Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford-MB-Volvo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford-MB-Volvo

Even een uitéénzetting, mijn zus was gaan kijken voor een Kia carens benzine automaat,en ik was mee.
    knappe auto eerlijk waar aan alles is gedacht was dan ook de hoogste versie omdat deze enkel in benzine met automaat aangeboden word.
    Nu zullen jullie zeggen wat heeft die titel ermee te maken, komt nog
    Die kia valt nu af motor is een atmosferische 166pk maar pas koppel 210 bij 6500 toeren en dat niet alleen biv een 1500 euro en taks zou een 550 zijn ,en zuinigheid kent hem ook ni .
    Dus gisteren ik mee naar ford toevallig eigenlijk, wij gereden met een C-max en Kuga beide benzine voor de eerste een 1500 ecoboost met 150 pk en de tweede ecoboost 1500 met 182 pk.
    Nu dat is wat anders automaat ook ,vergeleken met die uit onze slk 5gang nog , biv is dan ook maar een 450 en taks 220 ongeveer hé is iets verschillend voor beide.
    Nu komt het mijn wagen is nog goed in orde maar is 12 jaar 160000km nu krijg ik begod ook de koop kriebels
    Wij waren van plan misschien dit jaar of zeker volgend jaar een auto te kopen namelijk een MB b-klasse van max 2 jaar oud of een volvo.
    Dan is de prijs wel hetzelfde of zelfs meer dan dat ik nu een nieuwe c-max zou betalen met alles erop en eraan.
    Dus dilemma toch wachten of niet ,zaterdag ga ik met een b rijden wel de 180 benzine die volgens mij onderpowered is verkoper zegt valt goe mee is namelijk een 122pk we zouden dan ook uitkijken naar een 200 of zelfs 220 hier vind je precies enkel de 180 ,volvo ben ik nog niet uit ik vind de S60 prachtig maar vervloek het dat ze dat niet in 5de deur hebben ,ik heb nu een opel vectra gts en weet hoe praktisch dat dat is.Mogelijk een V60 of V40 al is die laatste te klein heel smalle kofferopening.
    Een volvo Xc vind ik niets en meer volumewagen hebben ze niet.

PS ik krijg nu voor mijn wagen bij Ford 3300 euro bij aankoop C-max en 5500 euro bij aankoop Kuga wat de drang nog groter maakt

Dus wachten waard of niet de b-klasse vinden we beide de max maar is deze wel zo goed om hem 2de hands durven aan te kopen garantie is dan maar een jaar bij een handelaar tenminste.
    En in duitsland is het ook niet altijd europese garantie die telt ergens gelezen

Please shoot,.....

de B eens als vervangwagen gehad en ik vind er niks aan. ruim van binnen en al bij al deftig interieur maar daar stopt het ook.
    tegenover de C veel last van lawaai, als het nat is spat het water van de achterwielen steeds tegen de achterruit aan... (misschien eigen aan hatchbacks want ik rij die dingen normaal niet)
    de 180 CDI gaat alvast voor geen meter vooruit

ik kies de V60 hier
    lets have some more member berries

Comment

Vind de A en B hun prijs niet waard. Zou voor dat geld ook iets anders kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        de B eens als vervangwagen gehad en ik vind er niks aan. ruim van binnen en al bij al deftig interieur maar daar stopt het ook.
        tegenover de C veel last van lawaai, als het nat is spat het water van de achterwielen steeds tegen de achterruit aan... (misschien eigen aan hatchbacks want ik rij die dingen normaal niet)
        de 180 CDI gaat alvast voor geen meter vooruit

ik kies de V60 hier
        ik doelde wel op een benzine 180 maar dat zal ook tegenvallen denk in vlotheid, zaterdag gaan we het weten.
        Wou is je ervaring niet meegevallen verwacht toch minstens de kwaliteit van onze slk200
        Ja V60 zelf heb ik altijd iets tegen stationwagens gehad al noemen ze het nu anders ;-)

Comment

Zowel de A en B redelijk last van rolgeluiden (banden) en de A had een stugge ophanging en die stond gewoon op 16" velgen en standaardophanging.

