Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia Sports Tourer of Peugeot 508 SW?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Insignia Sports Tourer of Peugeot 508 SW?

    Na het kerstverlof kreeg ik te horen dat het tijd was om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen.
    We hebben geen totale keuzevrijheid, maar op zich toch verschillende mogelijkheden:
    • Audi A3
    • VW Passat (of Variant)
    • Volvo S/V60
    • Ford Mondeo (Clipper)
    • Peugeot 508 (SW)
    • Opel Insignia (Sports Tourer)

    Onze leasecontracten zijn 5 jaar of 200.000km.

    Ik doe ongeveer 60.000km op jaar, waarvan 80% alleen. Tijdens de weekends en de vakanties moeten we rekening houden met de wederhelft en 2 kinderen (3.5j en 3 maand). Dus toch nog wat gesleur met buggy en kinderstoelen... Dus de A3 viel af, de Passat is te kiezen maar dan enkel als trendline + business pack (GPS, metaalkleur, Cruise) waardoor ik deze ook links heb laten liggen.
    De voorkeur ging naar de Ford Mondeo, een mooie wagen met veel binnenruimte. De 1.5 TDCi is echter veel te licht voor een zware wagen als de Mondeo, dus ook deze viel af...

    Na testritten bleven enkel nog de Opel Insignia Sports Tourer en de Peugeot 508 SW over. De enige twee waarvan ik de 136pk versie in budget krijg.

    De uitrustingen:
    Peugeot 508 SW Active 2.0HDi 136pk:
    • Metaalkleur
    • Parkeersensoren voor en achter + elektrisch inklapbare spiegels + dodehoekverklikker
    • Pack Look:
    Verduisterde ramen achteraan
    Lichtmetalen velgen 17"
    Chroom rond de zijramen
    • Peugeot Connect Nav
    • Panoramisch dak
    • Afneembare trekhaak

    Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6CDTI 136pk:
    • Metaalkleur
    • Business premium pack
    Geperforeerd leder Siena zwart
    Radio Intellilink RF900 Navi
    Lichtmetalen velgen (17")
    Bi-xenon
    Parkpilot, voor- en achteraan
    • Ruimtebesparend reservewiel
    • Wegklapbare trekhaak

    Twee wagens die voor mij goed genoeg uitgerust zijn. Het voordeel van de 508 SW is de ruimere koffer, waar dit bij de Insignia toch het zitcomfort is. De Opel heeft, voor mij toch, echt zalige zetels!

    Voorlopig gaat de voorkeur naar de Insignia maar is de 1.6CDTI betrouwbaar? Ik vind er nog niet veel gebruikersreviews terug...

  • #2
    De looks en zetels van de Insignia vind ik nog steeds knap maar de garantie politiek samen met de vele problemen die ze al gekend hebben zou ik zelf voor de Peugeot kiezen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Inderdaad, er zijn redelijk wat problemen geweest, maar met de facelift had ik de indruk dat de pijnpunten werden aangepakt. Ik herinner me hier nog de Insignia-topics waar alle miserie werd besproken, maar die zijn precies al een tijdje naar de achtergrond verdwenen...


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Cholera of de pest

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Maju Bekijk Berichten
          Inderdaad, er zijn redelijk wat problemen geweest, maar met de facelift had ik de indruk dat de pijnpunten werden aangepakt. Ik herinner me hier nog de Insignia-topics waar alle miserie werd besproken, maar die zijn precies al een tijdje naar de achtergrond verdwenen...


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Omdat niemand hier er nog ene heeft.
          De misère vind je nu in het Astra topic.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Omdat niemand hier er nog ene heeft.
            De misère vind je nu in het Astra topic.
            Uit dat lijstje zou ik zonder twijfel de Volvo of Ford kiezen, afhankelijk van welke best uitgerust is. Beide zijn zelfs in minst gemotoriseerde versie meer dan krachtig genoeg om van 0 tot 70 te sprinten en stapvoets te rijden in de file in Belgie.

            Comment


            • #7
              Moest ik veel in de file staan, kon ik u volgen. Ik heb echter het geluk dat Rijsel de drukste stad is die ik heel regelmatig moet passeren. Werkterrein is voornamelijk West-Vlaanderen/Noord-Frankrijk, dus snelweg en expreswegen...


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Vermits ge zoveel uren in de auto gaat doorbrengen zou ik kiezen voor de wagen met de beste zetels. Voor u de Opel Insignia dus.

                Comment


                • #9
                  Dit mag ik toch wel met klem tegenspreken. Ik heb er nu 180K opzitten in een 508 en de zetels vind ik één van zijn beste kwaliteiten.
                  Zeker als je de lederen comfortzetels met verschuifbare onderkant neemt, zoals ik die heb.
                  Ik weet niet of je dat panoramisch dak een must vindt, maar dat zou ik anders zeker inruilen voor de betere zetels, indien mogelijk. Ik ken de huidige optie politiek van Peugeot niet zo goed meer.

