Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace of BMW X5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Zou eerder een VW Sharan nemen dan een Espace, is nog iets anders qua ruimte achterin en kofferruimte.
    Kofferruimte is ook belangrijk met 3 kinderen.
    Is ook iets anders qua rijgedrag en uitstraling. Een VW Sharan is een busje, een Espace is een hippe automobiel.

Ik ben voor ik de Espace kocht ook gaan zien naar een Mercedes Vito Tourer Select en een V-klasse. De Vito is in meest luxe versie wat betreft interieur echt spartaans vergeleken met de Espace en kost evenveel. De V-klasse is moderner binnen en meer 'auto', maar als je vergelijkbare opties wil als op de Espace zit je 15.000 euro duurder en dan nog blijft het rijgedrag dat van een busje.

Behalve de prijs, geldt hetzelfde voor de VW Sharan en consoorten. De S-Max is de meest vergelijkbare met de Espace en tussen die 2 heb ik dan ook gekozen, waarbij het interieur van de Espace en het feit dat ik eens Frans comfort ipv Duitse degelijkheid wilde voor een keer, ik de Espace genomen heb... Momenteel 5000km en op enkele kleinigheden na heel tevreden, al is het feit dat de gsm connectie alleen maar echo geeft wel een serieus minpunt.

Comment

edit, slecht gelezen

Comment

Zowel de Vito (wel een bedrijfs-'people carrier' en niet zozeer een familiewagen) als de V-klasse zijn echte busjes die nog een pak meer ruimte geven.
        Niet vergelijkbaar.

Het zijn hier persoonlijke keuzes, en vooral hoeveel geld je er tegenaan wil gooien of waar je graag mee rijdt.
        De S-max, 5008, C4 Grand Picasso,... allemaal alternatieven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          @ Dak
          Wel straf dat je voor 10.000 km/jaar naar een diesel grijpt. Als je dan toch in een X5 geïnteresseerd bent, moet je ook eens een testritje doen met een Lexus RX 450h. Ook ruim, beter uitgerust, geen diesel en tenminste geen waarvan er 13 in een dozijn rondrijden
          Ja, maar een espace kan ook op benzine. Maar nu hebben we 1 benzine en 1 diesel en als we keer naar disneyland rijden of zo is het misschien best dat we ook een diesel hebben maar het is niet noodzakelijk. En die Lexus, dichtste dealer is wijnegem das ongeveer 25 km en 30 minuten rijden. BMW garage is 5 min, renault is er bijna naast. De volledige VW groep zit naast mijn werk. Daarom hadden die merken een voorkeur. Maar ik sta open voor andere ideeën.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
            Zowel de Vito (wel een bedrijfs-'people carrier' en niet zozeer een familiewagen) als de V-klasse zijn echte busjes die nog een pak meer ruimte geven.
            Niet vergelijkbaar.

Het zijn hier persoonlijke keuzes, en vooral hoeveel geld je er tegenaan wil gooien of waar je graag mee rijdt.
            De S-max, 5008, C4 Grand Picasso,... allemaal alternatieven.
            Nooit nog een peugeot, niet gratis en niet als je me geld gaf. Citroen is van peugeot maar toch grand picasso bekeken en Espace wint. (in monovolumes)

Comment

dat argument van geen plaats voor je voeten snap ik nu eens totaal niet he... ik heb regelmatig 3 volwassen passagiers op de achterbank in mijn C en da gaat wel perfect terwijl die wagen compact is. je zet toch gewoon je voeten langs beide kanten van de tunnel?
              en het zijn 3 normale volwassenen natuurlijk en geen obese olifanten van 160kg
              lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                En die Lexus, dichtste dealer is wijnegem das ongeveer 25 km en 30 minuten rijden. BMW garage is 5 min, renault is er bijna naast.
                Afstand is geen probleem. Mits een beetje onderhandelen krijg je van een Lexus verdeler gedaan dat die je auto komt halen en terugbrengen voor onderhoud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  dat argument van geen plaats voor je voeten snap ik nu eens totaal niet he... ik heb regelmatig 3 volwassen passagiers op de achterbank in mijn C en da gaat wel perfect terwijl die wagen compact is. je zet toch gewoon je voeten langs beide kanten van de tunnel?
                  Stap eens in een Espace en je zal het verschil wel zien. Een C is dan een mini autootje binnenin...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    Ik weet niet of jij zo een paar uur wilt zitten als je naar de efteling rijdt. Het lijkt me sterk dat je in een C 3 volwassenen comfortabel naast elkaar zet. Je kan een isofix stoel alleen maar langs de buitenkanten zetten in meeste auto's
                    en geloof me een klasse 1 is breder dan de meeste volwassenen.
                    Last edited by Dak; 10/01/2016, 23:33.

