Oorspronkelijk geplaatst door Dak
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Espace of BMW X5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenJuist nog eens gestopt aan renault garage. Espace is mooi maar toch zie je hier en daar wat harde plastiek , vooral de start knop valt op. Maar die prijs en alles wat je krijgt zou ik al heel lomp moeten zijn
iets anders te kopen. Garage niet te ver, mooie korting , bijna alles wat ik zoek. 2 extra zitplaatsen voor 1000 euro, altijd gemakkelijk als er vriendjes meerijden.
Dat argument van die afstand van de dealer snap ik ook niet helemaal bij een dergelijke aankoop. Hoeveel moeite kan het zijn om 1 maal per jaar 10 kilometer verder te rijden? Alhoewel, een diesel kiezen om 10 000 kilometer per jaar te rijden, je gaat die dealer misschien wel vaker nodig hebben'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIn dit geval vind ik het dashboard van de Espace zelfs dé grote troef tov de X5?
De BMW dashboards zijn er IMO de laatste jaren enkel maar lelijker op geworden.
Heb je de X5 ondertussen al gereden trouwens?
Zaterdag 10:00 morgens X5 en dan daarna mijn vrouw eens met de Espace.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenAls ik in mijn vader zijn BMW stap zie ik diezelfde plastiek hoor en eigenlijk heb ik de mb's die hij hiervoor had op het vlak van afwerking elke generatie zien achteruit gaan ... In welke premium krijg je nu nog deftig leder zonder naar "individual" of andere geldklopperij te gaan? Die verschillen zijn voor mij echt uitgevlakt tegenover pakweg 15 jaar geleden. Toen schoof je in een Renault over een plastieken koeienvel
Dat argument van die afstand van de dealer snap ik ook niet helemaal bij een dergelijke aankoop. Hoeveel moeite kan het zijn om 1 maal per jaar 10 kilometer verder te rijden? Alhoewel, een diesel kiezen om 10 000 kilometer per jaar te rijden, je gaat die dealer misschien wel vaker nodig hebbenLast edited by Dak; 11/01/2016, 12:21.
Comment
-
als je rit lang genoeg om heel de boel op temperatuur te krijgen is een laag jaarkilometrage idd geen probleem, maar om nu te zeggen beter als vroeger, door de dpf eigenlijk net niet...op zich is een lichtmetalen motor sneller op temp en ook het koelcircuit is veel efficienter, maar die dpf he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDat heeft me ook doen twijfelen... 1600 cc. Maar ik verzeker je dat hij wel snel is. Enig nadeel is dat hij minder koppel heeft uiteraard dan een diesel. 260 nm, het mocht iets meer zijn.
Alleen al voor die 7 speed is de benzine een must, nog gezwegen van al de rest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenOk, dus als het de Espace wordt dan is het de benzine. Maakt het eigenlijk wat draagbaarder om voor de espace te kiezen. 8,6 voor espace tegen 7,7 voor X5. 9.9 voor de diesel was toch wat traag. Tussen 8 en 9 , meer moet dat niet zijn.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDat heeft me ook doen twijfelen... 1600 cc. Maar ik verzeker je dat hij wel snel is. Enig nadeel is dat hij minder koppel heeft uiteraard dan een diesel. 260 nm, het mocht iets meer zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJe bent met kinderen onderweg, die vinden dat vast niet leuk dat ze met hun hoofd telkens tegen de Maxi-Cosy worden gekwakt...
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenJe bent natuurlijk niet altijd met kids onderweg, he... alhoewel ik 9.9sec nu ook niet bepaald traag vind, maar dat is wat je gewoon bent, natuurlijk...
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichtenin uwe tijd waren er geen gordels vanachter, en misschien hielden uw ouders niet genoeg van u om u degelijk vast te maken.Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenOk, dus als het de Espace wordt dan is het de benzine. Maakt het eigenlijk wat draagbaarder om voor de espace te kiezen. 8,6 voor espace tegen 7,7 voor X5. 9.9 voor de diesel was toch wat traag. Tussen 8 en 9 , meer moet dat niet zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenMisschien vonden zijn ouders die 0-100 wat minder belangrijk? 9,9 of 8,6 wat maakt het uit?
Comment
-
Nog een optie bijgekomen. De discovery. Maar daar gaat maar 1500 euro af. Ze zeggen iets van dat die nieuwe versies een aanbod zijn. Zou 61500 zijn tov 42000 espace. Zit wel alles op en lijkt me klassevoller. Kan ook terug gaan terreinrijden. Vroeger gedaan met TerranoII.Last edited by Dak; 13/01/2016, 10:05.
Comment
-
Over appelen en peren vergelijken gesproken ;-)
Zo'n Disco is wel een totaal andere wagen natuurlijk.
persoonlijk verkies ik hem vér boven de andere 2. Nog min of meer een echte terreinwagen en toch een auto met heel veel présence.
Op luchtvering een zaligheid om mee te rijden ook. Maar idd ook wel in een andere budget klasse dan.
Comment
-
Uiteindelijk hangt alles er altijd vanaf wat je wil spenderen hé?
Inderdaad is de Disco een beetje een "oude reus" in dit gezelschap, maar zooooveel meer karakter dan de andere 2.
En over die plaatsen en luxe. Zet je kids is achter in die Discovery en ze zullen je keuze gauw beamen ;-)
Keuze stress, altijd maar keuze stress ;-)
Comment
Comment