Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Espace of BMW X5
Collapse
X
-
Ja die reviews... kan je moeilijk staat opmaken. De ene prefereert de dieselversie, de andere de benzineversie. Enig nadeel vind ik aan de benzine dat je inderdaad minder kopel hebt in de lage toeren. De diesel heeft dan weer te weinig vermogen over het hele toerental, vooral omdat zijn toerental beperkt bruikbaar is. Daarom... hadden ze nu toch een potentere motor in da spel gestoken, ik had er gerust enkele duizend euro voor over gehad.
Comment
-
Het is bij ons gewoon een kwestie van keuzes te maken die niet altijd evident zijn. Wij zijn een gezin met 2 kids van 15j en al op volwassen lengte ( 1.80 )
Ik rij voornamelijk en dagelijks met mijn bus een Opel Vivaro 2.5 Diesel met 150pk en dat ding rijdt best aangenaam en nog zuinig ook ( 7.5L /100km ) mijn vrouw rijdt hier rond de kerktoren en als het moet wat verder met een Citroen Cactus 1.6 diesel en dat heeft circa 5L diesel nodig voor 100km
Ook heb ik nog enkele oldtimers die vertrekkensklaar staan maar ja dat zijn halve meubelstukken he En nog een setje Avantimes die in de verkoop staan....
Aan wagens geen gebrek maar enerzijds is de Cactus wel te klein om met z'n vieren op vakantie te rijden en alle spullen mee te nemen, ook kan deze maar max 900kg trekken dus een caravan eraan is geen optie, de Vivaro is maar een 3 zitter dus dat is ook niets...
Op zich zou ik de Espace wel kopen maar dan moet hij voor mij zijn en dan staat hij wel vaak stil omdat ik met de Vivaro rijdt, anderzijds kunnen we de Cactus verkopen en op die manier zou mijn vrouw met de Espace gaan rijden, dus probleem opgelost denk je dan!
Maar helaas ben ik zo ne moeilijke op het vlak van wagens dat ik dat teveel als een eigen object beschouw en me steeds blauw erger wanneer er iemand met mijn wagen heeft gereden. buiten dat de stoel en de spiegels verzet zijn gaat het nog maar wat papiertjes van een snoepje of een leeg blikje van drinken achter gelaten in mijn wagen en je hebt boel met mij ;( laat staan dat ik hem net gepoetst heb weggezet en enkele dagen later mag ik in een wagen stappen die weeral kan gepoetst worden!! hate it!!
Ik wacht dus nog rustig de komende maanden af en heel in het kort zal ik wel een Espace vinden met enkele km erop en die naar mijn smaak is zonder dat ik hoef te wachten op een bestelling...Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenMaar helaas ben ik zo ne moeilijke op het vlak van wagens dat ik dat teveel als een eigen object beschouw en me steeds blauw erger wanneer er iemand met mijn wagen heeft gereden. ..
Dan is de Espace voor de vrouw en kids en tijdens de vakantie is het dan de auto van iedereen.
Zo heb ik dat gedaan en kon niet contenter zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichtenmijn vrouw rijdt hier rond de kerktoren en als het moet wat verder met een Citroen Cactus 1.6 diesel en dat heeft circa 5L diesel nodig voor 100km
En nog een setje Avantimes die in de verkoop staan....
Waarom een diesel gekozen voor de Cactus als die toch maar is voor "rond de kerktoren"?
Staan de Avantimes beide te koop??Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenMaar helaas ben ik zo ne moeilijke op het vlak van wagens dat ik dat teveel als een eigen object beschouw en me steeds blauw erger wanneer er iemand met mijn wagen heeft gereden. buiten dat de stoel en de spiegels verzet zijn gaat het nog maar wat papiertjes van een snoepje of een leeg blikje van drinken achter gelaten in mijn wagen en je hebt boel met mij ;( laat staan dat ik hem net gepoetst heb weggezet en enkele dagen later mag ik in een wagen stappen die weeral kan gepoetst worden!! hate it!!
Comment
-
En wat als ze beide aanwezig zijn met hun eigen sleutel?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNee, gaat niet meer via de sleutel maar via de rlink nu. Da's makkelijk omdat er dikwijls maar 1 sleutel gebruikt wordt. De zetel, radio, spiegels, airco, massage, rijmodus passen zich dan aan aan de bestuurder.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk heb twee vragen:
Waarom een diesel gekozen voor de Cactus als die toch maar is voor "rond de kerktoren"?
Staan de Avantimes beide te koop??
mijn beide Avantimes staan te koop maar ik wacht gewoon de juiste koper,af, een Avantime,is nu eenmaal een wagen die enkel maar bij een liefhebber hoortEen goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenTja dat was om de reden dat we uit stock gekocht hebben, vandaag besteld en morgen rijden he....
mijn beide Avantimes staan te koop maar ik wacht gewoon de juiste koper,af, een Avantime,is nu eenmaal een wagen die enkel maar bij een liefhebber hoort
Comment
Comment