Oorspronkelijk geplaatst door fujin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ferrari F430 Spider
Collapse
X
-
Misschien een stomme opmerking, maar als je ziet hoe dit soort wagens tegenwoordig in waarde stijgen, maak je er dan sowieso geen winst op als je zoiets nu kan betalen en enkele jaren kan bijhouden?
Zelfs al schrijf je hem niet in, binnen 10 jaar is dit weer zo'n classic waar veel geld voor wordt gegeven.
Bij Porsche zie je nu toch ook dat de indertijd minder populaire modellen, die je tot voor kort voor relatief weinig tweedehands kon kopen, nu ook sterk in marktwaarde beginnen stijgen.
Dus zal dit bij een F430 dan ook niet het geval zijn?
Misschien moet je jaarlijks wel veel geld ophoesten aan taksen, maar draai je break-even met de winst bij verkoop binnen tien jaar?
Als je begin jaren '90 als investering een F40 zou hebben gekocht en die nu op de markt gooit, ben je rijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDoen wat je wilt doen uiteraard, niemand hoeft jouw rekening te maken. Maar soms zijn dromen zijn wel zo mooi, dat je ze eigenlijk niet per se hoeft te verwezenlijken.
Ik wou ooit een Leica M9 hebben. Camera - rangefinder - die eigenlijk veel slechter ( minder praktisch )was/is dan de gemiddelde dslr maar wel 6000 euro kostte, met een noctilux lensje en nog 2 lenzen erbij zat je aan 20.000 euro.
Laat ons zeggen dat het idee ( van Leica ) beter was/is dan het gebruiken/bezitten ervan.
Goed mogelijk dat dat met een Ferrari ook zo is ?
Dat het idee ( de droom ) beter is dan er effectief een te bezitten.
Maar goed, anderzijds als je er een jaartje mee rijdt en hem weer verkoopt heb je wel de droom gehad
Veel succesprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenMisschien een stomme opmerking, maar als je ziet hoe dit soort wagens tegenwoordig in waarde stijgen, maak je er dan sowieso geen winst op als je zoiets nu kan betalen en enkele jaren kan bijhouden?
Zelfs al schrijf je hem niet in, binnen 10 jaar is dit weer zo'n classic waar veel geld voor wordt gegeven.
Bij Porsche zie je nu toch ook dat de indertijd minder populaire modellen, die je tot voor kort voor relatief weinig tweedehands kon kopen, nu ook sterk in marktwaarde beginnen stijgen.
Dus zal dit bij een F430 dan ook niet het geval zijn?
Misschien moet je jaarlijks wel veel geld ophoesten aan taksen, maar draai je break-even met de winst bij verkoop binnen tien jaar?
Als je begin jaren '90 als investering een F40 zou hebben gekocht en die nu op de markt gooit, ben je rijk.
Comment
-
Dat je hem uitschrijft in de winter kan ik ergens begrijpen, maar hopen op weinig onderhoud en inschrijven met kilometerbeperking etc... Pff. Dat is het toch niet?
Koop dan iets minder, dat je wel ten volle kan gebruiken.
Met zo'n kar moet je roadtrips doen, bergwegen, funritjes, eventueel trackdays.
Maar op stal houden om de kosten te drukken is fout imo.2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenDat je hem uitschrijft in de winter kan ik ergens begrijpen, maar hopen op weinig onderhoud en inschrijven met kilometerbeperking etc... Pff. Dat is het toch niet?
Koop dan iets minder, dat je wel ten volle kan gebruiken.
Met zo'n kar moet je roadtrips doen, bergwegen, funritjes, eventueel trackdays.
Maar op stal houden om de kosten te drukken is fout imo.
Comment
-
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. Investering
Je ziet dit als een investering, en je rijdt er niet mee. Als je die in perfecte omstandigheden stockeert en een beetje onderhoudt, dan kan het zijn dat je een meerwaarde boekt na minstens 5-10 jaar.
2. Droom
Als het je droom is om met die F430 te rijden, dan moet je eerst je budget bekijken, en dan beslissen om het te doen.
Rijden met een Ferrari is zeker leuk, maar als dat plezier negatief gecompenseerd wordt iedere keer je een afrekening van tax, verzekering of onderhoud krijgt, dan wordt het een frustratie. Je gaat beknibbelen op onderhoud, en na een jaar of 3 heb je een auto met miserie die een heel pak waarde verloren heeft. Dubbel zuur.
Punt blijft, het kost geld, veel geld. Ik zou het pas doen als ik genoeg aan de kant heb om de aankoop 10 keer te kunnen doen. Maar dat zegt meer over mijn prioriteiten dan over iets anders.