Comment

Moeten geen 3 zitjes meer inkunnen op t moment. Maar wel 1 type 1 (das breed) en 1 verhoogkussen. Oudste kan dan al tussen de 2 zitten maar moet wel haar voeten kunnen zetten he.
                      Dan ga je inderdaad keuzes genoeg hebben.
                      Persoonlijk zou ik dan toch ook voor die Espace gaan wat toch een totaal andere wagen is als een X5.
                      X5 is wel een schitterende wagen natuurlijk met een leuke motorisatie, een haast perfecte ZF-automaat maar stuurt voor geen meter.
                      Succes met de keuze.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Afstand is geen probleem. Mits een beetje onderhandelen krijg je van een Lexus verdeler gedaan dat die je auto komt halen en terugbrengen voor onderhoud
                        Bedankt voor de tip...😉😄

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Ik weet niet of jij zo een paar uur wilt zitten als je naar de efteling rijdt. Het lijkt me sterk dat je in een C 3 volwassenen comfortabel naast elkaar zet. Je kan een isofix stoel alleen maar langs de buitenkanten zetten in meeste auto's
                          en geloof me een klasse 1 is breder dan de meeste volwassenen.
                          Tuurlijk niet, waarschijnlijk zitten daar vanachter 3 coiffeurs in. 😉
                          Ik zet nog geen 3 mensen op mijn achterbank van de A6 als het meer dan 100km is.
                          Is het langer wordt het sowieso de ML.

Comment

Doe uw oudste kind een plezier een koop een volwaardige drie zitter. Als die in het midden op een bank moet zitten, uren tegen het achterste van een armsteun, is dat niet plezant. En dan nog is aan één kant tegen een kinderstoel ?? Amai. Comfort = eigen zetel ! Niks anders.
                            Don't be selfish !

Pas op, alles kan he, 5 kunnen ook in ne kever. LOL

Comment

ik heb zelf ook in de kattenbak gezeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                Voor 3 klein mannen heb je toch voldoende aan een normale gezinswagen ? In mijn tijd pasten we met 5 in een Keverke.
                                Hier in de straat een koppel met 3 kinderen, hadden eerst een Kadett, dan een Astra en uiteindelijk een Vectra. Nu de 4de d'r bij gekomen is hebben ze naast de Vectra een Zafira d'r bij genomen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Wat een vergelijking weer . X5 VS ESPACE

Paar jaar terug maakte ik de overstap van Espace naar een X5, echt vreemd vind ik die vergelijking niet.

Uiteindelijk de X5 weggedaan voor de dirupo-taks, maar nu kriebelt het weer enorm om er één aan te schaffe (of een RX)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                    Wel, ik heb op 't einde gekozen tussen een Espace, een 4 gran coupé en een i3. 't Makkelijkste is om je voorkeur in elke categorie aan te stippen, daarna kies je wat voor soort auto je wilt.
                                    Nicht van mijn vrouw (advocaat) ging 10 jaar geleden zeker en vast een Smartje kopen omdat ze in't putteke stad woonde. 2 maanden later had ze een Audi A8...
                                    In elke categorie heb je je favorieten, wil ik hiermee zeggen.

Comment

Niet makkelijk

Comment

Juist nog eens gestopt aan renault garage. Espace is mooi maar toch zie je hier en daar wat harde plastiek , vooral de start knop valt op. Maar die prijs en alles wat je krijgt zou ik al heel lomp moeten zijn
                                        iets anders te kopen. Garage niet te ver, mooie korting , bijna alles wat ik zoek. 2 extra zitplaatsen voor 1000 euro, altijd gemakkelijk als er vriendjes meerijden.

Comment

Collega van mij is overgestapt van een Espace naar een Mercedes V250. Mss ook een idee?

Comment

Working...
                                          X