Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe hothach of 2e hands sportief

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe hothach of 2e hands sportief

Hallo allemaal,

Even mijn situatie schetsen:
    Wij zijn een jong gezin met een zoontje van 18 maanden.
    Ik rij met een bedrijfswagen, mijn vriendin met een mazda 3 met 190k km.
    Op zich niets mis mee, maar ik ben een autoliefhebber.
    Daarom dat het ergens wel spijtig is dat ik een bedrijfswagen heb, omdat de aankoop van een nieuwe wagen dan nog minder te verantwoorden is.
    De 2e auto zal bovendien heel weinig km doen aangezien mijn vrouw met de fiets gaat werken.
    Dat is dus al een eerste dilemma: valt een aankoop van een wagen, gewoon omdat ik een autoliefhebber ben, wel te verantwoorden. Want eigenlijk hebben we die niet echt nodig..

2e dilemma staat in de titel: een nieuwe hot hatch (heb een leon cupra op het oog), of een oudere 2e hands à la bmw 335i.
    Ik som even, in mijn ogen, de voor- en nadelen op.

Voordelen nieuw (leon cupra):
    - geen voorgeschiedenis
    - lagere jaarlijkse rijkosten (VB, naft, onderhoud)
    - NIEUW
    - eigen keuze samenstelling

Nadelen:
    - hoge aankoopprijs
    -"maar" een seat
    - sober interieur

Voordelen 335i:
    - lagere aankoopprijs
    - sound
    - bmw interieur & exterieur

nadelen:
    - onbekende voorgeschiedenis
    - (heel) veel geld aan onbekende partij voor aankoop (zeker particulier)
    - duurder in jaarlijkse rijkosten (VB +- 1000€, naft, onderhoud)
    - gebruikssporen

Dat is in ieder geval hoe ik er over denk. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
    Eventuele alternatieven mogen ook, mits voldaan aan volgende vereisten:
    - automaat
    - 5deurs, liefst break (dan kan ik ermee op verlof )
    - + 220pk
    - max 120k km
    - max 25k€ 2e hands

Waarschijnlijk nog de helft vergeten te typen, maar door time-out fout bij eerst poging is uploaden post mislukt

Alvast bedankt!
    Seppe

sowieso de nieuwe auto,dus de cupra

Comment

Tja, dit lijkt mij een makkelijke keuze. Als ge de auto in feite niet nodig hebt zou ik er ook geen aanschaffen en het gespaarde geld aan leukere dingen besteden.

Comment

Ik zou voor 10K een leuke tweedehands aanschaffen en wat opzij houden voor kosten en leuke uitstapjes met familie en wagen.

Comment

Als je een firmawagen hebt, is het zinloos om er nog iets bij te nemen. Uiteindelijk bij uitstapjes ga je toch de bedrijfswagen nemen omdat de diesel daar gratis is. Dus de bijkomende wagen zal amper uit de garage komen en zal uitiendelijk op jaarbasis belachelijk veel geld kosten per gereden km.

mijn broer heeft ook twee wagens voor zijn eigen. eentje voor naar het werk te gaan en 1 hobby-wagen. Die hobby wagen komt maximaal 1 keer per maand buiten ondanks dat het een bom van een wagen is.

Comment

Ik snap je redenering wel, maar het is wel veel geld voor iets dat je niet nodig hebt.
            Mijn broer heeft in 2014 een Golf 6 R gekocht.
            Schitterende wagen, maar ook volkomen nutteloos: op een jaar heeft hij er nog geen 3.000 km mee gereden, aangezien hij een andere auto heeft waarmee hij naar het werk rijdt.
            Maar als je het je kan permitteren en je het er voor over hebt, waarom niet?

Comment

3000????
              Dat haal ik niet ze.
              Moet ik hem nu ook verkopen?
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                3000????
                Dat haal ik niet ze.
                Moet ik hem nu ook verkopen?
                Ja
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

De vraag is vooral, op welk punt in je leven zit je? Te koop wegens aankoop vastgoed moeten hangen na enige tijd is financieel zelden een goede zaak en is geen toonbeeld van doordacht handelen.

Ik ben ook een liefhebber maar altijd heb ik andere prioriteiten gehad financieel omdat ik enkel ga kunnen genieten van mijn liefhebberij als mijn gezin het nodige heeft.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Zelf van de 9 wagens die ik heb gehad nog nooit nieuw gekocht door de directe waardevermindering. Nu ik weet van mezelf dat ik nooit echt lang met een car doe want heb eveneens 9 jaar men rijbewijs. Moest je iets kopen voor lang zou ik wel nieuw gaan.

