Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ferrari F430 Spider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Het grote voordeel is dat die moter er niet uit moet bij groot onderhoud wat dus een pak scheelt in kosten.
    Ivm betaalbaar ... ik denk dat het ook te maken heeft waar je op onderhoud gaat. Bij een echte Ferrari dealer zal je al snel het dubbele betalen
    voor een uurtarief.
    Het probleem is dat je de wagen moet kunnen uitlezen met een speciale computer (SD3) om ook te kunnen resetten, maar de aankoop ervan is ontzettend duur en meestal
    enkel voor handen bij een erkende F dealer.
    Bij de aankoop zou ik graag beroep willen doen op iemand met ervaring om de inspectie te laten doen en op basis van zijn verwachtingen al dan niet aan te kopen.
    Zo een persoon kost mss wel wat, maar ik denk dat het wel rendeert naar de toekomst toe. Headers zijn idd een probleem en vandaar dat ik 1 wil vanaf 2007. Vanaf dat jaar zouden er standaard
    goede headers in verwerkt zijn. Ervoor moet je ze altijd vervangen.

    3600 € taks ???
    Dat is 1600 € meer dan afgelopen jaar. F*cking staat ! pfff !! man man !
    Nu ja, laten we het positief bekijken. Mss is dat een reden waarom sommigen hun Ferrari de deur uit doen en dan komen er mss wat meer op de markt ?

    Comment


    • #22
      Exotische auto's = exotische prijzen en taxen.

      Comment


      • #23
        Toch ook oppassen met de mk2 headers.
        The Mk1 headers are prone to failure, the mk2 (2008 and newer F430) are less prone to failure, but they will crack sooner or later.
        The headers have failed on my 2006 F430 Spider. This happened moments after leaving a meet-n-greet where Anzir and I discussed F430 header failures. My...



        Ik betwijfel of er (veel) meer F430's te koop komen te staan door de belastingen.
        De nieuwe bedragen gelden alleen voor nieuwe inschrijvingen (na 01/01/2016) anders betaal je het vorige bedrag.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
          en wat is dan "betaalbaar"?

          Er heeft hier eens iemand heel openlijk de onderhoudskosten getoond van zijn Maserati 3200GT. Hij genoot van de wagen, zonder er te veel mee te rijden.
          KWam neer op een 5000euro per jaar, als ik me goed herinner. Onderhoud + af en toe eens wat miserie en eens een bandje en wat remmen.
          Voor zo een 430 zal dat zeker niet minder zijn. Voor onze Range Rover zitten wij al aan gemiddeld +3000 euro (gezien over 250.000km), dus ik zou me toch snel aan een 6000 euro per jaar verwachten voor een 430. Samen met de 5000 euro tax/verzekering zit je al aan een nette 11.000 euro/jaar.
          Je moet je dus echt wel al deftig vervelen met je centen alvorens over te gaan tot de aankoop van zo een wagen.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #25
            Pfff ...
            Gisteren toch nog een aantal keer zitten herberekenen en idd ... 3700 € wegentaks voor een F430.
            Dat is toch echt waanzin hè.
            Tel daar dan nog een 3000 € verzekering bij en het kost een 7000 € per jaar zonder 1 km gereden te hebben.
            Er zijn er altijd wel die dan gaan zeggen dat je dit er maar bij moet nemen als je zo een wagen wilt kopen, maar ik vind het echt wel extreem veel geld.
            En dit heeft dan niets te maken met het niet kunnen betalen, maar als ik het betaal is het toch niet met veel plezier ...

            Comment


            • #26
              Je moet het eens gehad hebben en de eerste 2 jaar betaal je dat met veel plezier.
              Vervolgens werk je hard verder en heb je eens een een lastige klant of moeilijke maand en net dan valt er een brief in je bus met taks, verzekering,... en besef je dat je hard moet werken voor die 10.000 euro dat die wagen kost. Dat je misschien liever eens een maand wat minder hard werkt.

              in mijn geval besef ik dat ik eigenlijk te weinig vrije tijd heb en dat de kosten / uren vrije tijd en rijtijd eigenlijk nogal duur uitvallen.
              IRIDIUM
              Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

              Groeipunt
              Helderzienden

              Comment


              • #27
                Dit klinkt al een pak minder positief dan het eerste bericht


                Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk Berichten
                Pfff ...
                Gisteren toch nog een aantal keer zitten herberekenen en idd ... 3700 € wegentaks voor een F430.
                Dat is toch echt waanzin hè.
                Tel daar dan nog een 3000 € verzekering bij en het kost een 7000 € per jaar zonder 1 km gereden te hebben.
                Er zijn er altijd wel die dan gaan zeggen dat je dit er maar bij moet nemen als je zo een wagen wilt kopen, maar ik vind het echt wel extreem veel geld.
                En dit heeft dan niets te maken met het niet kunnen betalen, maar als ik het betaal is het toch niet met veel plezier ...

