Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace of BMW X5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Espace of BMW X5

We vervangen onze BMW 320d 163pk met een wagen geschikt voor 3 kleine kinderen. (11maand 6 en 8 jaar) 1 kind moet dus nog jaren in isofix zetels kunnen zitten en de oudste zal over paar maand groot genoeg zijn om zonder verhoog kussen te kunnen zitten. De 6 jarige zit nu nog in een klasse 3 maar over paar maand dus een verhoogkussen) Wij hebben zonder te lachten 13 isofix kinderstoelen in huis voor beide wagens en grootouders allemaal te voorzien. Binnenkort grote uitverkoop.

Dus plaats genoeg voor 3 kinderen op de achterbank en beetje luxe. We zijn dit weekend gaan bestrijden met de 5BMW 518 en de A6 2.0 die allebei een waanzinnige aanbieding zijn. Maar dan viel ons de verhoging naar de achteras op bij beide wagens. Dus ze vallen allebei al af. Hebben in de showrooms eens rondgekeken en de X5 heeft dat probleem niet. Natuurlijk wel direct een pak duurder dan de space die als voordeel heeft 15 procent korting te geven aan zelfstandigen. DE X5 heeft maar salonaanbieding van 1000 euro. X5 is 60000 zonder veel opties en de Espace PARIS initial is 40000 voor alles. Mooi uitgerust maar bij testrit was het toch totaal een andere rijgevoel. Ik moet zeggen de testrit met X5 is pas volgende week maar ik heb vroeger wel paar terreinwagens gehad en dat viel wel mee.

Dus we zoeken een gezinswagen met luxe maar ik wil wel een goede deal doen. Heb het gevoel dat het niet moment is voor X5 (te nieuw?)
    Heb gekeken naar zafira tourer en VW Sharan maar die lijkt me precies een stapje achteruit. De Q7 heeft ook geen vlakke achtervloer maar dat gaat misschien nog en is eigenlijk goedkoper dan de X5 maar dat is een 3 liter Diesel met minder pk dan de vernieuwde 2.0 van de X5 met 231pk , 7,7 naar 100 en 139 CO2. Voor mij wel het sterke punt van de X5. Het is ook maar voor 10000 km per jaar. Er is ook nog de BMW 2 series gran tourer maar daar is maar 500 euro saloncondities op (ook te nieuw).

Als het een privé aankoop betreft dan lijkt mij 20.000 euro verschil waanzinnig veel voor een wagen waar je maar 10.000 km / jaar mee doet.

Maar goed ik weet niet hoe diep uw zakken zijn natuurlijk

Anderzijds geef je zelf aan een deal te willen doen.

Een deal en een nieuwe x5 lijkt mij een contradictie
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

En de Volvo XC 90?

Comment

Wow.. Wat een uiteenlopende keuzes. Twijfelen tussen een espace, bmw 2, x5, zafira.. Die wagens liggen wel heel ver uit elkaar.

Als geld geen probleem is nam ik de x5. Anders de espace.

Maar doe je slechts 10000km? Dan zou ik er nooit zo veel geld aan uitgeven..

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Misschien liggen de wagens ver uiteen maar we zoeken luxe,veiligheid EN plaats voor 3 kleine kinderen. Superb ook is naar gaan zien(toen we toch bij audi waren) maar weer geen plaats op de vloer voor de middelste. Geloof me als ik ook 15 procent kreeg op de X5 was het de X5. De touring heb ik indertijd ook gekocht met een mooie korting. Ik zit er niets mee in om dure dingen te kopen als ik het gevoel heb dat ik een goede aanbieding krijg.
          Er is niets mis met onze beide wagens maar allebei te klein om met 5 ergens naar toe te rijden. De andere is een A4 van 2013. Te jong om nu al weg te doen. Geen volvo verdeler in de buurt. Alleen maar een 'werkplaats'.