Maw: ik zou een tweedehands cupra zoeken. Die M135i is vet en de sound is echt wel ongeëvenaard in dat segment maar zon cupra is meer value for money.

Los hiervan zou ik echt een weekendspeelgoed kopen (porsche, mustang,...) en geen hatch als je een bedrijfswagen hebt.

Comment

Kan de Cupra alleen maar aanraden!
                      Eventueel een mapping erop laten zetten en je hebt een ongelofelijk snelle nieuwe wagen voor het budget.

Comment

Ik zou iets ouders en goedkopers zoeken. Dan scheur je je broek niet aan het waardeverlies en waarschijnlijk valt door de ouderdom de biv en taks ook nog wel beter mee.

Comment

Mijn motto is simpel,ge leeft maar ene keer en alst ge kunt betalen gewoon doen,ik zou toch ook de Megane RS eens testen,grote kortingen nu en je kan daar voor een prijske nog 3 jaar extra garantie bijkopen zodat je 5 jaar gerust bent,en kwa rijplezier is de Megane onovertroffen voor zijn prijsklasse....

Comment

Koopt mijne 335i over.

Komt binnenkort te koop doordat ik een bedrijfswagen krijg.
                            Soundclip:

video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden
                            Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                            2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                            2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                            2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                            2015 Golf 7 GTD

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties!
                              Ik denk dat ik mijn verstand ga laten spreken.
                              Geen nieuwe auto kopen omdat we deze eigenlijk niet echt nodig hebben.
                              Wat ik nog wel kan doen, is een oude mustang kopen voor het plezier voor de helft van het geld. Bovendien behoudt deze zijn waarde goed en is het eigenlijk niet echt verspilling, en krijg er toch iets van terug
                              Zo iets bijvoorbeeld:
                              Ford overige Modellen ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
                                Bedankt allemaal voor de reacties!
                                Ik denk dat ik mijn verstand ga laten spreken.
                                Geen nieuwe auto kopen omdat we deze eigenlijk niet echt nodig hebben.
                                Wat ik nog wel kan doen, is een oude mustang kopen voor het plezier voor de helft van het geld. Bovendien behoudt deze zijn waarde goed en is het eigenlijk niet echt verspilling, en krijg er toch iets van terug
                                Zo iets bijvoorbeeld:
                                http://www.2dehands.be/autos/ford/mu...257113887.html
                                Klinkt al veel beter !
                                En laat aub de 6 cilinders voor wat ze zijn, je gaat me nog bedanken.
                                Koop trouwens iets anders dan een mustang ? Er zijn er al zo veel..
                                Ik heb wel nog iets leuks:

1969 Chevrolet Nova, zie verkoopstopic hier op AF voor meer info of PM
                                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                  Klinkt al veel beter !
                                  En laat aub de 6 cilinders voor wat ze zijn, je gaat me nog bedanken.
                                  Koop trouwens iets anders dan een mustang ? Er zijn er al zo veel..
                                  Ik heb wel nog iets leuks:

1969 Chevrolet Nova, zie verkoopstopic hier op AF voor meer info of PM
                                  heb deze inderdaad opgemerkt in het verkooptopic.
                                  Hoe lang is zo iets eigenlijk? Moet dan nog in mijn garage krijgen hé :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
                                    heb deze inderdaad opgemerkt in het verkooptopic.
                                    Hoe lang is zo iets eigenlijk? Moet dan nog in mijn garage krijgen hé :-)
                                    4.8m lang en 1.85m breed ofzo, valt heel goed mee. Is ook de reden waarom ik een Nova prefereer boven een Chevelle ofzo.
                                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

firmawagen hebben en op zoek gaan naar een wagen om mee op reis te gaan ??? begrijp ik niet goed.
                                      zal aan mij gelegen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                        firmawagen hebben en op zoek gaan naar een wagen om mee op reis te gaan ??? begrijp ik niet goed.
                                        zal aan mij gelegen zijn.
                                        Het zou een leuk extratje zijn geweest om met een bom op vakantie te gaan ja. Af en toe wat spielen op de autobahn. Maar dat was uiteraard niet DE reden.

Comment

Working...
                                        X