                Comment


                • #28
                  Chris Harris zei het al...

                  2012 Volkswagen Golf R

                  Comment


                  • #29
                    één zeer positief punt de BIV
                    als die 9jaar oud is €10500
                    Als die eenmaal 10 jaar is een €6000. kan je al je eerste jaar taxen met betalen.


                    300km verder en die betaald jaarlijks een dikke €700 tax thats it.
                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • #30
                      De stiefgrootvader van mijn schoonbroer heeft zo ene, klinkt wel super.
                      Heeft m nieuw gekocht indertijd.
                      Wil wel eens vragen wat de kosten zijn.
                      Je kan m ook ieder voorjaar terug inschrijven en tegen september terug uitschrijven, km verzekering pakken en om de twee jaar op onderhoud doen
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                      Comment


                      • #31
                        Domicilie in Brussel of in Wallonië is geen optie?
                        Moest ik nu per se zoiets willen dan zou ik daar wel een mouw aan passen.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          Domicilie in Brussel of in Wallonië is geen optie?
                          Moest ik nu per se zoiets willen dan zou ik daar wel een mouw aan passen.
                          Tja als kleine vis geen probleem maar ik denk dat het hem meer problemen zal opleveren dan wat anders...die TS zal wel zelfstandig zijn.
                          Polo 6n 1.4

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Tja als kleine vis geen probleem maar ik denk dat het hem meer problemen zal opleveren dan wat anders...die TS zal wel zelfstandig zijn.
                            ik heb ook al zitten zoeken naar euhm heel kleine deurtjes .... :p
                            Een mogelijkheid is om bv. mijn platen terug op te sturen en elk jaar nieuwe nummerplaten te ontvangen, want in de wintermaanden zou ik er toch niet mee rijden.
                            Dus dit zou een besparing van de taks kunnen opleveren van 1500-2000 € per jaar ...
                            Als ik dit ook met de verzekering kan doen om te laten verzekeren per km, gaat het mss ook een pak minder zijn dan 3000€ wat ook een besparing kan zijn hè.

                            Een andere mogelijkheid is om m te laten inschrijven in Brussel of Wallonië, maar dan zit ik met verplaatsing van mijn Domicilie en vervolgens weer na een aantal maanden terug om te zetten.
                            Hiervan moet ik 'een scheiding doen van tafel en bed van mijn vrouw' voor een paar maanden. Hiermee zou ik een serieus pak kunnen uitsparen op de BIV, maar dit heb ik nog niet laten vallen aan
                            m'n vrouw. :p .... hehe ! Ik denk dat die der niet mee zou kunnen lachen.

                            Nog een andere mogelijkheid is een nieuwe bedrijf oprichten in het buitenland en met buitenlandse platen rijden ... tja ...

                            Als er nog mogelijkheden zijn, dan hoor ik ze graag. :o)

                            Ik ben zelfstandige, maar de wagen zou ik volledig privé kopen wegens de extra belasting op voordeel alle aard, maar ik wil natuurlijk geen dingen gaan doen die mss
                            miserie achteraf geven. Dat is het me ook niet waard en daarvoor zou ik dan gewoon betalen, maar ik kijk wel uit naar mogelijkheden om minder te moeten betalen.
                            Ik zou voorstander zijn om gewoon taks en dergelijke te laten berekenen op basis van de gereden km ....

                            Comment


                            • #34
                              Ik zou een Ferrari iedere weekend rijden.
                              Last edited by ; 03/01/2016, 18:20.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten
                                Je moet het eens gehad hebben en de eerste 2 jaar betaal je dat met veel plezier.
                                Vervolgens werk je hard verder en heb je eens een een lastige klant of moeilijke maand en net dan valt er een brief in je bus met taks, verzekering,... en besef je dat je hard moet werken voor die 10.000 euro dat die wagen kost. Dat je misschien liever eens een maand wat minder hard werkt.