Ik doe 10000 km maar ik heb meestal de kinderen in de auto voor naar grootouders en school. Vrouw doet er 20000 maar die haar parkeerplaats op t werk is niet zo ruim als je graag hebt met een grote auto dus zou ik de nieuwe auto gebruiken.

Comment

In ons geval (7/5/12maand) was het van belang dat de kinderen elk een volwaardige zitplaats hebben. Heb vanalles bekeken maar niks kon als geheel de nieuwe Espace overtreffen. En ondertussen na 10.000km nog steeds zeer tevreden van onze keuze.

Comment

Frappant: 13 kinderstoelen ... Dacht dat ik mislezen had eerst.
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Als ruime gezinswagen zou ik niet meteen aan een X5 denken, da's toch een heel ander soort wagen.
                Zou eerder gaan naar 2AT (als het een bmw moet zijn), renault espace, peugeot 5008, ford S-max ..

Comment

Ik zou voor de Espace gaan

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Is zo'n beetje hetzelfde probleem als bij mij... Niet ivm de kinderen, wel de keuze in die zin dat ik ook eens goesting had in een 'premium'. Heb uiteindelijk de espace gekozen omwille van het grote prijsverschil. De Espace is zeer knap, enkel het aanbod van motoren is beperkend. Had er een V6 geweest dan was het plaatje compleet voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                      Frappant: 13 kinderstoelen ... Dacht dat ik mislezen had eerst.
                      2 maxi cabriofix met bijhorende maxicosi ,ontzettend handig gewoon de maxicosi op laten vallen en klikt vast. Nu niet meer nodig dus als iemand interesse heeft? heb ook nog 3 gewone nooit gebruikte maxicosi zonder die ijzeren rail in plastiek zitten van de ziekenkas. Wij namen steeds de buggy met maxicosi dus we hebben ook 2 ongebruikte buggies op zolder staan. En 1 dubbele en 1 gewone wel gebruikt.

3 Klasse 1 maxicosi stoelen vanaf 10 kilo is dat

8 klasse 2/3 Romifix Billy

4 verhoogzitjes

Wij hebben steeds een combinatie van die 3 in de auto (maxicosi sinds paar maanden niet meer)

Comment

Zoeizo espace, uw kinderen zullen u bedanken. Die dingen zijn gewoon gemaakt om kinderen te vervoeren achteraan. Er zitten boordevol opbergvakjes en andere leuke dingen in. Ik zou niet twijfelen!
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

ik heb het!
                          lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            ik heb het!
                            Ik vind de brochure niet maar dat heeft geen isofix op de achterste zetels.(denk ik).

Comment

Wel twee extreme wagens om te vergelijken, vind ik. En een X5? Waarom geen X3? Is meer dan ruim genoeg.

Er zijn nog heel wat andere grote wagens : volvo XC90, Skoda Superb, ...
                              BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                Ik vind de brochure niet maar dat heeft geen isofix op de achterste zetels.(denk ik).
                                Ik denk dat de co-waarden ook wel een beetje gaan tegenslagen.

En bv. de S-Max of Galaxy? Kia Sorento?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                  Wel twee extreme wagens om te vergelijken, vind ik. En een X5? Waarom geen X3? Is meer dan ruim genoeg.

Er zijn nog heel wat andere grote wagens : volvo XC90, Skoda Superb, ...

skoda superb geen ook geen plaats in t midden voor voeten

geen volvo verdeler in de buurt

bij X3 is middenplaats heel beperkt, niet breder dan onze a4 of BMW3

Comment

ook geen ford dealer echt in de buurt , zal toch zeker 20 km zijn. Ook als we over monovolumes praten
                                    is de espace die enigste die zoiets speciaal heeft. Je vind het mooi of niet en is heel goed uitgerust. En 15 procent korting.

Comment

10000% zeker de X5, scoort op alle vlakken beter dan de Espace behalve in prijs

Comment

Voor 3 klein mannen heb je toch voldoende aan een normale gezinswagen ? In mijn tijd pasten we met 5 in een Keverke.

Comment

Working...
                                        X