Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ferrari F430 Spider

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    volgens mij komt er geen Ferrari :-)
    95% kans van wel, want een droom van kleins af aan mag je niet laten liggen. Ik moet enkel deze 'praktische' zaken op orde hebben. 😜

Comment

Jaloersheid teken dat je t goed doet
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Doen wat je wilt doen uiteraard, niemand hoeft jouw rekening te maken. Maar soms zijn dromen zijn wel zo mooi, dat je ze eigenlijk niet per se hoeft te verwezenlijken.

Comment

Misschien een stomme opmerking, maar als je ziet hoe dit soort wagens tegenwoordig in waarde stijgen, maak je er dan sowieso geen winst op als je zoiets nu kan betalen en enkele jaren kan bijhouden?
          Zelfs al schrijf je hem niet in, binnen 10 jaar is dit weer zo'n classic waar veel geld voor wordt gegeven.
          Bij Porsche zie je nu toch ook dat de indertijd minder populaire modellen, die je tot voor kort voor relatief weinig tweedehands kon kopen, nu ook sterk in marktwaarde beginnen stijgen.
          Dus zal dit bij een F430 dan ook niet het geval zijn?
          Misschien moet je jaarlijks wel veel geld ophoesten aan taksen, maar draai je break-even met de winst bij verkoop binnen tien jaar?
          Als je begin jaren '90 als investering een F40 zou hebben gekocht en die nu op de markt gooit, ben je rijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Doen wat je wilt doen uiteraard, niemand hoeft jouw rekening te maken. Maar soms zijn dromen zijn wel zo mooi, dat je ze eigenlijk niet per se hoeft te verwezenlijken.
            Inderdaad

Ik wou ooit een Leica M9 hebben. Camera - rangefinder - die eigenlijk veel slechter ( minder praktisch )was/is dan de gemiddelde dslr maar wel 6000 euro kostte, met een noctilux lensje en nog 2 lenzen erbij zat je aan 20.000 euro.

Laat ons zeggen dat het idee ( van Leica ) beter was/is dan het gebruiken/bezitten ervan.

Goed mogelijk dat dat met een Ferrari ook zo is ?

Dat het idee ( de droom ) beter is dan er effectief een te bezitten.

Maar goed, anderzijds als je er een jaartje mee rijdt en hem weer verkoopt heb je wel de droom gehad

Veel succes
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
              Misschien een stomme opmerking, maar als je ziet hoe dit soort wagens tegenwoordig in waarde stijgen, maak je er dan sowieso geen winst op als je zoiets nu kan betalen en enkele jaren kan bijhouden?
              Zelfs al schrijf je hem niet in, binnen 10 jaar is dit weer zo'n classic waar veel geld voor wordt gegeven.
              Bij Porsche zie je nu toch ook dat de indertijd minder populaire modellen, die je tot voor kort voor relatief weinig tweedehands kon kopen, nu ook sterk in marktwaarde beginnen stijgen.
              Dus zal dit bij een F430 dan ook niet het geval zijn?
              Misschien moet je jaarlijks wel veel geld ophoesten aan taksen, maar draai je break-even met de winst bij verkoop binnen tien jaar?
              Als je begin jaren '90 als investering een F40 zou hebben gekocht en die nu op de markt gooit, ben je rijk.
              Wanneer je de wagen gewoon onverzekerd in een schuur stopt, zonder er ooit mee te rijden of in te schrijven, dan zul je waarschijnlijk wel winst maken.

Comment

Dat je hem uitschrijft in de winter kan ik ergens begrijpen, maar hopen op weinig onderhoud en inschrijven met kilometerbeperking etc... Pff. Dat is het toch niet?

Koop dan iets minder, dat je wel ten volle kan gebruiken.

Met zo'n kar moet je roadtrips doen, bergwegen, funritjes, eventueel trackdays.
                Maar op stal houden om de kosten te drukken is fout imo.
                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                  Dat je hem uitschrijft in de winter kan ik ergens begrijpen, maar hopen op weinig onderhoud en inschrijven met kilometerbeperking etc... Pff. Dat is het toch niet?

Voila.

Comment

Er zijn 2 mogelijkheden:

1. Investering
                    Je ziet dit als een investering, en je rijdt er niet mee. Als je die in perfecte omstandigheden stockeert en een beetje onderhoudt, dan kan het zijn dat je een meerwaarde boekt na minstens 5-10 jaar.

2. Droom
                    Als het je droom is om met die F430 te rijden, dan moet je eerst je budget bekijken, en dan beslissen om het te doen.
                    Rijden met een Ferrari is zeker leuk, maar als dat plezier negatief gecompenseerd wordt iedere keer je een afrekening van tax, verzekering of onderhoud krijgt, dan wordt het een frustratie. Je gaat beknibbelen op onderhoud, en na een jaar of 3 heb je een auto met miserie die een heel pak waarde verloren heeft. Dubbel zuur.

Punt blijft, het kost geld, veel geld. Ik zou het pas doen als ik genoeg aan de kant heb om de aankoop 10 keer te kunnen doen. Maar dat zegt meer over mijn prioriteiten dan over iets anders.
                    Ik gun het iedereen, en ik zal altijd met plezier kijken naar een dure auto die voorbij komt, maar ik weet dat bij mezelf de frustratie over de hoge rekeningen het plezier zou overstijgen.

Comment

Hoe mooi hij ook is, zo'n auto zou ik alleen kopen als ik eigenlijk 2 kan betalen en onderhouden.

