Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 Wagon 2.2D VS Volvo V60 D3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda 6 Wagon 2.2D VS Volvo V60 D3

Bij de aankoop van mijn volgende wagen zijn dit 2 grote kanshebbers.
    Altijd al een voorliefde gehad voor Volvo en na een testrit met een V60 D3 een tijdje geleden was ik helemaal verkocht.
    Met de Mazda nog niet gereden maar als ik de testen mag geloven zou die zeer goed moeten rijden en hij ziet er dan ook nog eens verdomd goed uit!
    Testrit staat binnenkort op de planning.
    Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande modellen, en welke zouden jullie kiezen? Hoe verhouden deze zich op het gebied van rijbeleving, wegligging, feedback van bedieningsorganen,verbruik, onderhoudskosten,....
    Gezien mijn voorliefde voor Volvo neig ik iets meer naar de V60. Minpunt bij de V60 vind ik dan weer de iets of wat "kleine" koffer.
    Zijn hier nog mensen die de V60 gebruiken als gezinsauto? (2 kleine kinderen)

Graag jullie mening!
    33
    Mazda 6 Wagon 2.2D
    48,48%
    16
    Volvo V60 D3
    51,52%
    17

bij ons op't werk rijden de collega's met de Mazda 6, ik heb de V60 gekozen en we rijden regelmatig met elkaar mee in elkaars auto en de collega's zouden toch liever de v60 hebben ipv de Mazda ondanks meer pk's voor de Mazda(opties lopen min of meer gelijk)
    v60(met achterbank) is idd kleiner van koffer tov de Mazda, achterbank zal ongeveer gelijk uitkomen

"comfort"(oa aanvoelen materiaal) is ietsje beter in de Volvo dan in de Mazda(alhoewel dit eerder een subjectief gegeven is maar beaamt wordt door de collega's), ik moet wel toegeven dat de mazda me wel positief verrast heeft maar toch nog niet overtuigd heeft(ben wel volvoliefhebber)
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Komt een gelijkaardig uitgeruste Mazda niet goedkoper uit? Of zijn de kortingen zo groot bij Volvo? (Mijn ervaring zegt me dat in het algemeen de prijzen van de Mazda lager zouden moeten liggen, maar dat de kortingen bij volvo wel groter zijn. Maar het lijkt met niet direct dat de grotere kortingen het prijsverschil compenseren?)

Onderhoudskosten zouden bij Mazda ook een stuk lager moeten liggen. Prijzen van normaal onderhoud liggen merkbaar lager (volgens onderzoek).

Tzijn wel 2 wagens die ook bij mij bovenaan op het lijstje zouden staan in dat genre. Kga er toch nog eens over moeten nadenken waar mijn stem naar uit gaat!

Comment

Mijn 2 favoriete wagens van het segment, dit is een moeilijke!
        - Qua financiele aspect zal de Mazda zeker en vast de winnaar zijn, normaal al bij aankoop maar zeker in onderhoud en kosten, ik heb met mazda gereden en die onderhoudskosten zijn een lachertje ivm al de andere merken waar ik mee reed (wel benzine).
        - Qua looks weet ik het niet, de mazda is echt wel een lel van een auto en is iets sportiever maar de volvo ziet er degelijker, robuuster uit.
        - Qua rijgedrag denk ik dat de mazda ook iets beter zal zijn, de pfl reed al goed (zelf mee gereden) en de fl is er een stuk op vooruit gegaan blijkbaar, de volvo zal wel iets meer comfort bieden veronderstel ik.

Als ik alles afweeg wint de Mazda maaaar ik heb toch de Volvo gekozen, gewoon een gevoel. Moest ik zelf voor de keuze staan (wat binnekort mss wel is) zou ik wel eerder vor de mazda gaan omdat die zijn prijs dan zou doorwegen

Comment

Idd, niet gemakkelijk!
          Een testrit met de Mazda kan de keuze mss wel makkelijker maken.
          Het zal sowieso geen nieuwe worden maar een jonge 2dehands met weinig kms. (max 40000)

Comment

Ik heb 3j geleden voor dezelfde keuze gestaan bij het kiezen van nieuwe leasewagen.
            Voor de Mazda gekozen want:
            - groter (achterbank en koffer)
            - mooier (met de facelift is de V60 wat saaier geworden vind ik)
            - 2l diesel V60 vond ik toch wat minder dan de 2.2l diesel van de Mazda 6 (klein verschil hoor)
            - in leasing veel goedkoper.
            - Mazda kon ik vanbinnen aankleden met het witte leder, in de Volvo zat je met het R-Design altijd vast aan zwarte zetels. Spijtig want Volvo heeft prachtige lederen zetels in allerlei kleuren, maar dus niet met R-Design.

Als je voor de Mazda 6 wil gaan, zou ik wel de facelift versie nemen.
            Interieur is nog verbeterd.
            Ophanging is wat aangepast, ik vind de mijne zeker niet slecht (verre van!), maar zou iets meer in balans zijn volgens de boekjes.
            Maar ook de radio is een nieuw systeem, en dat is wel echt een pak beter en wordt nog verder onderhouden.
            Mijn systeem is qua MP3 functionaliteit echt bedroevend. Radio, CD is goed, TomTom navigatie valt wel mee, maar lage resolutie scherm, maar dat is bij iedere TomTom.

Comment

(bijna) basis motor D3 vergelijken met top 2.2 van Mazda?
              voor mij is dat raar, waarom niet vergelijken met een D4 of 5?

