Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Juist nog eens gestopt aan renault garage. Espace is mooi maar toch zie je hier en daar wat harde plastiek , vooral de start knop valt op. Maar die prijs en alles wat je krijgt zou ik al heel lomp moeten zijn
iets anders te kopen. Garage niet te ver, mooie korting , bijna alles wat ik zoek. 2 extra zitplaatsen voor 1000 euro, altijd gemakkelijk als er vriendjes meerijden.
Die 2 extra zitplaatsen altijd nemen als je de keuze hebt. Vergemakkelijkt de wederverkoop
Juist nog eens gestopt aan renault garage. Espace is mooi maar toch zie je hier en daar wat harde plastiek , vooral de start knop valt op. Maar die prijs en alles wat je krijgt zou ik al heel lomp moeten zijn
iets anders te kopen. Garage niet te ver, mooie korting , bijna alles wat ik zoek. 2 extra zitplaatsen voor 1000 euro, altijd gemakkelijk als er vriendjes meerijden.
Als ik in mijn vader zijn BMW stap zie ik diezelfde plastiek hoor en eigenlijk heb ik de mb's die hij hiervoor had op het vlak van afwerking elke generatie zien achteruit gaan ... In welke premium krijg je nu nog deftig leder zonder naar "individual" of andere geldklopperij te gaan? Die verschillen zijn voor mij echt uitgevlakt tegenover pakweg 15 jaar geleden. Toen schoof je in een Renault over een plastieken koeienvel
Dat argument van die afstand van de dealer snap ik ook niet helemaal bij een dergelijke aankoop. Hoeveel moeite kan het zijn om 1 maal per jaar 10 kilometer verder te rijden? Alhoewel, een diesel kiezen om 10 000 kilometer per jaar te rijden, je gaat die dealer misschien wel vaker nodig hebben
In dit geval vind ik het dashboard van de Espace zelfs dé grote troef tov de X5?
De BMW dashboards zijn er IMO de laatste jaren enkel maar lelijker op geworden.
In dit geval vind ik het dashboard van de Espace zelfs dé grote troef tov de X5?
De BMW dashboards zijn er IMO de laatste jaren enkel maar lelijker op geworden.
Heb je de X5 ondertussen al gereden trouwens?
Zaterdag 10:00 morgens X5 en dan daarna mijn vrouw eens met de Espace.
Als ik in mijn vader zijn BMW stap zie ik diezelfde plastiek hoor en eigenlijk heb ik de mb's die hij hiervoor had op het vlak van afwerking elke generatie zien achteruit gaan ... In welke premium krijg je nu nog deftig leder zonder naar "individual" of andere geldklopperij te gaan? Die verschillen zijn voor mij echt uitgevlakt tegenover pakweg 15 jaar geleden. Toen schoof je in een Renault over een plastieken koeienvel
Dat argument van die afstand van de dealer snap ik ook niet helemaal bij een dergelijke aankoop. Hoeveel moeite kan het zijn om 1 maal per jaar 10 kilometer verder te rijden? Alhoewel, een diesel kiezen om 10 000 kilometer per jaar te rijden, je gaat die dealer misschien wel vaker nodig hebben
Tja, ik denk gewoon zo'n zware auto met 1600 benzine...., als je dan eens een lange rit doet vol bagage en/of iets voortrekt. Een een dealer in t zelfde dorp of dealer 30 minuten rijden, ik vind dat veel uitmaken. Mijn audi zet ik morgens af en ze brengen die s'avonds naar mijn werk (500 meter) En op de bmw kunnen we s'morgens wachten of afzetten en/of dan samen doorrijden voor onderhoud, winterbanden, remblokjes dus 2015 al 4 keer en bv deze week 2 minuten binnen geweest voor linker dimlicht. Op 2 minuten nieuw lampje. Je doet wat je wil maar als jij liever elke keer half uur rijdt.....
Dat heeft me ook doen twijfelen... 1600 cc. Maar ik verzeker je dat hij wel snel is. Enig nadeel is dat hij minder koppel heeft uiteraard dan een diesel. 260 nm, het mocht iets meer zijn.
Ik ben ook pro benzine, maar kunnen die moderne diesels niet beter om met kortere afstanden dan vroeger? Jaarkilometrage zegt in feite niet veel, het zijn de afstanden van je trajecten die tellen.
als je rit lang genoeg om heel de boel op temperatuur te krijgen is een laag jaarkilometrage idd geen probleem, maar om nu te zeggen beter als vroeger, door de dpf eigenlijk net niet...op zich is een lichtmetalen motor sneller op temp en ook het koelcircuit is veel efficienter, maar die dpf he
Dat heeft me ook doen twijfelen... 1600 cc. Maar ik verzeker je dat hij wel snel is. Enig nadeel is dat hij minder koppel heeft uiteraard dan een diesel. 260 nm, het mocht iets meer zijn.
