Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2ehands Benzine: Toyota Yaris of Opel Corsa?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2ehands Benzine: Toyota Yaris of Opel Corsa?

..
    Last edited by Jippilluppu; 22/05/2021, 13:48.

Ik ben 1m94 en kan in een Corsa D makkelijk zitten. Als je echt goede zetel wil, zoek dan naar een Corsa met de comfort zetels in, die zijn op de D ook leverbaar geweest.
    Een Yaris vind ik persoonlijk minder qua comfort en ruimte vooraan.

Comment

..
      Last edited by Jippilluppu; 22/05/2021, 13:49.

Comment

Hier al twee Corsa D's gehad. Een nieuwe van 2008, die is na 190.000km aan de garage overgelaten bij aankoop van andere auto. Vriendin heeft er ook een, van 2007 met 65.000km, heeft er ondertussen ook al dubbel zoveel en buiten de waterpomp (ja, het is een Opel), nog geen kosten aan gehad. De mijne met 187.000km heeft buiten normaal onderhoud nooit één probleempje gehad.
        Die van mij was goed uitgerust voor een Corsa, elektronische airco, ESP, comfort zetels, cruisecontrol, ... was aangenaam mee rijden. Meermaals naar het zuiden van Frankrijk gereden en in een ruk 1.000km stapte je fris en zonder problemen uit. Mijn VW (die ook 3x zoveel koste als de Corsa) daarna was je gebroken na 300km ondanks ook de "ergonomische sportzetels in leder" van VW-kwaliteit. Wel zijn dit beiden Corsa's met dieselmotor.

Vrienden van me hebben een Yaris 1.4diesel van 2009, die zijn meermaals gedepanneerd geweest met verschillende problemen. Versnellingsbak eens, alternator dacht ik ook en zo wat elektrische gremlins.

Zelf heb ik indertijd met de rijschool leren rijden met een Yaris, het eerste model Yaris. Was in vergelijking met de Corsa toch een koekendoos, op kasseien ook heel springerig, echt zo'n gepensioneerde modelletje. Corsa vind ik toch echt een pak beter.

Mijn buurvrouw heeft een Corsa B, jaar of 18 oud, al zal die wel al wat meer zijn, want ze is nu 3jaar mijn buurvrouw en auto blijft 18 jaar. Ziet er eigenlijk nog goed uit (de auto :-D ) en buiten dat ze eens een platte band had (heeft ze al vaak verteld), heeft ze er nog geen problemen mee gehad.

In de familie zit er ook nog een Corsa B, staat al heel zijn leven in één straat van de dijk (aan zee) verwijderd, die is plukke vort zoals we zeggen. Maar die auto heeft nog nooit een werkplaats gezien en buiten olie van de Action aanvullen is daar nog geen sleutel op gezet geweest, zijn onderhoudsboekje is zo leeg als het maar kan... maar die rijdt ook nog. Is zo'n 1400 benzine.

Vrienden hebben nog een Corsa C benzine van 2004 gok ik, ook die doet het nog altijd als tweede auto van het gezin en was vroeger de ene, dus is ook al vaak ver mee gereden op vakantie.

Comment

Working...
        X