Comment

Ik zie dit nog eindigen met een BONGO bon voor een ritje rond Spa.

Comment

Dit vat het mooi samen.

Comment

Dan heb je me misbegrepen. Mijn doel is om er mee te rijden, roadtrips te doen, genieten. Vandaar ook de spider.
                            Trackdays zegt me dan ook weer minder. Is niet zo mijn ding.
                            Hetgeen ik zeg van de winter is dat ik met zo'n wagen weinig zin heb om er in de winter mee te gaan rondrijden of in regenweer. Dan haal je het speciale af van de wagen.
                            Verder zou ik zo een wagen nooit aankopen om winst te maken, want hiervoor weet ik wel andere zaken waarin ik beter kan investeren. Zelfs gewone F430 zal hoop en al mss zijn waarde behouden of een klein beetje stijgen.
                            Maar daarvoor is ie niet speciaal genoeg. Ik ken iemand die dergelijke wagens als investering koopt en hij heeft me gezegd dat ik dan vooral naar de speciale edities moet kijken van wagens, de Scuderia's of bv. oude porsches en dergelijke.
                            Hij heeft er heel wat bij elkaar staan waar m zelfs nog geen km mee gereden heeft. Tja, ieder zijn ding hè.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ik zie dit nog eindigen met een BONGO bon voor een ritje rond Spa.
                            Hahah ! Ik denk dat ik dat stadium al lang gepasseerd ben.

In ieder geval,
                            Deze week heb ik een afspraak opstaan met de verzekeringsmaatschappij om het eens te laten uittellen en me te bevragen
                            hoe het zit met verzekering als ik zo een wagen koop in België of in het buitenland qua transport en dergelijke.

Comment

Wat ik me nog ooit zie doen is zo'n auto kopen, inschrijven en verzekeren, en dan een roadtrip naar Italië van Hotel naar Hotel, en na de roadtrip gewoon terug verkopen.

Ben ik wel de BIV kwijt zeker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Wat ik me nog ooit zie doen is zo'n auto kopen, inschrijven en verzekeren, en dan een roadtrip naar Italië van Hotel naar Hotel, en na de roadtrip gewoon terug verkopen.

BIV krijg je terug bij verkoop binnen de 2 maand dacht ik
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Hoe en wanneer ie die Spider gebruikt, dat is duckmans zaak.

Comment

2 maand? Ik dacht dat dit 6 maand was.
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                      BIV krijg je terug bij verkoop binnen de 2 maand dacht ik
                                      BIV krijgt ge alleen terug als ge binnen de 6 maanden na inschrijving verhuist naar een ander Europees land of als het koopcontract van een nieuw voertuig nietig wordt verklaard.

Comment

Dan zou ik m gewoon huren voor 2-3 weken ofwel moet je gewoon bij Red Travel boeken. (www.red-travel.com)
                                        Dan rij je doorheen Italië in een Ferrari van hotel naar hotel.

Comment

Er zijn 2 mogelijkheden:

1. Investering
                                          Je ziet dit als een investering, en je rijdt er niet mee. Als je die in perfecte omstandigheden stockeert en een beetje onderhoudt, dan kan het zijn dat je een meerwaarde boekt na minstens 5-10 jaar.
                                          Ik vrees dat zo een 430 nog een hele poos in waarde zal zakken. Enerzijds is het taxen-klimaat bijzonder ongunstig en dat zal er zeker niet op verbeteren, waardoor het aantal potentiele kopers alleen nog maar zal zakken. Waar je nu 10.000 euro BIV betaalt voor zo een wagen, zal dat binnen 5 jaar hoogstwss dubbel zoveel zijn. Probeer dan nog maar eens iemand te vinden. Enige optie zal zijn door de prijs genoeg te laten zakken.
                                          Anderzijds zullen ook de jaarlijkse taxen zeker niet omlaag gaan. Ook die zullen stijgen, waardoor de wagen opnieuw minder gegeerd zal worden. Er zijn op dit moment ook nog veel te veel 430's in omloop en er zijn van de 430 ook wel een hoop speciale reeksen gemaakt, die dan veel meer kans zullen maken op een nieuwe eigenaar te vinden.

Tot slot hebben we dan nog eens de oldi regeling die aangepast is. Enerzijds de leeftijd die naar 30 jaar gegaan is (=> nog en eeuwigheid tegen dat deze zo oud is), anderzijds mag je met een oldi wel al zo goed als altijd rondsjezen en hoef je niet de volle pot aan belastingen te betalen. Doordat de grens binnenkort van 25 naar die 30 jaar gaat, zijn de oldi's weer voor een tijdje 'zorgvrij' qua potentiële extra kosten.

Door het aanlokkelijke statuut van de oldi's, zullen sportwagens van +25 (nu)/30 (binnenkort) jaar véél meer gegeerd worden.

En voor het geld van een F430 + inschrijvingstax en 1 jaar BIV kan je wel al behoorlijk wat +25 jaar Ferrari kopen, geen geld wegsmijten (exuberante taxen), toch Ferrari rijden en de kans op waarde verlies een pak meer beperken (tenzij je hem plooit).

Maar dat is natuurlijk bezien vanuit mijn oogpunt en ik heb nu en zal ook nooit zoveel centen op overschot hebben, dat is alvast duidelijk
                                          En daarnaast hou ik ook veel te veel van diversiteit. Ik zou veel liever 5 goedkopere en erg verschillende (oldi's) hebben staan, dan 1 dure. Maar ook dat is eigen smaak.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                          X