Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe "Hot Hatch"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe "Hot Hatch"

Mijn huidige wagen is beyond repair en ik ben dringend op zoek naar een nieuwe.

Nu heb ik een C220 break en deze keer zou ik voor een leuke, iets compactere wagen willen gaan.

Ik heb ze allemaal bekeken en blijf nog over met een Golf GTI Performance Pack en een BMW M135i. Automaat of handgeschakeld... daar moet ik ook nog over nadenken.

In feite is de Golf R meer tegenhanger voor de BMW, maar ik vind dat de R niet genoeg op tafel legt om zijn meerprijs tov de GTI te verantwoorden.
    De Audi S3 staat momenteel op 3, maar ik denk niet dat het nog wat wordt.

Anyways, ik hoor graag nog wat meningen voor ik de knoop doorhak. Testen moet ik nog doen, zaterdag ga ik de GTI rijden.

Prijsverschil GTI vs BMW zit rond de 5k in het voordeel van de GTI.
    77
    VW GOLF GTI "Performance" 2016
    33,77%
    26
    BMW M135i 2016
    66,23%
    51
    Last edited by ; 09/12/2015, 22:58.

Manueel of automaat zul je bedoelen.

Comment

90% hier gaat BMW zeggen.
      Het is voor de gemiddelde Vlaming het opperste geluk als je met een BMW rijdt.
      Ik ga voor de VW en als het kan toch de R.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Manueel of automaat zul je bedoelen.
        Inderdaad! Aangepast. thx

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Stem je dan ook even? Badge boeit me hoegenaamd niet in dit geval. Ik vind beide premium genoeg en de afwerking van de GTI zit op een bijzonder hoog niveau. Ik vind het interieur (en eigenlijk ook exterieur) van de Golf er beter uitzien dan de BMW. Smaken verschillen uiteraard, maar qua kwaliteit moet de Golf niet onderdoen.
        Last edited by ; 09/12/2015, 22:13.

Comment

Voor mij de BMW graag. RWD + 6 cil! En nu met de facelift een pak knapper.

Golf GTI clubsport geen idee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
            Voor mij de BMW graag. RWD + 6 cil! En nu met de facelift een pak knapper.

Golf GTI clubsport geen idee?
            Heb ernaar gekeken, maar ik heb het liever wat onopvallender.

6 cilinders en RWD zijn inderdaad USP's voor de BMW. Komt uiteraard ook met stuk hogere COO. Geven en nemen Dit wordt een bedrijfswagen, btw. Weliswaar zonder VAA (eenmanszaak).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duKKe Bekijk Berichten

ik vind dat de R niet genoeg op tafel legt om zijn meerprijs tov de GTI te verantwoorden.
              Niet akkoord hiermee
              Bij gelijke uitrusting is het prijsverschil niet zo groot
              En de R is echt wel een pak sneller dan een GTI hoor (ja je kunt een GTI chippen maar een R ook...)
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Niet akkoord hiermee
                Bij gelijke uitrusting is het prijsverschil niet zo groot
                En de R is echt wel een pak sneller dan een GTI hoor (ja je kunt een GTI chippen maar een R ook...)
                € 4000 verschil vind ik toch wel genoeg. En ja hij is sneller en ja, hij heeft haldex, maar moét het sneller en moét het 4x4? De GTI is bezwaarlijk traag te noemen en het sper levert zeer goed werk, lees ik overal.
                Ik ga zeker niet chippen, want ik moet niet perse de snelste zijn. Er zal altijd wel iemand sneller zijn. Het gaat meer om de funfactor. En tracken zal ik ook niet doen, waarschijnlijk.

Bon, het zijn uiteraard bedenkingen. Bedankt voor je mening!

Comment

Ik heb vorig jaar rond deze tijd ook een GTI 230 overwogen maar vond de R wel zijn meerprijs waard, maar is zoals je zegt persoonlijke keuze
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

Uit deze 2 de M135i.

Waarom? De facelift heeft de 1 enorm veel goed gedaan en omdat dit wsl de laatste kans is om nog een zescilinder te krijgen
                    in zo'n kleine speelse wagen. En als het kan met de 8-trapsautomaat.

Comment

Waarom de nieuwe Civic Type R niet overwegen? Is zowat de snelste hotchatch in zijn categorie. Vergelijkbare prestaties met een M3 en RS3.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Waarom de nieuwe Civic Type R niet overwegen? Is zowat de snelste hotchatch in zijn categorie. Vergelijkbare prestaties met een M3 en RS3.

TS wil iets onopvallender (post #6). als een golf GTI CS al te opvallend is, dan een civic zeker.

toen ik de topictitel las ('too many choices'), dacht ik hier een waslijst van hot hatches tegen te komen. viel dus wel effe tegen.
                        als het meer om de fun factor gaat (en ge niet gaat tracken), kunt ge alleen maar voor de RWD bmw kiezen.
                        Last edited by #166; 10/12/2015, 19:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duKKe Bekijk Berichten
                          € 4000 verschil vind ik toch wel genoeg. En ja hij is sneller en ja, hij heeft haldex, maar moét het sneller en moét het 4x4? De GTI is bezwaarlijk traag te noemen en het sper levert zeer goed werk, lees ik overal.
                          Ik ga zeker niet chippen, want ik moet niet perse de snelste zijn. Er zal altijd wel iemand sneller zijn. Het gaat meer om de funfactor. En tracken zal ik ook niet doen, waarschijnlijk.