Comment

de facelift van de a is merkbaar zachter geworden, en het eerste jaar van de b was die nog harder, al 2 verzachteringsrondes achter de rug en vaak staan ze op sportonderstel omdat het bij sommige packs automatisch mee wordt aangevinkt zonder klant deftig in te lichten

Comment

Morgen ook nog met een tucson gaan rijden, benzine 177pk automaat 4wd ,iemand hier die ene al even rijd,ervaringen , want een testritje zegt ook niet alles natuurlijk.
              Zou dan de executieve worden met enige optie trekhaak, rest staat erop
              Last edited by Ronnes; 19/01/2016, 09:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                Nu komt het mijn wagen is nog goed in orde maar is 12 jaar 160000km
                bijhouden en soigneren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                  bijhouden en soigneren!
                  Was ook de eerste gedachte bij mij want vervangen laatste 2 jaren koppeling+vliegwiel+waterpomp egrklep en alles wat erbij hoort sinds een half jaar nieuwe injectoren ,nieuwe batterij,schokbrekers en veren achteraan en 4 nieuwe banden maar toch niet meer gerust,alhoewel in oktober nog keuring zonder 1 opmerking.
                  Bij mijn vrouw zit het nu ook in de kop voor een nieuwe ,moeilijk om dat eruit te krijgen we gaan dit jaar er ook mee op vakantie denk een beetje ongerustheid want wat is het volgende. maar rijd eigenlijk nog wel super zie dat het er niet bijstaat betreft een vectra GTS 19.00cdti 120pk goed uitgerust iemand kopen haha die meer geeft koopje hoor .
                  Deze dus ook nog met veel acc. dakbevestiging met 2 fietsdragers,trekhaak,winterwielen zo goed als nieuw...

Ik denk dat ik geen andere keuze meer heb dan een nieuwe te kopen ,mijn vrouw loopt al op wolken na 12 jaar eindelijk iets anders
                  Kan ik ook ergens begrijpen of net niet "vrouwen"...

Comment

Als je dat al allemaal vervangen hebt, dan ben je nu toch wel weer voor een jaar of 5 gerust zou ik denken, dus elke km. die je ermee doet is zowat gratis nu. Je krijgt er toch niets meer voor, dus verdere minderwaarde als je hem houdt moet je niet vrezen.
                    Ik heb er een rijden met 280.000 km. ondertussen, en die gaat ook niet weg.
                    In plaats van een nieuwe te kopen, zou ik met dat geld een paar keer meer op reis gaan of zo .

Koop je toch een nieuwe, dan zou ik naar een V60, V70, S80 of Mondeo gaan zien. De Polar-reeks van Volvo biedt tegenwoordig heel wat voor je geld, en bij Ford is men van nature meer vrijgevig met de opties. Ook prima motoren bij beide merken.
                    Last edited by K2; 22/01/2016, 17:11.

Comment

wat de Mb betreft is toch tegen gevallen en niet alleen de kracht van het kleine blok 180 naft ,wagen zat goed in de opties ,maar kon niet op tegen de hyundai tucson die we ook reden. Deze is nu besteld 3 maand wachttijd.
                      Mercikes voor de replys

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                        Morgen ook nog met een tucson gaan rijden, benzine 177pk automaat 4wd ,iemand hier die ene al even rijd,ervaringen , want een testritje zegt ook niet alles natuurlijk.
                        Zou dan de executieve worden met enige optie trekhaak, rest staat erop
                        Nog geen tucsons terug binnen gehad met problemen, eigenlijk... maar het is nog vroeg he... je hebt natuurlijk 5 jaar garantie op de meeste onderdelen (maar niet alles, lees dat deel van de overeenkomst goed) zonder km beperking. Van de IX35 hebben we er binnen gehad met 200.000km die nog onder garantie gemaakt werden...

Comment

Working...
                        X