                                in mijn geval besef ik dat ik eigenlijk te weinig vrije tijd heb en dat de kosten / uren vrije tijd en rijtijd eigenlijk nogal duur uitvallen.
                                Ik vind vooral dat de fun/euro verhouding gewoon nuts is.
                                Mijn ervaring met Ferrari's is maar beperkt (een korte sessie op Mettet), en ja dat was indrukwekkend enzo, maar diezelfde kicks kan je ook van iets anders krijgen.
                                Het zijn mooie wagens, maar verre van de mooiste - alles is persoonlijk.

                                Zelf zou ik van veel liever iets ouders in huis halen, waar de fun/euro en fun/km/h toch minder absurd zijn en dito voor de taksen.

                                Zoiets (prijzen oldtimerfarm zijn wel altijd tussen 1.5 a 2 keer zo hoog als op een ander) :




                                De kick die je van zoiets krijgt is zeker niet minder. Anders wss wel, maar niet minder. Bovendien zakt zo een wagen niet in waarde (stijgt enkel als je een goede hebt), betaal je geen taksen, een pak minder verzekering en zijn herstellingen veelal nog betaalbaarder.

                                Anyhow, ieder zijn meug. Maar rond de 11.000 euro per jaar betalen aan taksen, verzekering en onderhoud + nog eens 10.000 BIV, je moet er toch echt wel knettergek voor zijn. 20.000 euro kwijt in je eerste jaar... Voor dat geld kan je al een leuke oldi-sportwagen kopen. Geen Ferrari, maar toch iets dat je even veel fun kan bieden.

                                Meer geld is zelden gelijk aan meer plezier. Meestal is meer geld = meer zorgen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #36
                                  Ik werd al enthousiast na de eerste zin te hebben gelezen.
                                  Taksen zijn niet in verhouding tot aankoopprijs, dat leidt wel vaker tot drama.
                                  Last edited by Titleist; 03/01/2016, 18:36.

                                  Comment


                                  • #37
                                    idd...helemaal mee eens , taks zou moeten berekend worden op gereden km. Een vervuilende auto die weinig km doet, is nog altijd milieuvriendelijker dan een "propere" (op papier) wagen die er 30.000km doet.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Meer geld is zelden gelijk aan meer plezier. Meestal is meer geld = meer zorgen.

                                      Ik wou dat ik gigantische zorgen had.

                                      Comment


                                      • #39
                                        volgens mij komt er geen Ferrari :-)

                                        Comment


                                        • #40
                                          ik heb ook al zitten zoeken naar euhm heel kleine deurtjes .... :p
                                          Een mogelijkheid is om bv. mijn platen terug op te sturen en elk jaar nieuwe nummerplaten te ontvangen, want in de wintermaanden zou ik er toch niet mee rijden.
                                          Dus dit zou een besparing van de taks kunnen opleveren van 1500-2000 € per jaar ...
                                          Als ik dit ook met de verzekering kan doen om te laten verzekeren per km, gaat het mss ook een pak minder zijn dan 3000€ wat ook een besparing kan zijn hè.

                                          Een andere mogelijkheid is om m te laten inschrijven in Brussel of Wallonië, maar dan zit ik met verplaatsing van mijn Domicilie en vervolgens weer na een aantal maanden terug om te zetten.
                                          Hiervan moet ik 'een scheiding doen van tafel en bed van mijn vrouw' voor een paar maanden. Hiermee zou ik een serieus pak kunnen uitsparen op de BIV, maar dit heb ik nog niet laten vallen aan
                                          m'n vrouw. :p .... hehe ! Ik denk dat die der niet mee zou kunnen lachen.

                                          Nog een andere mogelijkheid is een nieuwe bedrijf oprichten in het buitenland en met buitenlandse platen rijden ... tja ...

                                          Als er nog mogelijkheden zijn, dan hoor ik ze graag. :o)
                                          Enkel BXL zal voordeliger zijn, in de walen zit je met de ecomalus
                                          Domicilie verzetten vrij easy maar jij als zelfstandige komt wel eens in contact met de belastingen hé.

                                          Zet hem op Duitse platen op naam van een kennis en zorg dat je er hier niet te veel mee rondbolt maar rij liever in NL of DE.
                                          Door hem pas in te schrijven als die de 10jaar voorbij is bespaar je ook al een kleine 5000€.
                                          Polo 6n 1.4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X