Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tiguan of Tucson?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tiguan of Tucson?

Allez, de kogel is door de kerk. Mijn vrouw mag dan toch eindelijk een wagen kiezen. Zij vindt de tiguan mooi, ik de Tucson. Enige nadeel is dat de 16 GDI van Tucson een Co& uitstoot heeft van 169 tegenover de 150 van de Tiguan 1.4 TSI automaat. Prijsgewijze is de Tiguan een 2000 goedkoper, daar tegenover staat wel dat de Tuscon helemaal compleet is uitgerust, terwijl de Tiguan maar enkele opties heeft. Prijs Tiguan 29K, Tucson 31K.

Iemand die het verschil in Co² waarden eens kan berekenen?

Aangezien er een poll is, shoot away.

EDIT: Vergeten te vermelden dat het nadeel aan de Tucson in die uitvoering,( executive) automatisch een automaat aan een 4x4 koppelt.
    24
    Tiguan Sport en Style 1.4 TSI
    33,33%
    8
    Hyundai Tucson Executive 1.6 T-GDI
    66,67%
    16

The poll is expired.

Last edited by ; 09/01/2016, 11:04.

Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
    Allez, de kogel is door de kerk. Mijn vrouw mag dan toch eindelijk een wagen kiezen. Zij vindt de tiguan mooi, ik de Tucson. Enige nadeel is dat de 16 GDI van Tucson een Co& uitstoot heeft van 169 tegenover de 150 van de Tiguan 1.4 TSI automaat. Prijsgewijze is de Tiguan een 2000 goedkoper, daar tegenover staat wel dat de Tuscon helemaal compleet is uitgerust, terwijl de Tiguan maar enkele opties heeft. Prijs Tiguan 29K, Tucson 31K.

Iemand die het verschil in Co² waarden eens kan berekenen?

Aangezien er een poll is, shoot away.
    en vooral de garantie niet vergeten!
    en denk er aan dat die Duits auto's niet meer zijn zoals ze zouden moeten zijn
    en dit weten die Duitsers zelf heel goed zie de beperkte garantie ivm andere merken
    maakt dat beetje verschil in belasting dan wat uit als je al een auto koopt van 31K
    Z4 M40i

Comment

madamme haar auto, madamme wil tiguan >>> tiguan dus

Comment

Is het de huidige Tiguan of de nieuwe ??
        Taksen kan je berekenen op https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          en vooral de garantie niet vergeten!
          en denk er aan dat die Duits auto's niet meer zijn zoals ze zouden moeten zijn
          en dit weten die Duitsers zelf heel goed zie de beperkte garantie ivm andere merken
          maakt dat beetje verschil in belasting dan wat uit als je al een auto koopt van 31K
          Hij koopt niet, zijn vrouw krijgt een leasewagen. Garantie interesseert hem/haar dus niet.

Impact VAA (netto-effect): 1715 EUR/jaar voor de Tucson en 1340 EUR/jaar voor de Tiguan. Mijn wagen (die 't dubbel kost van die Tucson heeft zelfs een lagere VAA)
          BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
            Is het de huidige Tiguan of de nieuwe ??
            Taksen kan je berekenen op https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top
            Euh, ik denk de huidige, aangezien levering in mei gaat zijn?
            Ik bedoel eigenlijk het verschil in VAA. kun je daar niet berekenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
              Hij koopt niet, zijn vrouw krijgt een leasewagen. Garantie interesseert hem/haar dus niet.

Impact VAA (netto-effect): 1715 EUR/jaar voor de Tucson en 1340 EUR/jaar voor de Tiguan. Mijn wagen (die 't dubbel kost van die Tucson heeft zelfs een lagere VAA)
              Euh, garantie speelt toch ook een rol? Als je als werkgever pech hebt met je auto, en je staat na 3 jaar meer in de garage dan ergens anders, dan zijn de 5j van Hyundai toch een grotere geruststelling.

Comment

Indien huidige Tiguan => Tucson

Indien nieuwe Tiguan => Tiguan
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                  Euh, garantie speelt toch ook een rol? Als je als werkgever pech hebt met je auto, en je staat na 3 jaar meer in de garage dan ergens anders, dan zijn de 5j van Hyundai toch een grotere geruststelling.
                  Leasewagen is bezit van leasefirma. Al die kosten zitten ingerekend in de lease-prijs/maand.
                  En indien je werkgever toch nog zelf die wagens koopt, doet het er ook niet toe. Want die kosten zijn dan voor de werkgever. Indien je werkgever je het recht geeft van één van die twee wagens te kiezen, zie ik niet in waarom je naar de garantie zou moeten kijken.
                  Last edited by BertVS; 09/01/2016, 12:34.
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                    Indien huidige Tiguan => Tucson

Indien nieuwe Tiguan => Tiguan
                    +1

Comment

Iemand die weet wanneer de nieuwe Tiguan op de markt komt? Die vind ik wel mooi, vergeleken met het huidige model....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Leasewagen is bezit van leasefirma. Al die kosten zitten ingerekend in de lease-prijs/maand.
                        En indien je werkgever toch nog zelf die wagens koopt, doet het er ook niet toe. Want die kosten zijn dan voor de werkgever. Indien je werkgever je het recht geeft van één van die twee wagens te kiezen, zie ik niet in waarom je naar de garantie zou moeten kijken.
                        Misschien omdat ik na afschrijven wagen, hem eventueel overneem?? Een wagen is meestal na 4 jaar afgeschreven, is toch een kleine geruststelling dat ik nog jaartje save ben?

Comment

Mij spreekt de Tuscon heel wat meer aan. Maar daar hebben jij, of je vrouw, niets aan, natuurlijk.
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Alhoewel ik al jaren VAG rijder ben, geef me maar de Tucson. Mooier qua design, meer up to date qua techniek, en betere garantievoorwaarden. De Tiguan is stilaan gedateerd, en dat zie je er ook aan. Zelfs de nieuwe versie is niet op zelfde niveau als de Tucson vandaag.

Last edited by Utah; 09/01/2016, 20:33.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Tiguan met R-line pack
                              Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                              Klikerdeklikhier
                              Car name: Octavius Rsus

Comment

De tuscon zonder twijfel als het over de oude tiguan gaat. Die zou ik nooit meer kopen, tenzij aan halve prijs of zo.

Als het de nieuwe is en ze zijn even duur: de tiguan.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Op de Tiguan krijg je 30% korting.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

de huidige Tiguan kan je idd kopen met mooie grote korting.

Mijn persoonlijke voorkeur zou momenteel uitgaan naar de Tuscon
                                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Er bolt hier in het bedrijf 1 Tiguan, en die zou ik nooit willen rijden. Is een vrij goed uitgeruste 110 pk versie, maar dat ding rammelt binnen dat het een lieve lust is, en rijdt IMO echt beenhard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Er bolt hier in het bedrijf 1 Tiguan, en die zou ik nooit willen rijden. Is een vrij goed uitgeruste 110 pk versie, maar dat ding rammelt binnen dat het een lieve lust is, en rijdt IMO echt beenhard.
                                        Heel raar want mijn bevinding is net het tegengestelde.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X