Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X3 2.0i of Mercedes GLC 250 4MATIC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb toevallig ook deze wagens vergeleken op het salon. Beiden zijn best ok. De BMW is wel een stuk ouder, maar door de FL zie je dat niet echt.
    De kunststof rand zou ik persoonlijk nooit mee laten spuiten. Ja, het gaat, maar dan moet er wel wat gedemonteerd worden. Ik vind echter deze rand gewoon het best passen bij de look van een SUV.

Mijn keuze: de GLC ongetwijfeld. Zeer knap, nieuw, origineel. Mijn zoontje koos trouwens ook voor de GLC omwille van het interieur (stoelen, looks, scherm).

Off topic: Een bedenking: voor bijna hetzelfde geld koop je een 5 of een E (betere voorwaarden), toch een andere wereld.

Comment

Gisteren BMW X3 testgereden:
      - rijdt veeeeel harder dan de GLC (runflats?)
      - is een pak minder stil vanbinnen. We hebben wel tweemaal een diesel gereden, de bedoeling zou zijn om een benzine aan te schaffen
      - zetels minder comfortabel (mijn vrouw en ikzelf hadden rugpijn na rit van 20 minuten...)

De voorkeur gaat op dit moment dus zeker uit naar de GLC.
      Nu, we gaan sowieso nog een aantal maanden wachten, natuurlijk met het risico dat we mindere voorwaarden gaan hebben tegen dan.
      Op dit moment is er de "launch" edition bij Mercedes.
      Wat zijn jullie verwachtingen van de prijzen/pakketten?

Comment

Op elk moment zijn er wel aanbiedingen. Zeker kort voor de zomer zijn er terug promoties en paketten.
        Maar meer dan 1000€ kan dat amper schelen.

Comment

De X3 is voorbijgestreefd. Standaard zetels beneden alle peil. Interieur gedateerd (very previous gen). Motoren nog van de oude generatie (BMW heeft nu nieuwe 2-liter diesels). Vering is wat je mag verwachten, vermoed ik - hard om 'sportief' te zijn, waar Mercedes al jaren toont dat dat niet per se hoeft (je kan ook goed rijden zonder voor keihard te gaan). Niet dat ze foutloos zijn, denk bv. aan al die arme zielen die een A of B-klasse in 'Sport' uitvoering (was ook zo op de Launch edition dacht ik) gekocht hebben om dan te ontdekken dat dit enkel betekende dat ze de veren door beton vervangen hadden.

Ik word niet wild van de GLC (veel liever de C en de nieuwe E), maar als je dan toch een mid-size premium SUV wil, dan is het de enige logische keuze (in afwachting van de Q5) - tenzij je portefeuille een Macan aankan (maar gegeven de motorisaties is dat waarschijnlijk niet het plan).

Mijn eigen keuze in dit segment zou zonder twijfel een (topuitvoering) Mazda CX-5 zijn (en dat zeg ik niet omdat ik net een Mazda gekocht heb - ook zeer tevreden BMW en MB rijder).

Comment

Working...
          X