Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips ivm Dodge RAM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tips ivm Dodge RAM

    Hallo,

    het spookt al.geruime tijd door men bolleke om na de Octavia VRS voor een Dodge Ram te gaan. Liefst toch een vrij recent exemplaar dan, met V8 motor, ben zot van de sound hiervan.
    Nu had ik toch graag wat raad en tips gekregen hier, bv welke dealer is hiervoor aan te raden, aandachtspunten, hoe,zit,het tegenwoordig met LPG inbouw en reglementering en klopt het inderdaad dat deze als lichte vracht maar een goei 125? rijtax kost en geen BIV.
    Wat kost zo'n RAM gemiddeld aan onderhoud, vallen prijzen voor onderdelen mee of niet?
    ik ben me er van bewust dat het verbruik wel een pak hoger liggen dan een doorsnee gezinswagen, maar zit momenteel aan een gemiddelde van 15000 a 20000km/j
    zowiezo een dubbel cabien uitvoering en zou er graag wel een iets breder wiel/band onder willen, maar zeker geen 24" bv met pelletje rubber errond.
    Heb zo al beetje zitten zoeken en voor iets meer dan 40000? zou je de sport versie hebben, zit blijkbaar al navi en leder enzo allemaal op.

  • #2
    Op zich is zo'n ram -en eigenlijk alle pickups- vrij onverslijtbaar. Alles is ruim bemeten en gemaakt om lang mee te gaan. Enige wat je ZEKER moet doen is tijdig de olie verversen. Als je dit doe, ga je weinig kapot krijgen. LPG is het beste op Chevy's. Dodge's kunnen het ook verdragen maar beetje minder, zorg zeker dat er zuigersmering aanwezig is, anders gaan de kleppen verbranden. Ook dit vaak laten checken voor het te laat is.
    Welke dealer, tja, van waar ben je ? Ik ga bij Veraco in Zwijndrecht voor al m'n USA gerelateerde issues. Bert is héél vriendelijk, rechtuit en correct.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      15 à 20.000 KM me een RAM, denk daar toch maar eens goed over na.
      Onze Belgische/Europese wegen infrastructuur, is daar echt niet op aangepast IMO.
      Je kan geen enkele parkeergarage fatsoenlijk binnen, of bij uitbreiding je niet goed bewegen in welke agglomeratie dan ook.
      Als 2de of 3de auto OK, maar als dagelijks voertuig??

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        15 à 20.000 KM me een RAM, denk daar toch maar eens goed over na.
        Onze Belgische/Europese wegen infrastructuur, is daar echt niet op aangepast IMO.
        Je kan geen enkele parkeergarage fatsoenlijk binnen, of bij uitbreiding je niet goed bewegen in welke agglomeratie dan ook.
        Als 2de of 3de auto OK, maar als dagelijks voertuig??
        Bwa, hij zal de enige niet zijn he.

        Comment


        • #5
          ik heb 9 jaar met een Ram 2002 4.7 gereden op LPG
          verbruikte 23 liter gas
          over het algemeen was ik tevreden over de truck
          deed wel alle herstellingen en onderhoud zelf
          geen BIV en maar 147 euro jaarlijkse taks
          nu lpg aan 0.3 euro
          de Hemi zou LPG het best verdragen
          de nieuwe zijn niet meer wat het was, veel problemen allerhande
          chevrolet en ford zouden veel betrouwbaarder zijn ,maar kosten dan ook veel meer
          voor wat hoort wat
          bezin voor je begin
          herstellingen kosten min. X 2 ivm andere auto's
          heel weinig plaatsen waar er echt met kennis aan gewerkt kan worden
          niet alle onderdelen onmiddellijk beschikbaar en zeer duur


          Amerikaanse klasse. Dodge, RAM, Jeep, Chrysler, Ford, Cadillac, Chevrolet: is er iets dat vrijheid, robuustheid en zelfstandigheid meer uitdrukt dan de ronkende motor van een Amerikaanse auto.
          Last edited by camaro 68 rs; 13/01/2016, 10:01.
          Z4 M40i