Ik gun het iedereen, en ik zal altijd met plezier kijken naar een dure auto die voorbij komt, maar ik weet dat bij mezelf de frustratie over de hoge rekeningen het plezier zou overstijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenDat je hem uitschrijft in de winter kan ik ergens begrijpen, maar hopen op weinig onderhoud en inschrijven met kilometerbeperking etc... Pff. Dat is het toch niet?
Koop dan iets minder, dat je wel ten volle kan gebruiken.
Met zo'n kar moet je roadtrips doen, bergwegen, funritjes, eventueel trackdays.
Maar op stal houden om de kosten te drukken is fout imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenDat je hem uitschrijft in de winter kan ik ergens begrijpen, maar hopen op weinig onderhoud en inschrijven met kilometerbeperking etc... Pff. Dat is het toch niet?
Koop dan iets minder, dat je wel ten volle kan gebruiken.
Met zo'n kar moet je roadtrips doen, bergwegen, funritjes, eventueel trackdays.
Maar op stal houden om de kosten te drukken is fout imo.
Trackdays zegt me dan ook weer minder. Is niet zo mijn ding.
Hetgeen ik zeg van de winter is dat ik met zo'n wagen weinig zin heb om er in de winter mee te gaan rondrijden of in regenweer. Dan haal je het speciale af van de wagen.
Verder zou ik zo een wagen nooit aankopen om winst te maken, want hiervoor weet ik wel andere zaken waarin ik beter kan investeren. Zelfs gewone F430 zal hoop en al mss zijn waarde behouden of een klein beetje stijgen.
Maar daarvoor is ie niet speciaal genoeg. Ik ken iemand die dergelijke wagens als investering koopt en hij heeft me gezegd dat ik dan vooral naar de speciale edities moet kijken van wagens, de Scuderia's of bv. oude porsches en dergelijke.
Hij heeft er heel wat bij elkaar staan waar m zelfs nog geen km mee gereden heeft. Tja, ieder zijn ding hè.
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk zie dit nog eindigen met een BONGO bon voor een ritje rond Spa.
In ieder geval,
Deze week heb ik een afspraak opstaan met de verzekeringsmaatschappij om het eens te laten uittellen en me te bevragen
hoe het zit met verzekering als ik zo een wagen koop in België of in het buitenland qua transport en dergelijke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenWat ik me nog ooit zie doen is zo'n auto kopen, inschrijven en verzekeren, en dan een roadtrip naar Italië van Hotel naar Hotel, en na de roadtrip gewoon terug verkopen.
Ben ik wel de BIV kwijt zeker...2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenBIV krijg je terug bij verkoop binnen de 2 maand dacht ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenWat ik me nog ooit zie doen is zo'n auto kopen, inschrijven en verzekeren, en dan een roadtrip naar Italië van Hotel naar Hotel, en na de roadtrip gewoon terug verkopen.
Ben ik wel de BIV kwijt zeker...
Dan rij je doorheen Italië in een Ferrari van hotel naar hotel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEr zijn 2 mogelijkheden:
1. Investering
Je ziet dit als een investering, en je rijdt er niet mee. Als je die in perfecte omstandigheden stockeert en een beetje onderhoudt, dan kan het zijn dat je een meerwaarde boekt na minstens 5-10 jaar.
Anderzijds zullen ook de jaarlijkse taxen zeker niet omlaag gaan. Ook die zullen stijgen, waardoor de wagen opnieuw minder gegeerd zal worden. Er zijn op dit moment ook nog veel te veel 430's in omloop en er zijn van de 430 ook wel een hoop speciale reeksen gemaakt, die dan veel meer kans zullen maken op een nieuwe eigenaar te vinden.
Tot slot hebben we dan nog eens de oldi regeling die aangepast is. Enerzijds de leeftijd die naar 30 jaar gegaan is (=> nog en eeuwigheid tegen dat deze zo oud is), anderzijds mag je met een oldi wel al zo goed als altijd rondsjezen en hoef je niet de volle pot aan belastingen te betalen. Doordat de grens binnenkort van 25 naar die 30 jaar gaat, zijn de oldi's weer voor een tijdje 'zorgvrij' qua potentiële extra kosten.
Door het aanlokkelijke statuut van de oldi's, zullen sportwagens van +25 (nu)/30 (binnenkort) jaar véél meer gegeerd worden.
En voor het geld van een F430 + inschrijvingstax en 1 jaar BIV kan je wel al behoorlijk wat +25 jaar Ferrari kopen, geen geld wegsmijten (exuberante taxen), toch Ferrari rijden en de kans op waarde verlies een pak meer beperken (tenzij je hem plooit).
Maar dat is natuurlijk bezien vanuit mijn oogpunt en ik heb nu en zal ook nooit zoveel centen op overschot hebben, dat is alvast duidelijk
En daarnaast hou ik ook veel te veel van diversiteit. Ik zou veel liever 5 goedkopere en erg verschillende (oldi's) hebben staan, dan 1 dure. Maar ook dat is eigen smaak.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment