Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 Wagon 2.2D VS Volvo V60 D3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

@Brammelo: wat versta jij onder cruise capaciteiten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      @Brammelo: wat versta jij onder cruise capaciteiten?
      Van hier naar Frankfurt bollen zonder stoppen, en aanvaardbaar fris uitstappen. Dat lukt, vind ik, beter in de Volvo dan in de Mazda. De Volvo mist dan weer een soort van betrokkenheid bij 't rijden die de Mazda wel heeft. Let op, 't zijn nuances he. 't Is niet dat de ene aanvoelt als een sportbak en de andere als een vrachtwagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        Van hier naar Frankfurt bollen zonder stoppen, en aanvaardbaar fris uitstappen. Dat lukt, vind ik, beter in de Volvo dan in de Mazda. De Volvo mist dan weer een soort van betrokkenheid bij 't rijden die de Mazda wel heeft. Let op, 't zijn nuances he. 't Is niet dat de ene aanvoelt als een sportbak en de andere als een vrachtwagen.
        Dan heb je nog nooit met een Mazda gereden, maar denk je ( weet je dus niets, anders moet je niet denken ) dat of heb je dat van horen zeggen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Na 10 uur rijden stap ik fris en zonder pijn uit mijn 6 maar met de golf met sportzetels is dit geen waar .
          Na 2 uur heb ik al pijn in mijn rug .
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
            Na 10 uur rijden stap ik fris en zonder pijn uit mijn 6 maar met de golf met sportzetels is dit geen waar .
            Hier dezelfde ervaring. Vroeger met de golf I & II of passat, altijd geradbraakt aankomen.
            Met om het even welke Mazda nooit voorgehad.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
              Vroeger nog met de golf naar spanje gereden met de 2 kinderen,nooit geen probleem ondervonden hoor.
              Maar hier gaat het over volvo en mazda,en volvo gaat zeker niet onderdoen qua zetels tov mazda

Comment

Geen slecht woord over men ex mazda 3 en de cx-5 van mijn ouders maar de zetels vind ik toch verre van een goede eigenschap bij mazdas. De zittingen van mijn 3 waren gewoon te kort, zijdelingse steun was ook nergens te bespeuren. Die zetels van de cx5 zijn al beter maar als ik deze vergelijk met die van men Laguna dan hebben ze nog wat werk bij mazda op dat punt.

Comment

Wie op dat vlak een grondige keuze wil maken, die huurt een dag elk van deze auto's en rijdt er een hele dag mee rond.

Met de golf vroeger, dacht ik dat het comfortabel reizen was, met de Mondeo dacht ik dat het nog veel comfortabeler was, beter ook dan de Passat die tussendoor een paar jaar dienst gedaan heeft. Met de Volvo ben ik qua reiscomfort naar mijn gevoel in een andere dimensie terecht gekomen. Wel een V70, en of de V60 op dat vlak op hetzelfde niveau zit weet ik niet.

Ik wou hiermee vooral zeggen dat je steeds denk dat je een comfortabele wagen hebt totdat je op reis gaat met een volgende die op dat vlak een pak beter doet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                    Wie op dat vlak een grondige keuze wil maken, die huurt een dag elk van deze auto's en rijdt er een hele dag mee rond.

Met de golf vroeger, dacht ik dat het comfortabel reizen was, met de Mondeo dacht ik dat het nog veel comfortabeler was, beter ook dan de Passat die tussendoor een paar jaar dienst gedaan heeft. Met de Volvo ben ik qua reiscomfort naar mijn gevoel in een andere dimensie terecht gekomen. Wel een V70, en of de V60 op dat vlak op hetzelfde niveau zit weet ik niet.

Ik wou hiermee vooral zeggen dat je steeds denk dat je een comfortabele wagen hebt totdat je op reis gaat met een volgende die op dat vlak een pak beter doet...
                    + De mens persoonlijk verandert ook + de auto's zelf evolueren ook.
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