          Comment


          • #6
            Hallo,
            bedankt voor de reacties en tips tot nu toe al. Had ergens vaag al iets opgevangen ivm verbrande kleppen op LPG. Misschien zijn er hiervoor ondertussen oplossingen ofzo, geen idee.
            ik werk zelf in VW/AUDI garage, de Amarok zou mits enkele noodzakelijke optische aanpassingen ook nog wel in aanmerking kunnen komen, moest hij er dan binnenin een beetje comfortabeler uitzien, vind hem persoonlijk beetje te simplistisch uitzien vooral qua dashboard dan. Of er een facelift komt dit jaar is ook nog niet met zekerheid te zeggen, en zou het dashboard dan drastisch veranderen. Ik ga hier alvast op het autosalon eens achter informeren. Het zou alvast beter uitkomen aangezien ik in de VAG groep werk natuurlijk. Maar men voorkeur blijft toch de RAM, of de Ford Raptor, maar die is dan weer stukken duurder he.
            Ik had al wel een vermoeden dat dit type voertuigen duurder zijn in onderhoud ook, en dan vooral de banden en de hoeveelheid motorolie bv.
            Allemaal dingen die me doen twijfelen.
            Qua,trekvermogen zal het geen probleem mogen zijn voor hetgeen ik soms eens trek, een aanhangwagen ongeveer 2m lengte met enkele as, geladen met gras of wat containerpark afval.

            Comment


            • #7
              LPG zal er wel opzitten bij een occasie .

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                15 à 20.000 KM me een RAM, denk daar toch maar eens goed over na.
                Onze Belgische/Europese wegen infrastructuur, is daar echt niet op aangepast IMO.
                Je kan geen enkele parkeergarage fatsoenlijk binnen, of bij uitbreiding je niet goed bewegen in welke agglomeratie dan ook.
                Als 2de of 3de auto OK, maar als dagelijks voertuig??
                Ik deed tot voor kort 1000km/week met de Avalanche. Beste auto ooit om dat mee te doen. Super comfi en pokke goedkoop in verbruik!
                Qua onderhoud kost dat ongeveer hetzelfde als een andere wagen van dat formaat.

                Ook voor te parkeren enal valt dat veel beter mee dan iedereen altijd zegt en doet. Bij gewoon parkeren is zo een ding uiteindelijk amper groter dan een lange versie van een transporter / vivaro / traffic.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  15 à 20.000 KM me een RAM, denk daar toch maar eens goed over na.
                  Onze Belgische/Europese wegen infrastructuur, is daar echt niet op aangepast IMO.
                  Je kan geen enkele parkeergarage fatsoenlijk binnen, of bij uitbreiding je niet goed bewegen in welke agglomeratie dan ook.
                  Als 2de of 3de auto OK, maar als dagelijks voertuig??
                  Valt allemaal wel mee, overbuur heeft ook paar jaar met een RAM gereden, had nergens problemen. Als ge natuurlijk de kleine straatjes in het centrum van Gent / A'pen gaat opzoeken, tsja...

                  Comment


                  • #10
                    Een camionette is even groot en die rijden ook in t stad.
                    Veel waarde verliest zo'n ram niet, zou wel de hemi pakken met lpg en klepsmering.
                    Collega heeft er ook ene, nu 200.000 mijl en buiten de uitlaat die verroest was en een injector of 8 geen kosten gehad.
                    Verbruik is even duur als met een 2l naft.
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                    Comment


                    • #11
                      Snap niet dat je daar nog een aanhangwagen gaat aan hangen om wat rommel te transporteren.

                      Waarom een pick-up dan?

                      Ik heb er in de VS al mee gereden, en moet zeggen... nee bedankt. Comfort valt tegen, en zelfs met een dubbele cabine kan er achteraan niemand comfortabel zitten.

                      Comment


                      • #12
                        De aanhangwagen zou ik gebruiken om bv gras ofzo te vervoeren, om de laadbak beetje proper te houden.
                        wat die achterbank betreft, een vraag die ik me ook al gesteld heb, lijkt me beetje recht van leuning te zijn om comfortabel te zitten.
                        Voor ik de knoop doorhak ga ik zowiezo eens een degelijke testrit doen. Tis ook niet echt dringend maar het speelt in men kopke he, en omdat het iets totaal anders is dan wat ik tot nu toe al allemaal gereden heb, wil ik eerst de voor en nadelen naast elkaar zetten.
                        Spijtig dat ik nu net niemand in men naaste vriedenkring heb die zo'n pick-up heeft.



