Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandenmaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bandenmaat

Welke bandenbreedtes kunnen er op een velg van 10" breed? Is daar één of andere formule voor ? Welke is de meest gunstige maat ?
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

In principe kan er alles op. Het gaat alleen enorm getrokken zijn als er een smalle band op komt.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ik denk dat je sowieso altijd naar de wettelijk toegelaten bandenmaat voor de betreffende auto moet kijken maar op zo'n velg zou ik een 275-285 of 295 leggen.

Comment

Ongeveer van 265 tot 295 gaat uw band er nog vrij normaal gaan uitzien op een 10 velg.

Comment

Minimum is 255
          Maximum is 285
          Ideaal is 265 of 275

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marioman Bekijk Berichten
            Minimum is 255
            Maximum is 285
            Ideaal is 265 of 275
            Correct. Zeker geen 295 wat jakkel beweert......

Comment

dat ligt allemaal van de hoogte van de band af.
              ik had op de dodge 305/70R16,5 op 8,75" velgen en daar lag origineel 245 op. gaat perfect.

zelf op men smalle staalvelgen ging het (met moeite). dacht 7,5" breed?

die tabellen zijn allemaal leuk, maar tis een heel verschil om een 285/35R19 op 10" breed te leggen, dan een 305/70R16 op een 8" velg.
              want volgens die tabellen mogen mijn originele 245's niet op mijn originele staalvelgen liggen, en die werd ermee geleverd.

nog een schoontje: 235 op 5,5" velgjes 13" groot:

ff paar grotere fotos voor geintresseerden met een origineel wiel erbij

vooraan lag er 205 op die 5,5"
              Last edited by ; 16/12/2015, 08:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Lulkoek, zwartpaardje. Ze leggen bij BMW een 255 op een 8,5. Een 10 is 38,1 mm breder dan een 8,5 velg, een 295 is 40 mm breder dan een 255. Dus... de 295 op de 10 gaat 1,9 mm 'boller' staan dan de 255. Jaja, dat gaat zeker niet lukken zeker? ....Blijven proberen jongen.

En nog ter info, dit is achteraan een 255 op een 8 velg, op m'n E46 van weleer. Die staat nog 10,8 mm boller dan een 295 op een 10. Dus, zelfs een 305 zou nog probleemloos op een 10 gelegd kunnen worden, dat zou hetzelfde effect geven.

Comment

10 breed past zelf op een 205, het is gewoon extreem getrokken en illegaal.
                  Maar het lukt wel.

10" op 205/45/17

10" op 255/40/17

Comment

Alles gaat uiteraard, ik heb het over de veilige en normale toestanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Kan zeker en vast.
                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Bedankt alvast voor de input . Deze heb ik ondertussen gevonden, lijkt mij de trend van wat hier wordt gezegd.

of hier : http://www.banden-pneus-online.be/eq...en-advies.html
                        BMW M2 Coupé
                        Audi S5
                        Nobody is Perfect!

Comment

Deze afmeting, ik heb ze met rode pijl aangeduid, zal mijns inziens eveneens variëren naar gelang de velgbreedte. Ik heb ook de indruk dat daar geen enkele aanduiding (maat) wordt voor aangegeven op de band zelf en dat die voor een aantal bandbreedtes dezelfde zal zijn. Maar als je dan hierboven ziet hoe een 205/45 nog op een 10" velg kan gemonteerd worden moet daar wel heel wat rek mogelijk zijn. Maar of dat nog veilig is, is nog maar een andere vraag.

bandstructuur.jpg
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

Comment

Ik ben zinnens als wintervelg op mijn toekomstige M2 een BMW 513M velg te leggen: vooraan 18x9 ET29 met 235-40 en achtertaan 18x10 ET40 met 255-40.
                            Of eventueel 4 keer Velg 18x9 ET29 met vooraan 235-40/18 en achter 255-40/18.
                            Originele ligt op de M2 als OEM zomerset de 437M, vooraan 19x9 ET29 245-35 en achteraan 19x10 ET40 met 265-35.
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

Comment

Ach, je moet niet teveel naar die lijstjes kijken. Die geven enkel weer wat het meest gebruikelijk is. De BMW F10 M5 heeft standaard achteraan een 295 op een 10 liggen, toch wel een redelijk performante wagen denk ik dan. Allemaal mooi met OEM stempeltjes op velgskes, sterretjes op bandjes enzomeer, zwart paardje zal blij zijn.
                              Last edited by Jakkel; 17/12/2015, 13:56.

Comment

Ik gebruik hier deze site voor:

Tire Tech Information - The Wheel Fitment, Tyre Stretch, Rolling Radius and Speedometer Error Calculator. Play with specs, try different settings, compare results

Hier kan je alle parameters invoeren die je nodig hebt.

Comment

Cool, daar kan je zelfs een 375 op een 4 velg leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                                    Ik gebruik hier deze site voor:

Tire Tech Information - The Wheel Fitment, Tyre Stretch, Rolling Radius and Speedometer Error Calculator. Play with specs, try different settings, compare results

Hier kan je alle parameters invoeren die je nodig hebt.
                                    Een goeie, bedankt !
                                    BMW M2 Coupé
                                    Audi S5
                                    Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                                      Een goeie, bedankt !
                                      Alleen zegt die niet wat kan, en wel kan. En net dat was je vraag.

Comment

Working...
                                      X