Mazda is ook heel ruim, V60 eerder klein

Comment

De huidige D3 heeft 150 pk, net als de Mazda. Enkel het koppel van de Mazda is iets hoger.
                Dus volgens mij geen rare vergelijking.

Comment

Ik heb 9 jaar gereden met twee volvos S60,en rij nu met een mazda 2,2 van 2010. MAZDA rijdt goed en fijn,maar volvo is voor mij gewoonweg een klasse hoger op elk vlak. Mijn volgende wagen zal opnieuw volvo zijn.

Comment

Ik lees dat het een jonge tweedehands zal worden. Heeft de Mazda dan reeds de facelift? Als het een pre-facelift is zou ik voor de volvo kiezen, anders is het moeilijk en hangt het vooral van je persoonlijke voorkeur. De modellen hebben bv een totaal verschillend interieur.

Comment

Optie 3 : VW Passat.

Comment

Ik stond ook voor dezelfde keuze, en het is toch de mazda geworden. De koffer van de v60 is gewoon te klein, en het interieur van de mazda fl is veel mooier.

Comment

Kan het nog saaier?

Comment

De keuzemogelijkheid "geen van beiden" ontbreekt in je poll.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
                              Ik heb 9 jaar gereden met twee volvos S60,en rij nu met een mazda 2,2 van 2010. MAZDA rijdt goed en fijn,maar volvo is voor mij gewoonweg een klasse hoger op elk vlak. Mijn volgende wagen zal opnieuw volvo zijn.
                              Akkoord, en ik ben Mazda-rijder ;-)

als je dus Volvo gaat rijden voor zelfde budget gaat deze kleiner en/of minder krachtig zijn

S60 en V70 zijn kwa grootte te vergelijken met Mazda

Comment

De v70 is toch nog een stuk groter, maar een stuk duurder...

Comment

Touch and feel is moeilijk te omschrijven altijd hé, maar als je beide modellen rijdt, zal je toch altijd moeten toegeven dat de Volvo net dat beetje meer premium gevoel geeft.
                                  Ik heb net zelf een Volvo XC60 besteld, komende uit een Peugeot 508. Hoewel ik altijd zeer tevreden was over de Peugeot, staat een Volvo gewoon op een ander niveau.

Voor mij ook de V60 dus. Al zou ik met kleine kinderen nooit kiezen voor zo'n lifestyle break.
                                  Toen mijn kinderen die leeftijd hadden, vond ik het genot van een monovolume ruimschoots primeren boven het rijden met een snel uitziende break.

Comment

rijbeleving en feedback: Mazda
                                    ruimte: Mazda
                                    zitcomfort: Volvo
                                    cruise-capaciteiten: Volvo
                                    electronica-interface: Volvo, tenzij het een recente Mazda 6 is
                                    looks aan de buitenkant: wat mij betreft gaan ze gelijk op, maar de Mazda heeft net dat beetje meer schwung

Hangt er dus allemaal maar van af waar je prioriteit aan geeft

Comment

Mazda6 vergelijken

Ervaar hoe de Mazda6 zich verhoudt tot de Volvo V60

De Mazda6 is krachtig, sportief en eigenzinnig. Het revolutionaire design benadrukt de kracht en energie van de auto. Met het vernieuwde interieur rijdt u zowel privé als zakelijk erg comfortabel.

• [*=center]Mazda6 2015
                                        [*=center]VS
                                        [*=center]Volvo V60

• [*=center]Mazda6
                                        [*=center]model
                                        [*=center]Volvo V60

• [*=center]€ 28.990
                                        [*=center]Prijs
                                        [*=center]€ 34.495

• [*=center]2 liter, 4 cilinders
                                        [*=center]Motor
                                        [*=center]4-cilinder turbo

• [*=center]145 pk
                                        [*=center]Max. vermogen
                                        [*=center]115 pk

• [*=center]210 Nm
                                        [*=center]Max. koppel
                                        [*=center]270 Nm

• [*=center]9,5 s
                                        [*=center]0-100 km/h
                                        [*=center]12,7 s

• [*=center]208 km/h
                                        [*=center]Topsnelheid
                                        [*=center]185 km/h

• [*=center]129 g/km
                                        [*=center]Co2-uitstoot
                                        [*=center]110 g/km

• [*=center]A
                                        [*=center]Energielabel
                                        [*=center]A

Ons oordeel per auto

• [*=left]Mazda6 2015
                                        • [*=left]Unieke SKYACTIV TECHNOLOGY
                                          [*=left]Strakke wegligging
                                          [*=left]Geschikte reisauto door geluidsdempende materialen
                                          [*=left]Uitgebreide veiligheidssystemen

• Bekijk de Mazda6 2015

[*=left]Volvo V60
                                        • [*=left]Comfortabel en dynamisch
                                          [*=left]Hoge prijs
                                          [*=left]Geen scherp stuurgevoel

Algemeen oordeel

De Volvo V60 is comfortabel en dynamisch, maar heeft een hoge prijs. De Mazda6 is en blijft een sportieve auto die zich onderscheidt met zijn geweldige wegligging en stuurgedrag. Door de verdere ontwikkeling van alle onderdelen van de auto, dus niet alleen de motoren, maar ook bijvoorbeeld carrosserie en onderstel, verhoogt Mazda de prestaties terwijl het verbruik en de uitstoot beperkt worden.

Comment

Vandaag mijn mazda6 skycruise gaan oppikken bij de dealer, en hij rijdt fantastisch!!!

Comment

Working...
                                        X