Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosalon dilemma's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Moeilijk, want ik kan mij niet 100% vinden in één van de 2-wagens scenario's...
    een M3 als 2de wagen zou heel tof zijn, maar VB en BIV vind ik persoonlijk al een (te) zware domper op de feestvreugde.

    Er zijn drie wagens die ik ook heel interessant vind: F-Pace, C450 AMG Sport of Tesla.
    De F-Pace schakelt zich tov die andere 2 uit omwille van de diesel.
    Een C450 of een Tesla...
    (last time I checked, koos ik voor een benzine)

    Vermits je van een 335i komt, is een C450 misschien niet zo'n enorme verandering, een F-Pace of een Tesla is echt eens iets totaal anders.
    Ikzelf neig meer naar die afwisseling van wagen, dan zit je met een F-Pace of Tesla met iets "interessant".
    Als er nu één ding is wat Tesla aardig voor mekaar heeft, dan zijn het z'n rijeigenschappen, zeker eens uitproberen!
    F-Pace is anderzijds wellicht de meest all-round auto uit het lijstje, zou alleszins geen slechte keuze zijn.
    Zo'n C450 is een conservatievere keuze, maar heeft alle juiste ingrediënten... dat zou mijn keuze zijn, als daily en als weekendkar (welke optie is dat in het lijstje hierboven? )
    M'n probleem met die C450 is idd dat het een pak geld is, voor iets wat fundamenteel niet anders is dan wat ik nu heb (zelfde segment, gelijkaardige motorisatie). Hij is wel praktischer, maar daar staan ook nadelen tegenover (automaat is niet altijd leuk, en 4WD maakt het geheel er niet dynamischer op).

    Ik wil zo'n Tesla zeker eens gaan rijden, maar ben er eigenlijk al aan uit dat elektrisch rijden nu nog niet aan mijn wensen aangepast is. Het is wel iets om de komende jaren opnieuw te evalueren in functie van het aanbod (Audi Q6 e-tron, F-Pace elektrisch, etc.) en de infrastructuur (laadpalen en vooral superchargers voor vakantieritten).

    Blijft die F-Pace, heel erg mooi, maar kost een pak (blijft weinig over voor iets leuks ernaast) en het blijft, zoals je aangeeft, een diesel.

    ...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
      Nu vergelijk je een nieuwe MX-5 met een tweedehands GT86. Dat is niet fair, catalogusprijzen zijn 27.500 tov 33.500.
      In vergelijkende tests zie ik de Mazda er telkens als winnaar uitkomen, op alle vlakken.

      Ik weet ook niet of Toyota praktischer is. Er is een achterbank ja, maar is die wel bruikbaar ? Het enige praktischer is de grotere kofferruimte. Maar zoals ik zei koop je vooral een MX-5 als 2e auto. Als ik iets moet vervoeren pak ik onze andere auto wel. Ik denk dat een GT86 meer dan een MX-5 verkocht wordt om als enige auto te dienen. In dat geval lijkt hij mij ook niet zo praktisch.

      We wijken af van het topic-onderwerp :-)
      Afwijken mag . Een GT86 komt in dit vergelijk wel helemaal niet voor, dat is meer een afweging voor iemand zonder kinderen die een enige 'sportieve' wagen wil. Een MX-5 is dan toch minder allround inzetbaar (hoewel het een zeer dagelijks bruikbare roadster is). Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand in mijn geval (de 335i) er nog een GT86 bijneemt.

      Comment


      • #23
        Kogel is door de kerk. Vanochtend getekend voor een MX-5 2.0 Skycruise. Levering in juni.

        De 335i is gewoon nog veel te goed/leuk (ook nog maar 85.000 km). Dat is natuurlijk het probleem, met zoiets in huis zie je eigenlijk alleen maar achteruitgang in wat nu op de markt komt (elektronische handremmen, dempers, stuurinrichting, etc.). En om het dagelijks rijplezier op te geven voor een nieuwe gezinswagen - toch niet overtuigd (te meer daar mijn vrouw binnen 1.5j ook weer haar nieuwe op de oprit staan heeft).

        Meer details in 'mijn auto'.

        Comment

        Working...
        X