Bon, het zijn uiteraard bedenkingen. Bedankt voor je mening!
                          Als het puur om de fun gaat, dan is de GTI inderdaad de leukere auto.
                          De R is klinischier. Efficiënter. Sneller en "beter". Maar daardoor ook een beetje saaier.

Maar Megane RS, Leon Cupra, Focus ST of RS,... vallen allemaal af?

En geen idee welke eenmanszaak je hebt, maar doe ne keer zot en koop een C63 break 2e-hands en zet hem om naar lichte vracht...
                          2012 Volkswagen Golf R

Comment

Ik stem voor de BMW omdat een Golf GTI voor petjesvolk is. Een GTI lach ik ook weg met mijn Volvo, terwijl ik voor een M135 al wat meer moeite moet doen.
                            Denk dat qua fungehalte een BMW met RWD toch wint, en in het antraciet ofzo ziet die er nog vrij stealthy uit.
                            Maar toch, de beste HotHatch is een Megane RS, geen discussie mogelijk.

Comment

De petjes zitten al jaren in de 1 reeks hoor.
                              Ge moet uwe Volvo niet vergelijken met een standaard Gti.
                              Tune de Gti op dezelfde manier als uwen Volvo en kijk dan eens.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                Die ziet eruit, zeg Ik weet dat hij een van de beste is op het moment, maar dat ga ik niet doen. Ik vind hem niet mooi en ik ben ook geen 20 meer. Het mag er wat "volwassener" uitzien.

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                                TP wil iets onopvallender (post #6). als een golf GTI CS al te opvallend is, dan een civic zeker.

toen ik de topictitel las ('too many choices'), dacht ik hier een waslijst van hot hatches tegen te komen. viel dus wel effe tegen.
                                als het meer om de fun factor gaat (en ge niet gaat tracken), kunt ge alleen maar voor de RWD bmw kiezen.
                                Sorry Ik heb de lijst al afgewerkt voor het grootste stuk. Deze twee zijn zowat de grootste kanshebbers. Toen ik de titel schreef was ik nog van plan om meer keuzes te geven, maar uiteindelijk zou het toch neerkomen op deze twee.

Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
                                Als het puur om de fun gaat, dan is de GTI inderdaad de leukere auto.
                                De R is klinischier. Efficiënter. Sneller en "beter". Maar daardoor ook een beetje saaier.

Maar Megane RS, Leon Cupra, Focus ST of RS,... vallen allemaal af?

En geen idee welke eenmanszaak je hebt, maar doe ne keer zot en koop een C63 break 2e-hands en zet hem om naar lichte vracht...
                                Ik heb even genoeg van Mercedes. Heb er 5 gehad. En ik ben een consultant, dus een lichte vracht ligt moeilijk. Plus, ik koop een hatch omdat ik daarin ook soms al eens een kind kan meenemen. Anders zou ik een Cayman ofzo kopen.

En ja, die auto's die je noemt vallen af. Dat heeft te maken met imago, looks en het feit dat ze (buiten de ST) te hardcore zijn voor mij.

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                Ik stem voor de BMW omdat een Golf GTI voor petjesvolk is. Een GTI lach ik ook weg met mijn Volvo, terwijl ik voor een M135 al wat meer moeite moet doen.
                                Denk dat qua fungehalte een BMW met RWD toch wint, en in het antraciet ofzo ziet die er nog vrij stealthy uit.
                                Maar toch, de beste HotHatch is een Megane RS, geen discussie mogelijk.
                                "Petjesvolk" wat is dat? Ik wist niet dat dit soort auto's gelieerd zou zijn aan een bepaalde groep mensen. En wat dan nog?

En zoals ik al zei: er zal altijd iemand sneller zijn. In dit geval misschien jij met je Volvo. En gas geven en in een rechte lijn rijden kan iedereen. Het is in het bochtenwerk dat het verschil wordt gemaakt imo en daar scoort de GTI met zijn sper natuurlijk heel goed.

Megan RS is inderdaad een van de betere, maar voor mij geen optie. Of het de beste is, dat weet ik niet. Afhankelijk van de reviewer durft dat al wel 'ns verschillen

Comment

Ik heb voor de M135i gekozen maar zou in dit segmetn voor een Cupra gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    Ik heb voor de M135i gekozen maar zou in dit segmetn voor een Cupra gaan.
                                    Zeer terechte keuze, de Leon Cupra. Ik heb nog voor Seat gewerkt en ik wil daar niet elke dag aan herinnerd worden ^^ Zelfde met de Octavia RS, trouwens. Zag hem onlangs staand en zag er zeker niet onleuk uit.

Comment

Kiezen tussen 2 wagens is dat die 'Too many choices'?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Droog je tranen Gixxer

Een M135i is nu wel niet de doorsnee 318d met 16 inch putdeksel waar de leasemiddenkader een knobbel van in de broek krijgt.

Comment

Working...
                                        X