@Brammelo: wat versta jij onder cruise capaciteiten?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 6 Wagon 2.2D VS Volvo V60 D3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten@Brammelo: wat versta jij onder cruise capaciteiten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenVan hier naar Frankfurt bollen zonder stoppen, en aanvaardbaar fris uitstappen. Dat lukt, vind ik, beter in de Volvo dan in de Mazda. De Volvo mist dan weer een soort van betrokkenheid bij 't rijden die de Mazda wel heeft. Let op, 't zijn nuances he. 't Is niet dat de ene aanvoelt als een sportbak en de andere als een vrachtwagen.
Comment
-
Na 10 uur rijden stap ik fris en zonder pijn uit mijn 6 maar met de golf met sportzetels is dit geen waar .
Na 2 uur heb ik al pijn in mijn rug .- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenNa 10 uur rijden stap ik fris en zonder pijn uit mijn 6 maar met de golf met sportzetels is dit geen waar .
Na 2 uur heb ik al pijn in mijn rug .
Met om het even welke Mazda nooit voorgehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenNa 10 uur rijden stap ik fris en zonder pijn uit mijn 6 maar met de golf met sportzetels is dit geen waar .
Na 2 uur heb ik al pijn in mijn rug .
Maar hier gaat het over volvo en mazda,en volvo gaat zeker niet onderdoen qua zetels tov mazda
Comment
-
Geen slecht woord over men ex mazda 3 en de cx-5 van mijn ouders maar de zetels vind ik toch verre van een goede eigenschap bij mazdas. De zittingen van mijn 3 waren gewoon te kort, zijdelingse steun was ook nergens te bespeuren. Die zetels van de cx5 zijn al beter maar als ik deze vergelijk met die van men Laguna dan hebben ze nog wat werk bij mazda op dat punt.
Comment
-
Wie op dat vlak een grondige keuze wil maken, die huurt een dag elk van deze auto's en rijdt er een hele dag mee rond.
Met de golf vroeger, dacht ik dat het comfortabel reizen was, met de Mondeo dacht ik dat het nog veel comfortabeler was, beter ook dan de Passat die tussendoor een paar jaar dienst gedaan heeft. Met de Volvo ben ik qua reiscomfort naar mijn gevoel in een andere dimensie terecht gekomen. Wel een V70, en of de V60 op dat vlak op hetzelfde niveau zit weet ik niet.
Ik wou hiermee vooral zeggen dat je steeds denk dat je een comfortabele wagen hebt totdat je op reis gaat met een volgende die op dat vlak een pak beter doet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenWie op dat vlak een grondige keuze wil maken, die huurt een dag elk van deze auto's en rijdt er een hele dag mee rond.
Met de golf vroeger, dacht ik dat het comfortabel reizen was, met de Mondeo dacht ik dat het nog veel comfortabeler was, beter ook dan de Passat die tussendoor een paar jaar dienst gedaan heeft. Met de Volvo ben ik qua reiscomfort naar mijn gevoel in een andere dimensie terecht gekomen. Wel een V70, en of de V60 op dat vlak op hetzelfde niveau zit weet ik niet.
Ik wou hiermee vooral zeggen dat je steeds denk dat je een comfortabele wagen hebt totdat je op reis gaat met een volgende die op dat vlak een pak beter doet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenWie op dat vlak een grondige keuze wil maken, die huurt een dag elk van deze auto's en rijdt er een hele dag mee rond.
Ik wou hiermee vooral zeggen dat je steeds denk dat je een comfortabele wagen hebt totdat je op reis gaat met een volgende die op dat vlak een pak beter doet...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenDan heb je nog nooit met een Mazda gereden, maar denk je ( weet je dus niets, anders moet je niet denken ) dat of heb je dat van horen zeggen.
Comment
-
ik heb meer dan 300.000km met Volvo gereden, zo ook met Ford, met Skoda, allemaal leuke wagens, maar Freude am Fahren heb ik nu wel al sinds een half jaar en 23.000km met de Mazda 6 skyactiv-D 175pk. de zetels zitten uitstekend voor mijn 187cm, de handgeschakelde bak is beter dan eender welk voertuig waar ik al mee reed, en de motor draait mooi soepel, stil en gewillig. Kan ik niet 100% van de V60 zeggen. Volvo is zondermeer goed, maar hun prijszetting is echt niet wat ze zou moeten zijn. en daarenboven, ik heb twee kleine mannen, de koffer van de V60 is écht niet daarvoor bemeten, tenzij ge op reis gaat met bagage tot onder het dak. maar dan nog... trouwens,, in de actuele autogids staat een mooie zevenkamp, met een verrassend gedeelde tweede plaats... http://www.autogids.be/autotests/ver...reak-2016.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichtenik heb meer dan 300.000km met Volvo gereden, zo ook met Ford, met Skoda, allemaal leuke wagens, maar Freude am Fahren heb ik nu wel al sinds een half jaar en 23.000km met de Mazda 6 skyactiv-D 175pk. de zetels zitten uitstekend voor mijn 187cm, de handgeschakelde bak is beter dan eender welk voertuig waar ik al mee reed, en de motor draait mooi soepel, stil en gewillig. Kan ik niet 100% van de V60 zeggen. Volvo is zondermeer goed, maar hun prijszetting is echt niet wat ze zou moeten zijn. en daarenboven, ik heb twee kleine mannen, de koffer van de V60 is écht niet daarvoor bemeten, tenzij ge op reis gaat met bagage tot onder het dak. maar dan nog... trouwens,, in de actuele autogids staat een mooie zevenkamp, met een verrassend gedeelde tweede plaats... http://www.autogids.be/autotests/ver...reak-2016.html
Dat paste allemaal in de koffer van V60, er stond zelf nog zo'n koelbox op 12V in de koffer aangesloten.
Na 10 uur rijden fris en monter 1100 km van huis uitgestapt zonder klachten, terugkeren net hetzelfde gedaan.
Als ik met mijn vorige wagen(seat leon) naar brussel reed had ik al rugklachten na die 50 km2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Persoonlijk de Volvo maar de Mazda is echt een top wagen. Veel hoger niveau dan vele andere concurenten zoals bvb AvensisBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Eigenlijk zou je de twee wagens écht eens tegenover mekaar moeten zetten, zowel Volvo als Mazda zijn lang partners van Ford geweest, het heeft de twee merken doen overleven, maar meer ook niet. Ze zijn pas -terug- beter geworden nadat Ford er z'n vingers vanaf gehaald heeft... Zou dus nog een mooie driekamp zijn, de Volvo V60 tegen Mazda 6 tegen Ford Mondeo. Heren journalisten? Tegen de concurrentie uit de premiumhoek (MB, VAG, BMW) heeft de Mazda zich in de 7-kamp van de huidige Autogids uitgave wel degelijk héél sterk gepositioneerd.
Comment
Comment