Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gps...kijken of luisteren ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Geluid zet ik gewoon uit.
    Ik gebruik vooral de mini display tussen mijn tellers. Duidelijk en beknopt.
    Het grote scherm is voor in de stad of als ik wil uitzoomen om de route te bekijken.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
      Ik zet altijd het geluid af en kijk op het scherm ( tewel opt scherm rechts van mijn stuur of tewel naar de gps tussen mijn twee tellers voor mijn neus ).. Altijd al zo gedaan eigenlijk.
      +1
      Ik gebruik GPS ook om de ETA op te volgen (en de files) en dan wil ik niet constant die stem door de muziek heen hebben. wanneer minimale afleiding gewenst Is gebruik ik ook de weergave tussen de tellers.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

ik zet zelfs best mijn verbruik niet op het scherm want dat check ik al te veel

Comment

Head up display is een hemelse uitvinding ( je blik blijft continu op de baan) Geluid uit en pijltjes van HUD volgen.

Op infotainment scherm kan ik dan de files bekijken/ETA en eventueel andere routes kiezen.. Super systeem van BMW, daar kan geen Google of Apple maps aan tippen.

Via voice command kan je bestemming instellen, pure luxe die je snel gewoon wordt.
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

Vooral kijken. Dankzij de Head-Up Display is dat gewoon eenvoudig vooruit kijken, geen echte afleiding. Af en toe geluid erbij, meestal niet
            BMW 420dA : >>>

Comment

ik moet toegeven dat ik file-info nooit bekijk want ze hebben een file aankondigingsbord (wat is juiste term hiervoor ? ) bijgeplaatst op een cruciale plek en in vrije tijd maal ik niet om files, als prof chauffeur is dat heel ander verhaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                Voornamelijk meestal kijken, want ik krijg het meestal op mijn heupen van zo'n gps madam.
                Idem. Gebruik altijd Waze nu, en laat enkel de meldingen (files, flitspalen enz...) aan staan qua geluid.
                Enkel als ik lange ritten autostrade moet doen naar ergens waar ik nog nooit geweest ben zet ik soms de voice aan, omdat ik al voorgehad heb dat ik er gewoon voorbij rijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                  Idem. Gebruik altijd Waze nu, en laat enkel de meldingen (files, flitspalen enz...) aan staan qua geluid.
                  prioriteiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    prioriteiten
                    Indeed!

Comment

Ik doe beide. Als ik iets hoor, kijk ik

Op de moto hetzelfde. Maar daar valt af en toe de BT verbinding weg en mis ik wel eens een afslag

Comment

de kijkers weten niet wat ze missen

Comment

Beide. Bovendien vind ik een groot scherm een absolute meerwaarde, zeker als je wat wil in- en uitzoemen bij lange ritten.
                          Onlangs nog eens met mijn oude Tom tom gereden id auto van mijn dochter. Toch wel een heel verschil met het 7" scherm in mijn eigen auto.

Comment

Zelden geluid, tenzij het echt ergens in heel kleine straatjes is en veel zijstraten, dan kijk en luister ik. Anders alleen kijken.
                            Zit wel met HUD waardoor ik niet constant naar't schermpje moet kijken, enkel naar de grootste weergave op't split-screen.

Comment

Ik zet altijd het geluid volledig uit. Dat wijf irriteert me zo hard. Zeker als je ergens een wegomlegging hebt en ze blijft maar zagen dat je moet omkeren.

Gewoon m'n ingebouwde navigatie en heb dan zo de optie met dat display tussen m'n tellers waar je de navigatie op ziet en zo een handige topview van zelfs de meest ingewikkelde kruispunten.

Comment

Geluid staat bijna altijd uit, ik vind die dame redelijk vervelend. Meestal heb ik de gps ook maar voor een kort stuk nodig, maar stel ik hem wel al in vanaf vertrek.

Comment

Eerst luisteren en snel ff checken op het scherm.

Comment

Ik rij zelden met de gps. Dat ding maakt je eigen oriëntatiegevoel kapot.

Als ik hem toch aanzet, is het zonder geluid en als ik twijfel tussen wat zij aanwijst en wat ik denk, volg ik mijn eigen gevoel.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Bij mij staat gps quasi altijd op. Stem en kijken voor mij. Kijken op head up en als het een moeilijk kruispunt of afslag is, even een blik op het grote scherm. En dan durf ik nog eens verkeerd rijden lol...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                        Ik rij zelden met de gps. Dat ding maakt je eigen oriëntatiegevoel kapot.
                                        absoluut, de wegen die je ervoor deed op kaart ken je nog allemaal kwasi vanbuiten

Comment

't Geluid is het eerste dat ik afzet op een GPS. Ik word gek van die instructies. Macho-modus on: "Echte mannen lezen kaart, zelfs al is het dan een intelligente kaart. Ik laat me niet door een vrouw vertellen waar ik heen moet rijden " Maar met of zonder macho-excuus, voor mij dus geen stem. Er is maar een uitzondering: als ik een passagier meeheb met wie ik veel praat, dan moet het geluid aan. Anders vergeet ik van op de kaart te kijken. Maar dan ben ik ook minder betrokken bij 't rijden en is het meer "automatische piloot". Handig als de stem me er dan aan herinnert dat ik iets moet doen.

Comment

Working...
                                          X