                  De 508 rijdt bovendien een stuk comfortabeler dan een Insigna.
                  Wij hebben hier een Insigna in de fleet en ik heb daar ook al mee gereden. Is écht niet vergelijkbaar qua stilte en comfort van de Peugeot.

                  Het enige wat ik je zou aanraden is om zeker bij de 17" velgen te blijven (maar dat doe je zie ik in je configuratie). Mijn 18" Peugeot velgen zijn altijd moeilijk uit te balanceren geweest (kwaaltje wat ik nog van meerdere eigenaars hoorde)
                  Bovendien geven de brede banden meer rolgeluid.

                  Comment


                  • #10
                    18" is niet toegelaten en zoals je zelf aangeeft toch iets comfortabeler...
                    Daarnet even met de baas gesproken over de 1.6-motors. Het voordeel is dat hij ook een enorme liefhebber is (rijdt dagelijks met een Cayenne 4.2 V8, 60.000km jaarlijks).
                    De Mondeo 2.0TDCi is volgens hem voor mij het ideale en aangezien ik die mening deel, zal hij even met de leasing overleggen.
                    Een onverwachte maar hopelijk een succesvolle wending!

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Mondeo ken ik niet, maar Ford maakt al lang goede onderstellen, dus dat zal wel OK zijn.

                      Binnenin vind ik de Pug dan weer mooier, maar over smaken en kleuren natuurlijk ;-)

                      De Bussiness modellen van Ford staan tegenwoordig wel op vrij lelijke 16" velgen, dat maakt de auto optisch toch een pak minder mooi IMO

                      Comment


                      • #12
                        de opel heeft idd de looks mee maar met al die problemen kies ik ook voor de 508
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #13
                          Ik rij nu ondertussen zo'n maand of 3 met een 508SW met 150PK en ik moet zeggen, ik ben niet overtuigd.
                          Niet van het interieur en comfort, noch van de rijeigenschappen.
                          Ik heb niet die uitschuifbare zetels maar de gewone vind ik eigenlijk alles behalve comfortabel.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb de Mondeo sinds een 4-tal maanden. Business Edition + met het Titanium leder en zetelpack. Ook de 2.0 tdci, maar niet de Econetic, de gewone met vol vermogen en 17' wielen. (businesss versie heeft niks met de 16' te maken, dit wordt bepaald door de Econetic motor).
                            Verschil in prijs bij de leasing tussen de Econetic met 16' en de gewone met 17' was 1€ maandelijks.
                            Bij mij ging het tussen de Passat en de Mondeo. Ik heb met beiden een rijtest gedaan.
                            Voordeel Passat:
                            lager verbruik, grotere tank en groot rijbereik 1100km
                            minder harde kunstoffen, betere fabricagekwaliteit
                            superkoffer
                            Nadeel Passat:
                            1.6 motor verplicht

                            Voordeel Mondeo
                            2.0 motor
                            rijgedrag
                            looks
                            uitstekende zetels (electrisch, geheugen, sportstoelen)
                            prijs, uitrusting
                            breder interieur, 3 volwaardige zitplaatsen achteraan
                            Nadeel Mondeo
                            mindere afwerking met hardere kunststoffen en wat lakfoutjes
                            kleinere tank en dito rijbereik 800km
                            onhandigere koffer

                            Beiden zijn best ok. Wat bij mij echter de doorslag heeft gegeven in de behandeling in de garage.
                            Kortaf en ongeïnteresseerd bij VW (moest normaal toch verplicht bij hun kopen) en supervriendelijk bij Ford (nochtans nooit voordien klant geweest).
                            Uiteraard hangt dit af van de garage zelf, maar toch.
                            Het is dus niet omdat het een firmawagen betreft dat je onvriendelijk moet behandeld worden. Niet met mij. (maar dit is off-topic)

                            Comment


                            • #15
                              Helaas... In lease is het prijsverschil echt te groot, we krijgen hem onmogelijk in het budget. 80% aftrekbaarheid ipv 90% maakt blijkbaar een groot verschil. Ik had even hoop dat de Mondeo ging lukken, maar zal niet voor deze keer zijn.
                              De 508 wordt intern echt afgeraden, er lopen er verschillende bij ons maar weinig zonder kosten tot 200.000. Dus we worden gestuurd naar de Insignia, o.a. door wat extra opties (lees: extra korting van de dealer).


                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar volgens mij is een Insigna veel gevoeliger aan pannes dan een 508.

                                Ik ruil de mijne binnen 4 weken in, en heb op de 180K die ik nu gedaan heb, helemaal niets speciaals voor gehad.

                                Comment

                                Working...
                                X