iedereen heeft intussen wel een gps, ik ben begonnen met een pda met daarop gps-software...gekocht voor gebruik in een erg luide mercedes diesel camper, de pda ging niet hard genoeg dus moest ik de oortjes insteken voor de instrukties

we weten allemaal dat je blik best op de weg zit, en niet op je gsm...of gps
    ik train mezelf dat ik de gesproken instructies van madamme gps volledig begrijp

als ik met anderen meerij, valt het me op dat het geluid haast altijd uitstaat zodat bestuurder regelmatig op schermpje moet kijken of ie nog juist zit

ondertussen zijn de schermpjes steeds hoger geplaatst, maakt het wel makkelijker, maar toch werkt het afleidend

(er is trouwens die app voor jongeren - en ouderen - om te checken of ze niet te hard remmen en optrekken of met hun mobiel bezig zijn...tijdens voorstelling zie je dan het mobieltje tegen voorruit plakken zodat gebruiker meer naar mobiel zit te kijken om zijn score te checken dan nog oog heeft voor de weg ...erg veilg )

wat doen jullie, kijken of luisteren ?
    36
    kijken
    66,67%
    24
    luisteren
    33,33%
    12

Luisteren.

Comment

Ik gebruik de app Here maps. Gsm gaat ook niet luit genoeg om het heel goed te verstaan. Gebeurt wel eens vaker dat ik mijn afrit voorbij rij. Op secundaire wegen wel te verstaan en dus niet zo'n probleem. Wat is de naam van die app?

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met Tapatalk
      RIP Den borre!

Comment

weet ik niet meer zal eens proberen te goegelen was eergisteren op het nieuws

edit road vikings-app

Last edited by bobo; 09/12/2015, 20:48.

Comment

Ik zet altijd het geluid af en kijk op het scherm ( tewel opt scherm rechts van mijn stuur of tewel naar de gps tussen mijn twee tellers voor mijn neus ).. Altijd al zo gedaan eigenlijk.
          Last edited by Charlie07; 09/12/2015, 20:52.
          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

ik luister meestal, de GSM met gps software (iGo) is best luid en waarschuwd genoeg op voorhand. herhaalt ook nog een paar keer voor je effectief moet afdraaien.
            de GPS in mijn vrouw haar auto is een ingebouwde met groot scherm. daar kijk ik veelal ff omdat die een bovenview en ook een 3D view ernaast geeft om te zien welke baan je precies moet indraaien (handig als er 2 of meer bij elkaar liggen).
            ook die waarschuwd al genoeg op voorhand wat je moet doen, en als je het effectief moet uitvoeren zegt die nog eens een biep door de speaker (voorste chauffeurspeaker zijn muziek valt weg en je hoort GPS. voor de rest van de inzittenden horen die bijna niks omdat bij hen de muziek verder doorgaat

Comment

das gelijk ook het enige voordeel van ingebouwde gps vind ik dat het over de speakers gaat en muziek ff dempt

Comment

Allebei

Comment

Voornamelijk meestal kijken, want ik krijg het meestal op mijn heupen van zo'n gps madam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    weet ik niet meer zal eens proberen te goegelen was eergisteren op het nieuws

edit road vikings-app

http://kanaalz.knack.be/nieuws/app-b...al-632509.html
                    Merci tis al geinstaleerd we gaan eens kijken he...

RIP Den borre!

Comment

Luisteren, het is een aangename Vlaamse madam.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                        Merci tis al geinstaleerd we gaan eens kijken he...

laat je weten of je de score tijdens het rijden ziet, of pas als rit is efgelopen ?

Comment

Aan het filmpje tezien pas erna... Duurt waarschijnlijk wel nog tot volgende week voor ik de auto nog eens van stal ga ga halen.

RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Allebei
                            Hier ook.

Comment

filmpje is beetje dubbelzinnig, mersie alvast, ik ga het niet installeren want de wawei is nu al pokketraag

Comment

Afhankelijk waar.

Als het vaak afslaan is of bij relatief korte ritten is het kijken + aanwijzingen op het dashboardscherm tussen de tellers.
                                Op reis zet ik het geluid aan omdat ik de afrit na honderden km rechtdoor rijden wel eens durf te missen

Comment

Er wordt gezegd op de autostrade da ze 130 rijden en dat ze daar straks een slechte scoren zullen krijgen. En dan bij aankomst nu kunnen we onze score bekijken. En ook als ik de app bekijk krijg je enkel de afstand, de tijd en da snelheid te zien.

RIP Den borre!

Comment

ik hoop dat het niet zichtbaar is dan neem ik mijn woorden terug

Comment

Als ik al gps gebruik, wat zelden gebeurd, dan is het luisteren en af en toe eens kijken om zeker te zijn.
                                      Heb hier een gps liggen van Lidl (Targa), moet eigenlijk eens kijken of dat ding nog wel werkt voor als ik hem eens nodig zou hebben.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik gebruik beide. Normaal zowel de GPS van de wagen zonder geluid, omdat ik deze kan zien tussen de tellers op het schermpje, samen met gesproken commando's van Waze via bluetooth.

Comment

Working...
                                        X