Er zit een nuance verschil tussen V70 en V60, in het comfortvoordeel voor de V70.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                        Dan heb je nog nooit met een Mazda gereden, maar denk je ( weet je dus niets, anders moet je niet denken ) dat of heb je dat van horen zeggen.
                        Ik heb nog nooit met de 6 Frankfurt heen en weer gedaan, enkel een testrit van een uur. Ditto voor de nieuwe Volvo. Ik kan dus alleen op basis daarvan vergelijken. En op basis daarvan: ik vond de zetels van de Volvo beter. Aangezien ik al eerder met andere Volvo's (vorige S60) gereden heb (wel naar Frankfurt), denk ik er uit te kunnen besluiten dat je met de Volvo waarschijnlijk frisser aankomt dan met de Mazda. Ik rijd nu met een Saab, ik heb dus wel ongeveer een referentiepunt qua goede zetels, en die van de Mazda 6 (ook de nieuwe) zitten minder goed. Let op: dit is voor mij 't geval. Maar dat is niet noodzakelijk voor iedereen zo. Ik vind de sportzetels in een TT bijvoorbeeld slechter dan de standaardzetels, want ze geven mij te weinig steun ter hoogte van de lende. Maar er zijn een hoop TT-rijders die er anders over denken en de sportzetels kiezen. De zetels in een MX-5 vind ik dan weer perfect, maar niet iedereen is het daarmee eens. Kan dus best zijn dat iemand anders de zetels in een Mazda 6 anders aanvoelt. Voor mij zijn 't allebei comfortabele auto's, zowel de 6 als de Volvo, maar de Volvo lijkt me net wat comfortabeler. Tegelijk is de ophanging in de Volvo van zo'n aard dat ik er te vaak het raden naar heb wat er nu precies op de weg gebeurt. Vind ik ook niet leuk, dus de Volvo zou voor mij om die reden afvallen. 't Is geen kwestie van waarheden, 't is een kwestie van voorkeuren.
                        Last edited by ; 28/12/2015, 11:25.

Comment

ik heb meer dan 300.000km met Volvo gereden, zo ook met Ford, met Skoda, allemaal leuke wagens, maar Freude am Fahren heb ik nu wel al sinds een half jaar en 23.000km met de Mazda 6 skyactiv-D 175pk. de zetels zitten uitstekend voor mijn 187cm, de handgeschakelde bak is beter dan eender welk voertuig waar ik al mee reed, en de motor draait mooi soepel, stil en gewillig. Kan ik niet 100% van de V60 zeggen. Volvo is zondermeer goed, maar hun prijszetting is echt niet wat ze zou moeten zijn. en daarenboven, ik heb twee kleine mannen, de koffer van de V60 is écht niet daarvoor bemeten, tenzij ge op reis gaat met bagage tot onder het dak. maar dan nog... trouwens,, in de actuele autogids staat een mooie zevenkamp, met een verrassend gedeelde tweede plaats... http://www.autogids.be/autotests/ver...reak-2016.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
                            ik heb meer dan 300.000km met Volvo gereden, zo ook met Ford, met Skoda, allemaal leuke wagens, maar Freude am Fahren heb ik nu wel al sinds een half jaar en 23.000km met de Mazda 6 skyactiv-D 175pk. de zetels zitten uitstekend voor mijn 187cm, de handgeschakelde bak is beter dan eender welk voertuig waar ik al mee reed, en de motor draait mooi soepel, stil en gewillig. Kan ik niet 100% van de V60 zeggen. Volvo is zondermeer goed, maar hun prijszetting is echt niet wat ze zou moeten zijn. en daarenboven, ik heb twee kleine mannen, de koffer van de V60 is écht niet daarvoor bemeten, tenzij ge op reis gaat met bagage tot onder het dak. maar dan nog... trouwens,, in de actuele autogids staat een mooie zevenkamp, met een verrassend gedeelde tweede plaats... http://www.autogids.be/autotests/ver...reak-2016.html
                            Ik ben vorig jaar naar zuid frankrijk gereden met 4 volwassen en een hond in zijn bench(halve koffer bezet)
                            Dat paste allemaal in de koffer van V60, er stond zelf nog zo'n koelbox op 12V in de koffer aangesloten.
                            Na 10 uur rijden fris en monter 1100 km van huis uitgestapt zonder klachten, terugkeren net hetzelfde gedaan.
                            Als ik met mijn vorige wagen(seat leon) naar brussel reed had ik al rugklachten na die 50 km
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

De vag zetels waren echt rotslecht, maar die tijd is nu ook voorbij

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Persoonlijk de Volvo maar de Mazda is echt een top wagen. Veel hoger niveau dan vele andere concurenten zoals bvb Avensis
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Eigenlijk zou je de twee wagens écht eens tegenover mekaar moeten zetten, zowel Volvo als Mazda zijn lang partners van Ford geweest, het heeft de twee merken doen overleven, maar meer ook niet. Ze zijn pas -terug- beter geworden nadat Ford er z'n vingers vanaf gehaald heeft... Zou dus nog een mooie driekamp zijn, de Volvo V60 tegen Mazda 6 tegen Ford Mondeo. Heren journalisten? Tegen de concurrentie uit de premiumhoek (MB, VAG, BMW) heeft de Mazda zich in de 7-kamp van de huidige Autogids uitgave wel degelijk héél sterk gepositioneerd.

Comment

Working...
                                  X