De 7 speed boite is subliem, die compenseert het eventuele gemis aan koppel en CC. Motor ziet ge draaien op de toerenteller maar schakelen en toeren maken zijn allemaal non issues. Is precies een lange elastiek.
Alleen al voor die 7 speed is de benzine een must, nog gezwegen van al de rest.
Ok, dus als het de Espace wordt dan is het de benzine. Maakt het eigenlijk wat draagbaarder om voor de espace te kiezen. 8,6 voor espace tegen 7,7 voor X5. 9.9 voor de diesel was toch wat traag. Tussen 8 en 9 , meer moet dat niet zijn.
Ok, dus als het de Espace wordt dan is het de benzine. Maakt het eigenlijk wat draagbaarder om voor de espace te kiezen. 8,6 voor espace tegen 7,7 voor X5. 9.9 voor de diesel was toch wat traag. Tussen 8 en 9 , meer moet dat niet zijn.
Je bent met kinderen onderweg, die vinden dat vast niet leuk dat ze met hun hoofd telkens tegen de Maxi-Cosy worden gekwakt...😉
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dat heeft me ook doen twijfelen... 1600 cc. Maar ik verzeker je dat hij wel snel is. Enig nadeel is dat hij minder koppel heeft uiteraard dan een diesel. 260 nm, het mocht iets meer zijn.
Je bent met kinderen onderweg, die vinden dat vast niet leuk dat ze met hun hoofd telkens tegen de Maxi-Cosy worden gekwakt...
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Je bent natuurlijk niet altijd met kids onderweg, he... alhoewel ik 9.9sec nu ook niet bepaald traag vind, maar dat is wat je gewoon bent, natuurlijk...
Je bent natuurlijk niet altijd met kids onderweg, he... alhoewel ik 9.9sec nu ook niet bepaald traag vind, maar dat is wat je gewoon bent, natuurlijk...
Tuurlijk niet...😉
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ok, dus als het de Espace wordt dan is het de benzine. Maakt het eigenlijk wat draagbaarder om voor de espace te kiezen. 8,6 voor espace tegen 7,7 voor X5. 9.9 voor de diesel was toch wat traag. Tussen 8 en 9 , meer moet dat niet zijn.
Misschien vonden zijn ouders die 0-100 wat minder belangrijk? 9,9 of 8,6 wat maakt het uit?
Misschien vonden zijn ouders die 0-100 wat minder belangrijk? 9,9 of 8,6 wat maakt het uit?
Nee , dat is niet zo belangrijk maar als je voorbijsteekt en je auto kan niet snel optrekken is het soms gevaarlijk. Je moet het maximum er ook niet uithalen maar als je wat marge hebt doe je toch de motor wat minder pijn. Net zoals Ik moet geen 200 rijden maar als je auto maar 120 kan dan duren die laatste 20 km enorm lang om te bereiken.
Nog een optie bijgekomen. De discovery. Maar daar gaat maar 1500 euro af. Ze zeggen iets van dat die nieuwe versies een aanbod zijn. Zou 61500 zijn tov 42000 espace. Zit wel alles op en lijkt me klassevoller. Kan ook terug gaan terreinrijden. Vroeger gedaan met TerranoII.
Zo'n Disco is wel een totaal andere wagen natuurlijk.
persoonlijk verkies ik hem vér boven de andere 2. Nog min of meer een echte terreinwagen en toch een auto met heel veel présence.
Op luchtvering een zaligheid om mee te rijden ook. Maar idd ook wel in een andere budget klasse dan.
Misschien appels met peren... Maar we zoeken 3 'volwaardige' plaatsen en luxe. Dus eigenlijk is de disco beter dan de X5. In het nadeel van de disco is natuurlijk 3 liter die enorm hoge CO2 heeft ivm X5 (of Q7 en elke andere moderne auto)
Uiteindelijk hangt alles er altijd vanaf wat je wil spenderen hé?
Inderdaad is de Disco een beetje een "oude reus" in dit gezelschap, maar zooooveel meer karakter dan de andere 2.
En over die plaatsen en luxe. Zet je kids is achter in die Discovery en ze zullen je keuze gauw beamen ;-)
Comment