                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Snap niet dat je daar nog een aanhangwagen gaat aan hangen om wat rommel te transporteren.

                        Waarom een pick-up dan?

                        Ik heb er in de VS al mee gereden, en moet zeggen... nee bedankt. Comfort valt tegen, en zelfs met een dubbele cabine kan er achteraan niemand comfortabel zitten.

                        Comment


                        • #13
                          Van de Dodge weet ik het niet, maar in de Avalanche is het achteraan alvast heerlijk vertoeven. Ruim, comfi zetels, goede steun, aangenaam zicht rondom (mede door de iets lagere voorzetels) en dan heb je natuurlijk nog de moduleerbaarheid van het interieur.

                          Lees er gerust eens mijn topic op na : http://www.autoforum.be/showthread.p...-3-V8-WBH-1500

                          HEt is dan wel geen Dodge, het geeft toch wel wat weer hoe zo een Amerikaanse pick-up het doet hier in België wanneer die als echt werkpaard ingezet wordt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                            Spijtig dat ik nu net niemand in men naaste vriedenkring heb die zo'n pick-up heeft.
                            Je hebt slimme vrienden.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Bwa, hij zal de enige niet zijn he.
                              Het is ook niet de enige die snel weer te koop staat.

                              Wat ik niet begrijp.
                              Collega heeft ook zo ene, rijdt er daar een Clio of een Corsa vanachter op en dat spel staat scheef.
                              De laadklep gaat niet meer dicht.
                              Bij de dealer binnen gedaan en niet meer goed gekregen.
                              Zijn die zo fragiel?
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #16
                                Ne Ram 1500 is peperkoek. Echt niet geschikt om mee te werken.
                                Powered by Detroit Diesel.

                                Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                Comment


                                • #17
                                  En klopt het dat die ook zo onveilig zijn? Snel plooien tot in de cabine?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    En klopt het dat die ook zo onveilig zijn? Snel plooien tot in de cabine?
                                    ik heb ooit ene gezien (ram)die tegen een vangrail geslipt was, had de klap gehad met de hoek van de voorbumper
                                    je moest al goed kijken om de schade te zien, maar het chassis was krom
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                                      Hallo,
                                      bedankt voor de reacties en tips tot nu toe al. Had ergens vaag al iets opgevangen ivm verbrande kleppen op LPG. Misschien zijn er hiervoor ondertussen oplossingen ofzo, geen idee.
                                      ik werk zelf in VW/AUDI garage, de Amarok zou mits enkele noodzakelijke optische aanpassingen ook nog wel in aanmerking kunnen komen, moest hij er dan binnenin een beetje comfortabeler uitzien, vind hem persoonlijk beetje te simplistisch uitzien vooral qua dashboard dan. Of er een facelift komt dit jaar is ook nog niet met zekerheid te zeggen, en zou het dashboard dan drastisch veranderen. Ik ga hier alvast op het autosalon eens achter informeren. Het zou alvast beter uitkomen aangezien ik in de VAG groep werk natuurlijk. Maar men voorkeur blijft toch de RAM, of de Ford Raptor, maar die is dan weer stukken duurder he.
                                      Ik had al wel een vermoeden dat dit type voertuigen duurder zijn in onderhoud ook, en dan vooral de banden en de hoeveelheid motorolie bv.
                                      Allemaal dingen die me doen twijfelen.
                                      Qua,trekvermogen zal het geen probleem mogen zijn voor hetgeen ik soms eens trek, een aanhangwagen ongeveer 2m lengte met enkele as, geladen met gras of wat containerpark afval.
                                      ga eens gaan zien naar een Toyota Tundra of Nissan Titan dan heb je ,en een grote truck, en een betrouwbare
                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hier rijdt zo'n Tundra rond, imposante truck iig...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X