Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gps...kijken of luisteren ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

@ bobo app eens getest en ik krijg een geen scores te zijn tijdens het rijden. Dit is wat je ziet tijdens het rijden

Ik kreeg wel nog een goede score vind ik want heb stevig door gereden.

Maar ja ga het wel blijven gebruiken denk ik.

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met Tapatalk
    RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      iedereen heeft intussen wel een gps, ik ben begonnen met een pda met daarop gps-software...gekocht voor gebruik in een erg luide mercedes diesel camper, de pda ging niet hard genoeg dus moest ik de oortjes insteken voor de instrukties

we weten allemaal dat je blik best op de weg zit, en niet op je gsm...of gps
      ik train mezelf dat ik de gesproken instructies van madamme gps volledig begrijp

als ik met anderen meerij, valt het me op dat het geluid haast altijd uitstaat zodat bestuurder regelmatig op schermpje moet kijken of ie nog juist zit

ondertussen zijn de schermpjes steeds hoger geplaatst, maakt het wel makkelijker, maar toch werkt het afleidend

(er is trouwens die app voor jongeren - en ouderen - om te checken of ze niet te hard remmen en optrekken of met hun mobiel bezig zijn...tijdens voorstelling zie je dan het mobieltje tegen voorruit plakken zodat gebruiker meer naar mobiel zit te kijken om zijn score te checken dan nog oog heeft voor de weg ...erg veilg )

wat doen jullie, kijken of luisteren ?
      Luisteren, behalve op ingewikkelde kruispunten. Dan kijk ik op het Heads Up Display van de auto. Ik hoef dus niet mijn ogen van de weg te halen maar uiteraard wel men concentratie, dus aanpassen snelheid is toch een noodzaak.

Comment

Luisteren en kijken. Staat tussen de toerenteller en de snelheidsmeter. Dus eigenlijk niet echt een afleider.
        Op de motor is het enkel luisteren en kijken als ik die Hollandse niet goed begrijp.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

vertrouwen, en tijd hebben doet veel

Comment

Ik kijk vooral naar de aanwijzingen van de GPS tussen de tellers in 't dashboard.

Comment

dat dacht ik

met zoveel vrouwen aan boord moet je wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                dat dacht ik

met zoveel vrouwen aan boord moet je wel

Meestal drie vrouwen en één hond... ook een teef.

Comment

kun je beter hebben

Comment

Vroeger kijken. sinds mijn gsm aan bluetoothoortje hangt meer luisteren. Muziek op de radio blijft gewoon spelen en passagiers hebben' geen last van die schreeuw gpsstem zo.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

altijd kijken. ik kijk op voorhand waar ik zal moeten afslaan zodat ik me op het moment zelf kan focussen op de verkeerssituatie en borden in plaats van de navigatie
                      lets have some more member berries

Comment

Mijnen eerste gps kon ik alleen maar luisteren. Was altijd verkeerd en was kwaad als je tegensprak. Wat een vooruitgang in ons huwelijksleven nu...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          altijd kijken. ik kijk op voorhand waar ik zal moeten afslaan zodat ik me op het moment zelf kan focussen op de verkeerssituatie en borden in plaats van de navigatie
                          de navigatie waarschuwt toch op voorhand?
                          "binnen 2km..., binnen 400m.. etc.."

Comment

natuurlijk maar ik luister liever naar muziek dan een zagende navigatie stem.
                            ook zit je soms met verschillende straten heel kort op elkaar. ben je vet met die waarschuwingen op voorhand
                            lets have some more member berries

Comment

kijken Die hollandse trees van volvo navigatie moet zwijgen
                              De vlaamse is onverstaanbaar soms dus kijk ik altijd eens snel.
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Eigenlijk ontbreekt er nog een keuze bij de poll, kijken EN luisteren.
                                Ik gebruik beiden.
                                www.skodaforum.eu

Comment

Working...
                                X