Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe "Hot Hatch"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Factuurdatum is niet steeds gelijk aan inschrijvingsdatum. Dus klopt wat Dutry zegt.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Factuurdatum is niet steeds gelijk aan inschrijvingsdatum. Dus klopt wat Dutry zegt.
      Dat weet ik.

In de garages waar ik verkoper was, was het de factuurdatum naar de klant toe die telde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duKKe Bekijk Berichten
        Vandaar: factuurdatum.

Zoals quasi met alle consumentenproducten.
        Bij VW is het ook nog steeds factuurdatum die telt voor garantie normaal gezien.
        bvb als de wagen wordt ingeschreven op maandag en vrijdag wordt de wagen afgehaald dan telt normaal gezien de datum van afdrukken factuur (meestal dag van levering).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
          dus als een wagen 6 maand in de showroom staat vooraleer hij verkocht wordt, ben je op je wettelijke garantie van bv 2 jaar reeds 6 maand garantie kwijt... geloof ik niets van!
          Toch is het waar, ik heb het voor gehad op men clio, er was 2jaar extra garantie bijgekocht dus zou je denken dat je 4jaar garantie hebt!
          De wagen had eerst nog 3 maand in de showroom gestaan 0 km gereden.
          3jaar en 10 maanden later gaat men vitessebak voor de 2de maal kapot en ik naar de garage voor een andere vitessebak...ahja ik had toch 4jaar garantie!!! Sorry maar uw garantie is juist 2weken verlopen....daar sta je dan

Comment

• Op welke consumptiegoederen is de wettelijke garantie van toepassing?

De wettelijke garantie geldt voor alle lichamelijke roerende voorwerpen zoals auto’s, koelkasten, meubels, dieren, … met uitzondering van:
            • water, gas en elektriciteit;
            • goederen die in uitvoering van een beslag of gerechtelijk zijn verkocht.

De wettelijke garantie geldt niet voor onroerende goederen.
            Welke gebreken vallen onder de wettelijke garantie?

De non-conformiteit van het consumptiegoed, d.w.z. wanneer het geleverde goed niet overeenkomt met het gevraagde of bestelde goed.
            De consument kan de wettelijke garantie echter niet inroepen voor termijnwijzigingen of wijzigingen van leveringsplaats of voor gebreken waarvan hij kennis had op het ogenblik van de verkoop.
            Hoe lang is de garantietermijn?

De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit van het geleverde goed wordt vastgesteld binnen de 2 jaar vanaf de levering van het goed.
            De wettelijke garantie begint te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument.
            • Indien het goed defect gaat binnen de eerste zes maanden na de levering, wordt verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.
            • Indien het defect van het goed meer dan zes maanden na de levering wordt vastgesteld, dan moet u als consument bewijzen dat het goed niet-conform was op het moment van de levering.

Voor tweedehandsgoederen kan de garantietermijn worden verkort, maar hij mag niet korter zijn dan 1 jaar.
            Wat moet u doen wanneer u een gebrek vaststelt?

De verkoper zo spoedig mogelijk informeren.
            Het verkoopcontract kan de termijn waarover u beschikt om een gebrek te signaleren wel beperken. Deze termijn kan echter niet korter zijn dan twee maanden.
            In principe verjaart de rechtsvordering van de consument binnen een termijn van een jaar vanaf de vaststelling van het gebrek.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
              Toch is het waar, ik heb het voor gehad op men clio, er was 2jaar extra garantie bijgekocht dus zou je denken dat je 4jaar garantie hebt!
              De wagen had eerst nog 3 maand in de showroom gestaan 0 km gereden.
              3jaar en 10 maanden later gaat men vitessebak voor de 2de maal kapot en ik naar de garage voor een andere vitessebak...ahja ik had toch 4jaar garantie!!! Sorry maar uw garantie is juist 2weken verlopen....daar sta je dan
              Indien dit echt toepasbaar is, dan is de logica in deze ver zoek... en eigenlijk schandalig naar de consument toe. Ik kan alleen maar reflecteren naar mijn autogeschiedenis en bij de laatste wagen die ik nieuw aangekocht heb, staat duidelijk op tot wanneer de garantie loopt (in mijn geval telde de factuurdatum) => aangekocht op 26/09/2013 en garantie tot 26/09/2016.
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                Indien dit echt toepasbaar is, dan is de logica in deze ver zoek... en eigenlijk schandalig naar de consument toe. Ik kan alleen maar reflecteren naar mijn autogeschiedenis en bij de laatste wagen die ik nieuw aangekocht heb, staat duidelijk op tot wanneer de garantie loopt (in mijn geval telde de factuurdatum) => aangekocht op 26/09/2013 en garantie tot 26/09/2016.
                Welk merk?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Peugeot 207 cc dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

... 3jaar en 10 maanden later gaat men vitessebak voor de 2de maal kapot ...

tweede keer? gij kunt nie rijen, dokter!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                      tweede keer? gij kunt nie rijen, dokter!
                      Ik weet het Maar het schijnt kan geen ene van al die clio rs mannen tegoei rijen heb zelfs weet van ene die na 2500km zijne er al door knalde

Comment

Ik weet het Maar het schijnt kan geen ene van al die clio rs mannen tegoei rijen heb zelfs weet van ene die na 2500km zijne er al door knalde

wat voor een kalf is dat dan?!

Comment

• Bon.

GTI besteld. Automaat en Adaptive Chassis Controle.

Ik denk niet dat ik me 't zal beklagen. 5 jaar onderhoudscontract erbij, waarvan 2 jaar gratis met de huidige actie. Vond ik een goeie deal. Renting bij VW zit momenteel ook heel scherp.

Comment

• Gene coiffeurmobiel dus, nice !

Comment

• Proficiat met je aankoop!

Comment

• Ik ben voor de gti gegaan voor fiscale redenen....proficiat met je aankoop.

Comment

• congratz!
                                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Working...
                                  X